• Sportmasszázs: Kinek ajánlott?

        Szerző:
        WEBBeteg

        A sportmasszázs a masszázs egy olyan fajtája, mely egyre népszerűbb. Számos előnye miatt nem csak a hivatalos és amatőr sportolók használják, hanem sokan azok közül is, akik egyáltalán nem sportolnak.

        A rendszeres sportmasszázs segít megelőzni a sérüléseket azáltal, hogy javítja az izmok kondícióját. Egy jó masszőr felismeri a merev izmokat és hegszövetet, mely ha kezeletlenül marad, sérülésekhez vezethet. A terapeautáknak a hatékony kezelés érdekében érteniük kell az emberi anatómiához és élettanhoz is.

        A gyógymasszázs


        A masszázs szintén a mechanoterápia körébe sorolható. Frissítő- és sportmasszázs egészségeseken is végezhető. A gyógymasszázst azonban gyógymasszőr vagy gyógytornász végzi. A gyógymasszázst leginkább kiegészítő kezelésnek rendelik.
        A gyógymasszázs fajtái és hatásuk >>

        A sportmasszázs jól használható bizonyos sérülések, valamint izomegyenlőtlenségek, testtartási problémák kezelésére. Mindemellett segít megelőzni a sportsérüléseket, fokozza az izmok állapotát és a teljesítményt.  

        A sportmasszázs előnyei

        A sportmasszázs fontos szerepet játszik minden sportoló életében, függetlenül attól, hogy sérült-e vagy sem.  Elengedhetetlen bizonyos sérülések kezelésében, illetve a jövőbeni sérülések elkerülésében.

        • nyugtató hatású
        • csökkenti az izomgörcsöket, merev izmok okozta fájdalmakat
        • lazítja a merev, letapadt izmokat, így azok terhelhetőbbé és kevésbé sérülékennyé válnak
        • kiüríti a feszes izmokból az ott felhalmozódó méreganyagokat (pl. tejsav)
        • sérülés esetén gyorsítja a gyógyulást
        • mozgásszegény életmódot folytatóknál fellazítja a letapadt izmokat
        Hirdetések

        Amikor nem ajánlott a masszázs

        Noha a masszázs ártatlan dolognak tűnik, ám bizonyos embereknek, és bizonyos időszakokban további sérüléseket, vagy akár halált okozva többet árthat, mint használ. Mivel a sportmasszázs az erős, gyúró mozdulatok miatt erőteljes behatást jelent a szervezetre, nem ajánlott az alábbi esetekben

        Gyógyító masszázs


        Már többezer évvel ezelőtt köztudott volt a masszázs jótékony hatása: az ókori Egyiptomban a talp és a kéz masszírozását alkalmazták előszerettel, de a későbbi korok embere is gyakran fordult azokhoz a szakemberekhez, akik e gyógyító-szépítő módszert művelték. Gyógyító masszázs: kinek, és mikor ajánlott?>>

        Miben különbözik a sportmasszázs más masszázsoktól?

        Az alaptechnikák a sportmasszázs esetén is ugyanazok, mint más masszázsnál, ám a terapeuta sokkal erőteljesebben és mélyebbre  hatóan alkalmazza azokat. Az erős simító, gyúró, ütögető mozdulatok célja többek között az összenövések lebontása, a hegszövetek tompítása.

        Noha a sportmasszázs erősebb mozdulatokkal, mélyebben stimulálja az izomszövetet, s egyes mozdulatokat talán túllépik a kellemes fogalmát, sosem lehet annyira fájdalmas, hogy a masszírozott fél feszültté váljon a fájdalomtól.

        (WEBBeteg - Cs.K Forrás:sportinjuryclinic.net)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Demencia

        Dr. Veress Dóra

        Nyelési nehézség, félrenyelés. Megoldások táplálkozási nehézségek esetére.

        Kiurgó pulzus

        Kardioközpont

        Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

        Pihentető izomépítés

        Az elektromos áram segítségével is stimulálható az izomzat, így azok is izmosodhatnak, akik lusták eljárni az edzőtermekbe. De az izomzat elektromossággal való aktiválását a rehabilitálásnál is szokták alkalmazni.

        Az elektromosság segítségével ízületkímélő lehet az edzés

        Alacsony feszültség alkalmazásával ma már a sportolás ideje is lerövidíthető. Elektromos izomstimulációt alkalmazva az izmokat kétszerte nagyobb terhelésnek lehet kitenni egy-egy gyakorlat elvégzésével. Az emberi szervezetre gyakorolt kedvező hatása az elektromos áramnak már több száz éve ismert. Az ókori rómaiak állítólag a ráják elektromos impulzusait használták gyógyászati célokra.

        Miért fontos a helyes testtartás?

        A helyes testtartás elsajátítása a tartáshibákból adódó gerinc- és mozgásszervi problémák megelőzése és kezelése szempontjából alapvető fontosságú.

        Achilles-sérülés - Oly könnyedén elkerülhető!

        Az átlagembernek csupán komoly kellemetlenséget, a sportolónak azonban igazi sorscsapást jelent az Achilles-ín gyulladása és részleges vagy teljes szakadása, amely sajnos egyike a leggyakoribb sportsérüléseknek.

        Speciális gépekkel speciális edzés végezhető!

        A mozgás mindenkinek az egészségét támogatja. Sokan viszont egy sérülés, vagy egy alkati eltérés miatt nem tudják a normál edzőgépeket használni. Nekik egyedileg kialakított gépekkel kell tornázniuk, hogy elkerüljék a további sérüléseket.

        Krónikus nyak- és vállfájdalom: valójában könnyen elkerülhető

        A napjainkban népbetegségnek számító állandósult vagy rendszeresen jelentkező nyakfájdalom, nyakmerevség néhány évtizeddel ezelőtt szinte ismeretlen jelenség volt. Amíg megfelelő helyen, azaz a gerincünk tetején hordtuk a fejünket, és nyakunk folyamatos mozgásban volt, gyakorlatilag panaszmentesen éltük életünket. A mobiltelefonok és a számítógép megjelenésével, a 8 órás irodai ülőmunkával és a további jó néhány órás otthoni internet fölötti görnyedéssel azonban sikerült elérnünk, hogy a XXI. században nagyítóval keresve sem igen találhatunk egészséges gerincű embert.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA