• Hogyan készült Londonra Ryan Lochte?

        Szerző:
        WEBBeteg

        Az 2012-es olimpián eddig remeklő úszót, Ryan Lochtét egy söröshordó és egy hatalmas hajó lánca segítette abban, hogy megszerezze az Egyesült Államok első aranyérmét Londonban.

        Hirdetések

        Lochte és az „Erősember”edzés Peking után

        A kiváló úszó meggyőző eredményei mellett nem mindennapi edzéstervével is reflektorfénybe került Londonban. Már rögtön a nyitónapon felülmúlta csapattársát Michael Phelpst és a teljes szombati mezőnyt, könnyedén nyerve a 400 m-es vegyes úszást az olimpia nyitónapján. Négy évvel ezelőtt pekingi teljesítményével elégedetlen volt, ezért úgy döntött, hogy változtatni szeretne edzési módszerein- mondta Matt DeLancey, aki régóta Lochte erőnléti edzője. Az olimpikon látta trénerét versenyezni egy Erősember viadalon, és kérte őt építsen be az eddigiektől igen különböző elemeket a medencén kívüli edzéstervébe.
         
        Amíg a londoni játékokra készült, Lochte minden vasárnap másfél-három órát töltött azzal, hogy 200 kg körüli láncot vonszolt, 300 kg körüli kereket forgatott, és 15 kg körüli söröshordót emelgetett a feje fölött. Ezek csak adalékok voltak a heti három óra általános erőnléti edzés, és a naponta a medencében töltött hosszú órák mellett. „Az Erősember verseny gyakorlatai nem igazán olyanok, amit minden úszónak javasolnék” –mondta DeLancy. „De Ryan egy olyan srác, akinek változatosságra van szüksége. Szereti, ha nála van a mentális előny, amikor versenyezni megy, és úgy érzi ezek a gyakorlatok jelentik számára ezt az előnyt.”
         
        Az edző elmondása szerint mind a súlyos láncok vonszolása, mind a hatalmas kerekek forgatása segíti őt abban, hogy mind fejben, mint fizikailag túllépjen eddigi határain. Az Erősember erőnléti edzés segít abban is, hogy fejlessze az ugrásának magasságát, ami fontos a jó startoláshoz, forduláshoz, és víz alatti lábtempókhoz. „Sokat tehetünk azért, hogy fejlesszük az elrugaszkodását, aminek 40%-a függőleges mozgás. Amikor egy úszó ellöki magát a medencétől az mechanikusan hasonló ahhoz, mintha egyenesen felugrana.” –mondta DeLancy.

        Az Erősember edzés nem mindenkinek való

        Mint a Floridai Egyetem olimpiai sportjainak erőnléti és kondicionálás igazgató-helyettese, DeLancy néhányaknál használja az Erősember gyakorlatokat, azonban nem minden általa edzett sportolónál.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Mindig a személyes igényeknek megfelelően alakítja az edzéstervet. „Figyelembe kell vennünk a sportolók különleges szükségeit.” –mondta. „Ryan mindig úgy edzett, mint aki valóban a világ legjobb úszója akar lenni. Ez nagyon különbözik attól, mint ha valaki csak maximalizálni akarja erejét.”
         
        DeLancy elmondta, hogy egyáltalán nem lepődött meg azon, hogy Lochte ennyire dominált első londoni számában, a 400m-es vegyesúszásban. „Nagyon keményen megdolgozott érte.” –mondta. „Ő egy kemény harcos, és egy jobb edzőt faragott belőlem. Megtanított nyitottabban gondolkodni az edzések terén. Nem voltam ilyen mielőtt találkoztam vele.” 
         
        (WEBBeteg - Fortin László, újságíró, forrás: webmd.com)
        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Koleszterincsökkentés

        Dr. Vajda Orsolya

        Mi alapján választ gyógyszert az orvos? Mennyi ideig kell szedni?

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        Fogyókúra - Nem mindegy, melyik mozgásformát választjuk!

        A fogyókúrának és az életmódváltásnak fontos része a fizikai aktivitás. Nem mindegy azonban, hogy hogyan mozgunk! A rosszul megválasztott sportolással sokan kifejezetten ártanak szervezetüknek.

        6 ízületkímélő tipp

        Az ízületi fájdalom megnehezíti a mindennapokat, a sportolóknak pedig át kell gondolniuk, mit és mennyit edzhetnek. A nyak, a derék, a váll, a térd vagy az ujjak ízületeinek fájdalma csökkenthető, és az okok is kezelhetők.

        Sportsérülések a vívásban

        A vívás a látszat ellenére elviekben nem veszélyes sport. Természetesen előfordulhatnak kisebb-nagyobb sérülések, de a komolyabb sérülések esélye kicsi. Problémák a bemelegítés hiányából, felkészületlenségből vagy túlerőltetésből adódhatnak.

        Wellness a mindennapokban!

        A rohanó élet megkívánja, hogy az ember időt szánjon a pihenésre. A mindennapi stressz-szint fokozódása miatt szükséges lenne a napi feszültség levezetése. Erre alkalmas lehet egy pihentető úszás vagy akár egy embert próbáló kemény edzés is.

        Hátfájás - Melyik úszásnem a jó választás?

        Az úszás a legmegfelelőbb sportok egyike azok számára, akik hátfájástól szenvednek. Egyrészt erősíti a törzsizmokat, másrészt nem terheli meg nagyon a gerincoszlopot, így a hátfájás problémájától érintett páciensek fájdalom nélkül edzhetnek, azonban nem minden úszásnem megfelelő a számukra!

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA