• Spinning - Amikor nem a távolság legyőzéséért tekerünk

        Szerző:
        WEBBeteg

        Míg a szobakerékpárosok rögzített kerékpárokat hajtanak szimulált dombokra fel és azokról le, nem mennek sehová, de minden egyes tekerésért keményen megdolgoznak. Ez a spinning, vagy magyarosan mondva teremkerékpározás.

        Csoportosan végzik, de mindenkinek magának kell megtennie a saját részét - mondja Bethany Lions spinning edző. A nehézségi fokozatot állító gomb ott van az ember előtt, és mindenki maga szabályozza; ez nagyon jelentős tényező. Ha az edző azt mondja, a kezdők maradjanak a könnyebb fokozaton, persze ők is megpróbálják a nehezebbet, mert nem akarnak kilógni a sorból.

        Hirdetések

        A spinning nagy energiafogyasztással és csekély káros hatással járó edzési mód - mondja Shannon Crumpton, az Amerikai Sportorvosi Kollégium (ACSM) szóvivője. A spinning az egyike azon kevés edzési módszereknek, amelyek megfelelnek az ACSM ajánlásainak. De bármilyen jó is legyen, a szakértők szerint önmagában nem elég.

         Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt
      • A testmozgás kevésbé ismert pozitív hatásai
      • Lovasterápia: kiknek lehet hasznos?
      • Hogyan öregszik a szervezetünk?
      • Spinning
      • Sport és az ízületek védelme
      • A futás hatása a szervezetre
      • Az úszás hatása a szervezetre
      • Mivel nem erősíti a felső végtagot és a törzset, strechinggel vagy jógával kell kiegészíteni. Ugyanakkor kifejezetten ajánlják azoknak, akik nem bírják a nagy igénybevétellel járó edzésformákat, például a futást.

        Minden szakember egyetért a testhelyzet jelentőségében: szükséges, hogy mindenki megtalálja a legmegfelelőbb ülésmagasságot. Fontos, hogy kényelmes legyen az ülés, és hogy mindig egyenes derékkal üljünk a kerékpáron, még ha a naplemente, amelybe belekerekezünk, csak a képzeletünkben létezik is.

         

         Miért jó a kerékpározás?


        A biciklizés az aerob, ciklikus mozgásformák közé tartozik. Ez azt jelenti, hogy a kerékpározás során ugyanaz a mozdulatsor egymás után gyorsan ismétlődik, és a mozgás dinamikus, vagyis oxigén jelenlétében megy végbe. Miért jó a kerékpározás?>>

        Egy folyamatos, egyenletes, egy órán át tartó, alacsony intenzitású szobakerékpározás kb. 300kcal-t igényel, amely lehet hogy nem tűnik soknak, mégis nagyon kedvező a fogyókúra szempontjából, mivel az elvesztett energia nagy része a zsírokból származik. Ellentétben a spinning-gel (edzőteremben végzett, magas intenzitású, zenés kerékpáros aerobik óra), amelynek hatására akár 700-800 kalóriát is elégethetünk, amelynek jelentős része szénhidrát. Ennek köszönhetően a spinning után kínzó éhségérzet jelentkezhet, amely a szénhidrátok minél hamarabb történő pótlására késztet. Mindez nem jelenti azt, hogy spinninggelni nem érdemes, sőt! Rendkívüli módon megdolgoztat, kifáraszt, ezért elsősorban a megfelelő edzettség elérése után érdemes belekezdeni. Mennyi energiát igényel a kerékpározás?>>

        Medipress

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Fiatalkori mellrák

        Tóth András

        Szűcs Adriána modellel beszélgettünk, aki 16 kemoterápián van túl.

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        Testedzés gyomor- és bélrendszeri betegeknek

        A fittség megőrzése nagyon nehéz mindazoknak, akik Crohn-betegségben, irritábilis bél szindrómában, vagy egyéb gyomor- és bélrendszeri betegségben szenvednek.

        Gyakorlatok az erős hátizmokért és a széles vállakért

        Sokan megfeledkeznek róla, pedig elengedhetetlenül fontos a hát- és vállizmok erősítése. Erre a célra kiválóan alkalmas lehet például a húzódzkodás.

        A női testedzés főbb szabályai!

        A női edzés inkább láb- és fenékcentrikus. A túlsúly ellen pedig a kardioedzés az optimális, ennél viszont figyelni kell az ízületkímélésre. Szerencsére egyre több nő tartja fontosnak a rendszeres testmozgást.

        25 tízperces tipp az egészségért

        Az egészséges életmód magában foglalja a rendszeres testmozgást, az egészséges táplálkozást, az egészséges testsúlyt és a dohányzásmentességet. Egyszerűen hangzik, de vajon könnyen betartható?

        Testedzés segítséggel: vitaminok, protein, kreatin és társai

        A legtöbb étrend-kiegészítő alkalmazása egészséges ember számára a felhasználási előírások követése mellett önmagában nem jelent nagy kockázatot. Azt azonban semmiképpen nem jelenthetjük ki, hogy mindent - amit a boltokban beszerezhetünk - kockázatok nélkül beszedhetünk - nyilatkozta a WEBBeteg.hu portálnak Tihanyi András sporttáplálkozással foglalkozó dietetikus.

        Megvannak az Év Testébresztői!

        A Testébresztő Díj jelöltjeit megismerhették a nyáron, folyamatosan lehetett rájuk szavazni is, most pedig kiderült, hogy kinek sikerült a sporttársain kívül a legtöbb embert megmozdítani a közösségi fórumokon!

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA