• Mozgás negyvenes éveinkben

        WEBBeteg - Kálmánczhey Emőke, fitness edző
        Szerző:
        WEBBeteg

        Ebben az életszakaszban rengeteg változáson megy keresztül a szervezet. A hormonális változások, melyek lelassítják testünket, elindítják a leépülést csontozatunkban, sokkal sérülékenyebbek lesznek izületeink és a kedélyállapotunk is ingadozóvá válik.

        Ilyenkor sokszor nem a mozgásra, a rendszeres sportolásra gondolunk, mint megoldás, ami segít a változások okozta problémák csökkentésében, pedig az életkorunknak megfelelő mozgások megoldást jelenthetnek ezekre a gondokra.

        Hirdetések

        A mozgásoknál nagy hangsúlyt kell fektetni a kardió jellegű sportokra és olyan formáit választani, amik izületkímélőek. Jó megoldás lehet a tempós gyaloglás, a nordic walking, a futás, az úszás, a kerékpározás. De mindenhol szem előtt tartva a védelmet. A futásnál, gyaloglásnál az első, amire figyelni kell, hogy megfelelő cipőben vágjunk bele, ami tompítja az ütődéseket, ezzel védi térdizületeinket, valamint a lábboltozathoz is tökéletesen illeszkedik. Ezen kívül olyan terepet válasszunk, ahol természetes talajon futhatunk, erdőben, füves vagy salakos pályán. Lehetőleg kerüljük az aszfaltot és a forgalmas, autókkal telített helyeket izületeink, tüdőnk védelme érdekében. A kerékpározásnál is érdemes a környék szép helyeit felfedezni. Érdemes minden nap beiktatni életünkbe valamilyen mozgásformát, ha csak egy fél órát is, mivel hosszú távon érezhető lesz a hatása a közérzetünkben, teherbíró képességünkben is.

        Veszélyes lehet a hirtelen kezdett testedzés


        Azoknak az embereknek, akik csupán egyféle mozgásformához - például a televízió távirányítójának felemeléséhez - szoktak hozzá, kellően elővigyázatosnak kell lenniük, ha aktívan edzeni kezdenek. Veszélyes lehet a hirtelen kezdett testedzés>>

        Az ugrálós, nehéz súlyzós vagy nagy erőlködéssel járó edzések számát érdemes lecsökkenteni heti egy - két alkalomra. Teljesen elhagyni viszont nem érdemes, mert a súlyzós edzések segítik az izmok tónusainak megőrzését, valamint csontjaink erősítését. Érdemes az erősítő gyakorlatoknál akkora súlyokat használni, hogy végig tudjuk csinálni a sorozatokat, de az utolsó ismétlésekre már elfáradjon az izomzat. Valamint egy - egy izomcsoportot egyszerre többfajta gyakorlattal átdolgoztatni, sorozatonként váltogatni és egy ilyen teljes kör után pihenni csak.

        Milyen gyakorlatok ajánlottak?

        Néhány gyakorlat, ami segít izomzatunkat feszesíteni és óvja izületeinket:

        Fekvenyomás gimnasztikai labdán: A gyakorlatok a mellizmokat, a tricepszet és a deltaizmot erősítik. Üljünk rá egy gimnasztikai labdára, kezeinkben egy-egy kézisulyzó, majd lassan lépegessünk előre a labdán addig, amíg a hátunk a labdán fekszik. Talpaink a talajon, térdünk derékszögben, törzsünk egyenes és megfeszítjük farizmainkat, hasizmunkat. Karjainkat mellső középtartásba emeljük, majd könyökeink hajlításával leengedjük vízszintesig felkarunkat, tenyereink előre néznek. Ebből a helyzetből nyomjuk fel a karjainkat az előző állapotba. Figyeljünk rá, hogy könyökeink mindig picit legyenek hajlítva. A gyakorlatból végezzen két sorozatot, sorozatonként 10-12 ismétléssel. Olyan súlyt válasszunk, amivel végig pontosan tudjuk kivitelezni a mozdulatokat.

        Lábemelés gimnasztikai labdán: A gyakorlat a csípőhajlító izmokat és a combfeszítő izmokat erősíti. Űljünk rá egy gimnasztikai labdára zárt lábakkal, két tenyerünkkel támaszkodjunk meg a labdán, tartásunk egyenes.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Egyik lábunkat kinyújtjuk, sarkunk a földön. A nyújtott lábat lassan megemeljük vízszintesig vagy addig, ameddig izületeink engedik, lábfejünk közben végig vissza van feszítve. Majd engedjük vissza sarkunkat a földre. A gyakorlat alatt végig tartsuk egyenesen gerincünket, lábunk végig nyújtva, fejünkkel előre nézzünk és kezeink segítségével igyekezzünk végig megtartani egyensúlyi helyzetünket. Mindkét lábbal végezzük el a gyakorlatot, oldalanként kettő - kettő sorozatot, sorozatonként 10 - 15 ismétléssel.

        Minden edzés előtt mozgassa át, melegítse be izomzatát, izületeit, mert a hideg izomzat sokkal sérülékenyebb és ebben a korban már sokkal hosszabb idő kell a regenerálódáshoz, a sérülések gyógyulásához. És ugyanilyen fontos a mozgások utáni nyújtás, mert a mozgás alatt megrövidült, befeszült izmok így visszaállnak eredeti állapotukba, megpihennek.

        (WEBBeteg - Kálmánczhey Emőke, fitness edző)

        Legutóbb frissült:
        Címkék: Sport, Edzés,
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Az intimlézer

        Dr. Kiss György

        Hogyan zajlik a nőgyógyászati lézerkezelés, és mikor alkalmazzák?

        Gyümölcsök és puffadás

        Dr. Hidvégi Edit

        Súlyos szövődményekkel járhat a fel nem ismert fruktózintolerancia.

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

        Tanácsok pollenallergiásoknak szabadtéri tevékenységekhez

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban való időtöltést a pollenallergiások számára.

        Alvászavarok gyötrik? - Tippek a nyugodt alváshoz

        Elalvás előtt a legtöbben jó éjszakát kívánnak egymásnak, ám e jó kívánság megvalósulása sokak számára csak álom. Felmérések szerint a magyar lakosság 15-30 százaléka szenved valamilyen alvászavartól, és minden második ember találkozott már élete során ezzel a problémával. Az érintettek felénél az alvászavar kezelést igényel.

        Nem minden sport megengedett trombózis után

        A trombózis igen nagy trauma annak, aki versenysportolóként kénytelen volt szembenézni vele. Nemcsak a fájdalom és a gyógyszerek miatt, hanem azért is, mert az addigi életmódjában komoly változások állnak be.

        Az életmódváltást csoportosan könnyebb elkezdeni

        Az életmódváltás nemcsak lemondásokkal jár, de új szokásokkal is. Egyedül egy kicsit tanácstalan az ember, hiszen új alapanyagokat, új recepteket kell megtanulnia. Az étkezési szokás mellett a bevásárlási szokáson is változtatni kell, vagy éppen a mozgást kell becsempészni a napi rutinba. Ezeket a változásokat szakemberi segítséggel lényegesen könnyebb meglépni.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA