• Összpontosítás - Próbálja ki magát!

        Szerző:
        WEBBeteg

        A sportpszichológusok különbséget tesznek az összpontosítás és a koncentráció között. A koncentráció az átfogó megfogalmazás, az összpontosítás pedig a pontos. A koncentráció egy hosszabb távú tevékenység, míg az összpontosítás jóval rövidebb.

        Az összpontosítás képessé tesz teljes figyelmet szentelni arra, amit csinálunk, és kizárjuk a zavaró tényezőket. Ez a képesség az egyik legkritikusabb tényező sok szempontból, ami meghatározza a sportbéli sikert.

        Hirdetések

        Sport és egészség a WEBBetegen

        Koncentrációt nemcsak vérverejtékkel lehet fejleszteni, hanem szórakozva is, kimondottan erre találtak ki néhány neten fellelhető játékot. Ez nem azt jelenti, hogy a meló könnyebb avagy mókásabb lesz, sőt egy-kettő csakis azért született meg, hogy a sportoló idegeit tegye rövid úton tönkre, éppen ezért felér egy kis indulatkezelési tréninggel is. Íme néhány ezek közül:

        1. Koncentráció fejlesztése

        Örök kedvenc a számsorrendes játék. egy 10x10-es táblán kell 0-tól 100-ig megtalálni a számokat, természetesen sorrendben, és időre. A cél a lehető leggyorsabban eljutni a 100-hoz:

        www.salticid.com/concentration.htm

        A következőre érdemes figyelni (szinte mindegyik játékra igaz):

        • Melyik számnál akadt meg? A számsorrend elején, közepén vagy a végén? Hol van a figyelmi holtpontja a játékban és a versenyeken? Talált párhuzamot?
        • Milyen reakciót adott rá?
        • Lelassult? - Figyeljen az erőbeosztásra!
        • Dühös lett? - Tisztázza és kezelje helyén az érzelmeit!
        • Tízszer is átnézte, de átfutott a számon? - Erősítse figyelmét!
        • Feladta? - Ne a hibára vagy a hiányállapotra koncentráljon, hanem fókuszáljon az erőforrásaira (ugorjon a következő számra, ne álljon le egy hibánál)!
        • Ezek a reakciók mennyire hasonlóak azokhoz, amikor téthelyzetben nehéz helyzetbe kerül?

        2. Reakcióidő mérése

        Nem elhanyagolható egy sportoló számára ez a képesség sem, éppen ezért itt van 1-2 játék, hogy lemérhessétek magatokat. Fontos megemlíteni, hogy ezek a vizuális ingerre adott reakciót mérik, természetesen hangra ez az érték megváltozik.

        tdo.site90.com/reflexmero.html

        www.bbc.co.uk/science/humanbody/sleep/sheep/

        3. Problémamegoldás és helyzetfelismerés

        Ez a két játék tökéletes arra, hogy megmutassa, hogyan reagálunk olyan szituációban, amikor túl sok információ ér, és a megoldásra szánt idő minimális:

        www.gamesgames.com/game/Grid-16.html

        slamoon.com/Escapa!.htm

        4. Szelektív figyelem fejlesztése

        Csapatsportoknál a pályán egy csomó minden történik, éppen ezért kiemelten fontos a releváns infók kiszűrése és észlelése. Ezt is lehet fejleszteni, az "itt-a-piros-hol-a-piros" stílusú játékokkal.

        info.jpost.com/C009/BrainGames/

        Végezetül néhány gyűjtőoldal:

        playwithyourmind.com/brain-games/brain-fitness-games/

        www.brainmetrix.com/

        (Forrás: sportpszicho.blog.hu)

         
        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Látászavar, szédülés?

        Dr. Kapocsi Judit

        A kezeletlen vagy rosszul beállított magas vérnyomás szövődményei is lehetnek.

        Gyümölcsök és puffadás

        Dr. Hidvégi Edit

        Súlyos szövődményekkel járhat a fel nem ismert fruktózintolerancia.

        Mi lenne a focival drukkerek nélkül? A szurkolás lélektana

        Képzeljük el a foci vb-t üres lelátókkal: vajon milyen érzés lenne a focistáknak a rajongók morajlása nélkül végigjátszani egy mérkőzést? A buzdításnak, az összetartozásnak és a nemzeti érzésnek a sportban is óriási szerep jut. Miért olyan megható, felemelő érzés, amikor a mieink győzedelmeskednek? Hogyan hat a rajongók jelenléte a játékosokra? Erről kérdeztük pszichológus szakértőnket, Máténé Áfra Viktóriát.

        Kialvatlanság és koncentrációhiány? Így segíthet a menedzserkardiológia

        Nem csak az olyan egyértelmű jelzés, mint a mellkasi szorítás figyelmeztethet a szív-érrendszer zavaraira. Dr. Vaskó Péter, a Budai Kardioközpont szakorvosa a menedzser életmódot folytató nők és férfiak gyanút keltő tüneteire hívta fel a figyelmet.

        A lovaglás nem csak egy program!

        Amikor nyaralni megy a család, fontos szempont, hogy színes fakultatív programokból legyen lehetőség választani. A lovaglás viszont az aktív mozgás mellett kifejezetten stresszoldó hatású is. A lovaglás növeli az egyensúlyérzéket, átmozgatja szinte az összes izmot és fejleszti a koncentrációt is.

        Így úszhatja meg a téli sportbaleseteket!

        Síelés, korcsolyázás, snowboardozás, sőt szánkózás közben is érhetnek balesetek, különösen, ha felkészülés nélkül érkezünk a pályákra. Dr. Dobos Márta, ortopéd orvos a felkészülés fontosságára hívta fel a figyelmet.

        A hiperaktivitás gyógyszeres kezelése

        A hiperaktivitás kezelésére ma Magyarországon mindössze egyetlen készítmény áll rendelkezésre normál intellektusú gyermek esetében, azonban a gyógyszerrel kapcsolatban érvek és ellenérvek mind a mai napig heves viták tárgyát képezik.

        Sportpszichológia: tükör-teszt

        Harvardi kutatók meghatározták azt az öt tényezőt, ami ténylegesen sikeressé teszi az embert/sportolót, mindezt elnevezték 5 L modellnek.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA