• Futás, kocogás és sérülések

        Szerző:
        WEBBeteg

        A futás a legegyszerűbb és a legnépszerűbb módja az egészség megőrzésének, de futás közben számos sérülés előfordulásának kockázata is megnő.

        A futóknak leggyakrabban a csípőjük, a térdük, a bokájuk és a lábuk sérülhet. A folyamatos megterhelés hosszú távon árthat az ízületeknek és az izmoknak. Érdemes odafigyelni a problémák kialakulásának korai jeleire.

        Hirdetések

        Kocogás és a futás hatása a szervezetre - A sportorvos véleménye


        Ki gondolná, hogy a rendszeres futás hatására nem csak edzettebbekké, ellenállóbbakká, kitartóbbakká válunk, hanem még boldogabbak is leszünk. Tudományos vizsgálatok eredményei fényt derítettek a rendszeres futás testi elégedettséget fokozó hatására is. Lássuk, miről is van szó!
        Kocogás és a futás hatása a szervezetre - A sportorvos véleménye>>

        Sok káros elváltozás megelőzhető, ha az edzés részét képezi a rendszeres nyújtás és bemelegítés. Ennél a sportnál a szervezet védelme szempontjából elengedhetetlen a megfelelő futócipő kiválasztása, illetve szükséges cseréje. A túledzés szintén sok veszéllyel járhat, ezért nem szabad az edzés hosszát vagy intenzitását több mint 10 százalékkal emelni hetente.

        A fájdalom leggyakoribb okai: bokarándulás, Achilles-íngyulladás, vízhólyagok a talpon, izomláz, izomhúzódás a combban, sarokcsont kinövés, térdszalag húzódások, szakadások, iliotibiális szalag szindróma, izomgörcsök, túledzés szindróma, patellofemoralis fájdalom-szindróma, piriformis szindróma, talpi ín gyulladása, vádli meghúzódása, sípcsont körüli izmok fájdalma, húzódások, rándulások, szalaggyulladás vagy -szakadás.

        (WEBBeteg - N. A.,fordító; lektorálta: Dr. Veress Dóra, általános orvos)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Tüdőrák

        Dr. Gyulai Nóra

        Életmódtanácsok a tüdő rosszindulatú daganatában szenvedő betegeknek.

        Ízületi fájdalmak gyötrik?

        WEBBeteg

        Egyszerű és célzott fájdalomcsillapítás masszázsfej segítségével. (x)

        Kezdő futók 10 leggyakoribb hibája

        A futás nemcsak az állóképességet javítja és segít az ideális testsúly elérésében, de fiatalon is tart. Kerüljük el a leggyakoribb hibákat a felhőtlen örömért!

        Achilles-sérülés - Oly könnyedén elkerülhető!

        Az átlagembernek csupán komoly kellemetlenséget, a sportolónak azonban igazi sorscsapást jelent az Achilles-ín gyulladása és részleges vagy teljes szakadása, amely sajnos egyike a leggyakoribb sportsérüléseknek.

        Futás - Edzés hideg időben

        A csípősebb őszi reggelektől egészen a tavasz közepéig néha szenvedés a kinti - amúgy csodálatos élményeket kínáló - testedzés. Ha valami, hát egy intervall edzés megoldható sállal a száj előtt, fülvédővel és kapucnival: amikor a torokfájdalom elkezdődne, futásból érdemes gyaloglásra váltani, hogy a szapora légzés lassuljon, az edzést megkeserítő fájdalom elmúljon. Aztán ismét mehet a futás!

        Speciális gépekkel speciális edzés végezhető!

        A mozgás mindenkinek az egészségét támogatja. Sokan viszont egy sérülés, vagy egy alkati eltérés miatt nem tudják a normál edzőgépeket használni. Nekik egyedileg kialakított gépekkel kell tornázniuk, hogy elkerüljék a további sérüléseket.

        Előzze meg a térdfájást!

        A térdfájás egy gyakori ízületi panasz. Hogyan előzheti meg a kialakulását?

        A vérömleny kezelése

        Vérömleny, más néven véraláfutás vagy hematóma akkor keletkezik, ha a sérült érből vér lép ki a szövetekbe. Hematóma a legkülönbözőbb helyeken alakulhat ki, például a szemben, a térdben, a fejben, vagy terhesség során az anyaméhben.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA