• Sporteszközök - kinek mi ajánlott?

        Szerző:
        WEBBeteg

        Régóta sportol? Most kezdte? Cikkünkből megtudhatja melyik hagyományos és divatos sporteszköz való önnek.

        Sorra vettük a mostanában divatos, valamint a hagyományos sportkiegészítőket és szakértőink segítségével kielemeztük őket.

        Hirdetések

        Súlyzó


        Sport és egészség a WEBBetegen

        Klasszikus sporteszköz az izmok erősítésére. Ezeknek a sportszereknek széles választéka áll rendelkezésre: a röviddel (egykzessel) a kar, és a váll izmait, a hosszúval (kétkezessel) a kar-, a váll, a törzs - és megfelelő gyakorlatok által a lábakat is - lehet edzeni.

        Előnye: lehetővé teszi a szabad, "háromdimenziós" edzést, egy súlyzópaddal kiegészítve a teljes test megdolgoztatható.

        Hátránya: a test különböző részei más-más gyakorlatot igényelnek és különbözőek a teherbírásuk is, így gyakran kell a súlyzóról súlyt levenni vagy esetleg még rápakolni, ez időigényes. Azt sem szabad elfelejteni, hogy nem olcsó, pláne ha már elértünk egy szintet és további súlyokra van szükségünk. Fontos: kezdőknek érdemes megtanulni a helyes súlyzógyakorlatokat, a rossz tartás és helytelen fogás többet árt, mint használ.

        Sporteszközök

        Ugrálókötél

        Az egyik legnépszerűbb kiegészítő - nemcsak a bokszolók körében, használata is roppant egyszerű.

        Előnye: rendkívüli állóképesség fejleszthető vele, nagymértékben javítja a koordinációt, rugalmassá, hajlékonnyá válhatunk használatával. Olcsó, kis helyet foglal.

        Hátránya: a cél az hogy könnyed, kis ugrásokkal, hosszútávon és sokáig kitartsunk, ez azonban gyakorlottságot igényel. Kezdők gyakran abba a hibába esnek, hogy túl magasra ugranak, ezáltal hamar elfáradnak és végül feladják, ráadásul a mozgásuk is széteshet, amitől megnő a sérülésveszély. Fokozatosan kell haladni.

        Sporteszközök

        Step pad

        Egyszerű eszköz az állóképesség javítására, fejlesztésére, lakásunkba lépcsőt varázsolhatunk, melyen sokféle gyakorlatot végezhetünk, ha pedig zenét hallgatunk közben, kifejezetten élvezetes is lehet az edzés.

        Előnye: Nemcsak a lábakat edzi, hanem állóképesség-fejlesztő hatásával a szív- és érrendszert erősíti. Könnyen kezelhető, egyszerűen végrehajtható gyakorlatokat tesz lehetővé.

        Hátránya: nem túl praktikus, viszonylag helyigényes, kis lakásban nem biztos, hogy ez a legcélszerűbb sporteszköz. Ha egyedül edzünk, unalmas lehet, érdemes step-aerobik órára járni, ott a hangulat is más.

        Sporteszközök

        Lépcsőzőgép

        Állóképességfejlesztő eszköz, mely a lépcsőn való haladást érezteti használójával, állítható nehézségi fokozatokkal.

        Előnye: használata jó a szív- és érrendszernek, a legtöbb lépcsőző bővíthető (pl. expanderkötelekkel), így nemcsak az alsó-, hanem a felsőtestünket is edzhetjük.

        Hátránya: a lépcsőzőgépen való mozgás közben rossz, természetellenes testtartást vehetünk fel, erre figyeljünk használatakor. A sportdiszkontokban kapható olcsó eszközök nem mindig a legjobb minőségűek, gyakori probléma, hogy a teleszkópok megadják magukat (kifolyik az olaj) és hangossá válnak. A jó minőségű gépek meglehetősen drágák. A hagyományos step pad talán jobb választás.

        Sporteszközök

        Hasizomerősítő (ab trainer)

        Milyen meglepő: hasizomgyakorlatot fejleszthetünk vele.

        Előnye: kezdők megtanulhatják a felülések helyes ívét és nem terhelik feleslegesen a derekukat sem. A nyaktámasz megléte is áldásos, de ez egyben a készülék hátránya is: használatával nem a hasból indul ki a mozgás, pedig az lenne a lényeg. Sokan a kezükkel segítenek rá a felülésre, így a hasizom nincs rákényszerítve a teljes erőből való munkára. Meglehetősen sok helyet foglal, kis lakásban nem praktikus, korlátozott a használhatósága.

        Sporteszközök

        Sling trainer

        Alapvetően rehabilitációs erősítőeszköz volt, ma már egyre népszerűbb a fitnesztermekben is. Mennyezetre vagy falra erősített kampóhoz szerelt fogantyúval ellátott gumikötélpár.

        Előnye: számtalan gyakorlatot végezhetünk vele. Fejleszti a koordinációs- és egyensúlyozóképességünket. Teljes testsúlyunkat mozgatjuk, emiatt erősítő, állóképességfejlesztő hatása elvitathatatlan, sokoldalú edzést tesz lehetővé.

        Hátránya: fentebb említettük, hogy saját súlyunkkal dolgozunk, tehát a megfelelő, helyes testtartásra figyelni kell, különben az ízületeket nagyon megterheli. Inkább gyakorlottab, edzettebb sportbarátoknak ajánljuk.

        Sporteszközök

        Gymstick

        1,3 méter hosszúságú üvegszál alapú, teleszkópos bot, két végén (fogantyúval és) gumikötéllel ellátva. Öt színben kapható (egyelőre...), a színek a gumikötél ellenállásának erősségét jelzik.

        Előnye: sokoldalú edzést tesz lehetővé, gyakorlatilag a teljes testünket megdolgoztathatjuk vele. Praktikus, teleszkópos,könnyű, így még akár utazáskor is magunkkal vihetjük.

        Hátránya: nem olcsó. A szalagok sajnos nem cserélhetők, így ha valaki elér egy edzettségi szintet, vehet egy új botot. Kezdők kevés gyakorlatot tudnak vele végezni, érdemes szakembertől tanulni.

        Sporteszközök

        Thera-Band

        Fokozatos ellenállású gumiszalag, elsősorban az izmok erősítésére. A szalag ellenállása és a kifejtett izomerő függ a szalag nyújtásának százalékos mértékétől, ami megmutatja, hogy az ellenállás kg-ban mennyinek felel meg, tehát: egy 50 cm hosszúságú piros gumiszalagot 100 cm-re nyújtunk, a nyújtás százalékos aránya 100% és az ehhez szükséges erő 1,8 kg-nak felel meg.

        Előnye: kicsi, praktikus, bárhol elfér, kezdőknek kifejezetten ajánlott. A gumiszalag színének és ezzel a helyes szalagerősség kiválasztása az egyén edzettségének megfelelően történik.

        Hátránya: a különböző izomcsoportok más-más terhelést bírnak, így nem csak többféle szalagra lesz szükségünk.

        Sporteszközök

        Rezgő rúd (flexi-bar)

        A másfél méter hosszú, vékony, fémből készült rúd rezgetése az egész testet megdolgoztatja, az ízületek terhelése nélkül. A flexi-bart a kar, a hát és a has izmainak együttes megfeszítésével lehet rezgésbe hozni. Az álló helyzetben végzett alapgyakorlatok mellett mozogni is lehet a flexi-barral, bár az már több ügyességet igényel.

        Előnye: Mivel az eszköz edzés közben folytonosan mozgásban van, az izmok is folyamatosan megfeszülnek, egy pillanatra sem ernyedhetnek el. Emiatt hamar felszökik a pulzus, és később is végig a zsírégető tartományban marad. A mélyizmokra különösen jó hatással van.

        Hátránya: használatának elsajátításához szakemberre és elég sok időre van szükség, a türelmesebb, kitartóbb sportbarátoknak ajánljuk.

        Sporteszközök

        Fitnesz-DVD

        Nem kell edzőterembe mennünk, ha profi előadóktól szeretnénk tanulni. Legyen szó állóképességjavításról, speciális edzésről, mindenre kaphatunk segítséget.

        Előnye: időjárástól függetlenül bármikor tornateremmé változtathatjuk a lakásunkat a saját koncepciónknak megfelelően. Nem magunktól kell kitalálni a gyakorlatokat, komplett edzéstervet próbálhatunk ki.

        Hátránya: akik ezeket a DVD-ket összeállítják, a gyakorlatokat végzik, hivatásszerűen sportolnak. Ami nekik természetes, az egy átlagembernek, kezdő sportbarátnak kimerítő és teljesíthetetlen lehet, s ez kedvét szegheti.

        Sporteszközök

        (WEBBeteg, forrás: stern.de)

         
        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Gasztroparézis

        Dr. Felszeghy Enikő

        Az étkezési szokások megváltoztatása mellett milyen kezelés jöhet szóba?

        Kiurgó pulzus

        Kardioközpont

        Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

        Vesedialízis és sport

        Mostantól biciklizhetnek dialíziskezelés alatt a Klinikai Központ betegei, mindez új ehetőségek jelent a vesebetegek mozgásterápiájában, életminőségük javításában – jelentették be a Debreceni Egyetemen.

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        Nem csak autóknál divat az elektromotor!

        A gyalogos közlekedést segítő sporteszközöknél is megjelentek az elektromotorok. A roller vagy a gördeszka motoros segítsége könnyíti a haladást, de vannak olyan kétkerekű elektromos deszkák, amikhez azért némi egyensúlyérzék szükséges.

        Hullahopp karikával a helyes tartásért!

        A helyes járáshoz elengedhetetlen a szép tartás, de fordítva is igaz, hogy a helyes járás szép tartást okoz előbb – utóbb. A furcsa viszont az, hogy mindez magas sarkú cipőben a legszebb és a legegészségesebb!

        A legújabb fitnesztrendek II. rész

        Szeretne többet megtudni az aktuális fitnesz trendekről? Cikkünkben olvashat a legújabb mozgásfajtákról és megtudhatja azt is, hogy mi a szakértők véleménye.

        A legújabb fitnesztrendek I. rész

        Az újdonság általában motivál, de melyik az az aktuális fitnesz-őrület, ami megéri a pénzt, időt és energiát? Íme néhány a legújabb mozgásfajtákról, szakértői véleményekkel.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA