• Sport és egészség

      • Cikkek

        Egészségmegőrzés
        WEBBeteg - Dr. Kónya Judit, családorvos szakorvosjelölt
        2017-08-18 14:42
        Sport
        A jó idő sokunkban kelti fel a sportolás iránti vágyat - olyanokban is, akik eddig nem mozogtak rendszeresen vagy már régen abbahagyták azt. A sportolás elkezdése, illetve az újrakezdés a legnehezebb, és ne gondoljuk, hogy a fogadalom megtartása, miszerint holnaptól rendszeresen sportolunk, egyszerű lesz.
        Egészségmegőrzés
        WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember
        2017-10-17 20:09
        Közismert tény, hogy a túlsúly, illetve az elhízás komoly kockázatot jelent az egészségünkre. Minél nagyobb a felesleg rajtunk, annál gyakrabban alakul ki szív- és érrendszeri megbetegedés, cukorbetegség vagy mozgásszervi probléma. A normális testsúllyal rendelkező embereket nagyobb valószínűséggel kerülik el ezek a betegségek. Ezért is hívják a normális testsúlyt egészséges testsúlynak, és emiatt nagyon fontos, hogy ügyeljünk a megtartására.
        Egészségmegőrzés
        WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos
        2017-10-15 17:25
        A sportmasszázs fontos szerepet játszik minden sportoló életében, függetlenül attól, hogy sérült-e vagy sem. A masszázsnak számos fizikai, fiziológiai és pszichológiai előnye van.
        Egészségmegőrzés
        WEBBeteg - Kálmánczhey Emőke, fitness edző
        2017-10-11 11:25
        Ma már nem kérdés a sport fontossága, mindenki rögtön tud legalább két-három indokot, amiért jelentős a rendszeres mozgás az életünkben. Legyenek ezek a pozitív tények akár élettani hatások, akár a sportos testalkat.
        Egészségmegőrzés
        WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Magyar Sporttudományi Társaság
        2017-10-10 18:51
        A sarkantyú az izmok eredésénél kialakuló csontkinövés. A sarok sarkantyú két helyen alakulhat ki, a lábszárizom ínjának eredésénél, és a sarok talpi részén, ahol az aponeurosis plantaris (talpi bőnye) ered.
        Egészségmegőrzés
        WEBBeteg - Kálmánczhey Emőke, fitneszedző
        2017-10-10 16:30
        A huszonévesek leginkább a kinézetük miatt kezdik el az edzést, és az esztétikát tartják szem előtt, bele sem gondolva abba, hogy a fiatalkori edzéssel megalapozhatják izomzatukat, hiszen nem mindegy, hogy még 50 éves korukban is képesek lesznek-e sétálni egyet fájdalmak nélkül, és erőlködés nélkül haza tudják-e vinni a szatyrokat a bevásárlásból.
        Egészségmegőrzés
        WEBBeteg - S. J., újságíró
        2017-10-09 11:25
        Az egészséges élet kulcsa a kiegyensúlyozott táplálkozás és a rendszeres testmozgás, de a gyakorlatban sokszor mégsem olyan egyszerű ezeket megvalósítani. Melyek a buktatói, hogyan vészeljük át a kezdeti nehézségeket, és milyen változásokat tapasztalhatunk, ha belevágunk? Egy életmódváltó olvasónk most választ ad ezekre a kérdésekre.
        Egészségmegőrzés
        WEBBeteg - S. J., újságíró
        2017-10-07 13:11
        Rengeteget hallunk arról, hogy mit kell tennünk egészségünk megőrzése érdekében, de a gyakorlatban sokszor mégsem olyan egyszerű áttérni a kiegyensúlyozott étrendre és beiktatni az életünkbe a rendszeres testmozgást. A sikeres életmódváltás mégsem lehetetlen, ezt egy olvasónk segítségével be is bizonyítjuk.
        Egészségmegőrzés
        WEBBeteg - Moharos Melinda, dietetikus
        2017-09-26 17:25
        A megfelelő folyadékfogyasztás alapvető az élethez. Nélkülözhetetlen a szellemi-fizikai teljesítőképességünk fenntartásához, a tanuláshoz, sportoláshoz, és segít csökkenteni számos krónikus megbetegedés kialakulásának kockázatát.
        Egészségmegőrzés
        WEBBeteg - Dr. Bogdán Aurél, ortopéd szakorvos
        2017-09-22 05:21
        A porcleválás egy, a köznyelvben előforduló diagnózis, mely leggyakrabban a térdízület sérüléseivel kapcsolatban kerül előtérbe. Az elnevezés azonban nem teljesen fedi a valóságot.
        Egészségmegőrzés
        WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Árki Ildikó, háziorvos
        2017-09-19 09:41
        Nem titok, hogy a testmozgás pozitív hatása nem kizárólag a test formássá válásában jelentkezik. A rendszeres testmozgást végzőkre a megnövekedett energiaszint, a nagyobb önbizalom és a pozitívabb életszemlélet jellemző. A testmozgás pozitív hatásai emellett a munkára is kihatnak. Bár nehéz számszerűsíteni, a szakemberek szerint mindezt megingathatatlan bizonyítékok bősége támasztja alá.
        A lista folytatódik a következő oldalon, kérjük lapozzon!