• A futás és az immunrendszer

        Szerző:
        WEBBeteg

        Azok, akik szeretnének sokáig, egészségben élni, jobban teszik, ha vesznek egy jó futócipőt, és még ma nekiindulnak. Idősebbek is elkezdhetik!

        Egy tanulmány adatai szerint azoknak a középkorúaknak, akik rendszeresen futnak vagy kocognak, körülbelül feleannyi esélyük van rá, hogy a következő húsz évben valamilyen végzetes betegség támadja meg őket, mint azoknak, akik egyáltalán nem végeznek ilyen testedzést.

        A kaliforniai Stanford Egyetem kutatói szerint a futás nemcsak a szív- és érrendszeri megbetegedések, de a rák, az idegrendszeri gondok és az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát is csökkenti.

        Hirdetések

        A felmérés 19 éve alatt a futóknak mindössze 15 százaléka hunyt el, szemben a kontrollcsoport 34 százalékával - nyilatkozta Dr. Eliza Chakravarty, az 'Archives of Internal Medicine' című szaklapban megjelent cikk egyik szerzője.

        A lényeg, hogy minél gyakrabban végezzünk olyan testmozgást, amellyel kissé terheljük szervezetünket - nyilatkozta Dr. James Fries, a Stanford Egyetem munkatársa - Megfigyeléseink és tudományos tények is alátámasztják, hogy a futás jót tesz. Ez egy rendkívül egyszerű és hatékony mozgásforma, amit mindenkinek csak ajánlani tudok.

        Javuló kondíció, karcsúbb és mozgékonyabb test

        A felmérésben 284 rendszeresen futó, és 156 hasonló korú (50+), egészséges, de testmozgást nem végző önkéntes vett részt. A kutatás elején, 1984-ben az összes résztvevőt megkérték töltsenek ki egy kérdőívet, amelyben elsősorban az életvitelükre és edzési szokásaikra vonatkozó kérdések voltak.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A résztvevők közül szinte mindenki végzett valamilyen testmozgást az évek során, de míg a futók közel 200 percet edzettek hetente, addig a kontrollcsoportban lévők csak 20 percet szántak az edzésre.

        Általánosan elmondható, hogy a futók jobb testi kondícióban voltak, karcsúbbak és mozgékonyabbak voltak, mint a kontrollcsoport tagjai, és kevesebb dohányos is akadt közöttük. A felmérés húsz éve alatt sokan abbahagyták a futást, de a testedzésről egyik korábban aktív futó sem mondott le teljesen.

        Egyértelmű, hogy a futás jó hatással van az egészségre, és jótékonyan befolyásolja az immunrendszert és a keringést - nyilatkozta Dr. Fries - Amint a példa mutatja, időseknek sem késő elkezdeni, és bár a legtöbben a sérülésektől félnek, adataink alapján ez is alaptalan, hiszen a húsz év alatt a futók jóval kevesebb sérülést szereztek, mint a kontrollcsoport tagjai.

        Sejtjeink élettartama


        Londoni molekuláris biológusok a DNA-rövidülés folyamatát laboratóriumi körülmények között figyelték meg, és megállapították, hogy az aktívan sportolóknál a rövidülés jóval lassabban megy végbe, ami azt jelenti, hogy a sejtek nagyobb élettartamra számíthatnak, az öregedés lelassul. Bővebben: a sejtek öregedése és a sportolás

        (Medipress)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Kiégés szindróma

        Dr. Balogh Katalin

        Azokat sújtja, akik munkájuk során társadalmi segítő funkciót látnak el.

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        Kezdő futók 10 leggyakoribb hibája

        A futás nemcsak az állóképességet javítja és segít az ideális testsúly elérésében, de fiatalon is tart. Kerüljük el a leggyakoribb hibákat a felhőtlen örömért!

        Testedzés gyomor- és bélrendszeri betegeknek

        A fittség megőrzése nagyon nehéz mindazoknak, akik Crohn-betegségben, irritábilis bél szindrómában, vagy egyéb gyomor- és bélrendszeri betegségben szenvednek.

        Futás - Edzés hideg időben

        A csípősebb őszi reggelektől egészen a tavasz közepéig néha szenvedés a kinti - amúgy csodálatos élményeket kínáló - testedzés. Ha valami, hát egy intervall edzés megoldható sállal a száj előtt, fülvédővel és kapucnival: amikor a torokfájdalom elkezdődne, futásból érdemes gyaloglásra váltani, hogy a szapora légzés lassuljon, az edzést megkeserítő fájdalom elmúljon. Aztán ismét mehet a futás!

        Gyakorlatok az erős hátizmokért és a széles vállakért

        Sokan megfeledkeznek róla, pedig elengedhetetlenül fontos a hát- és vállizmok erősítése. Erre a célra kiválóan alkalmas lehet például a húzódzkodás.

        A női testedzés főbb szabályai!

        A női edzés inkább láb- és fenékcentrikus. A túlsúly ellen pedig a kardioedzés az optimális, ennél viszont figyelni kell az ízületkímélésre. Szerencsére egyre több nő tartja fontosnak a rendszeres testmozgást.

        Magony Szilvi lusta kölcsönkutyusa!

        Szilvi hetente háromszor jár futni az 5 éves magyar vizslával, Sammie-vel. A futókör egy bizonyos pontján a vizsla egyszerűen lefekszik. Végül csellel csalja el Szilvi a lustálkodó Sammie-t.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA