• Megterhelő a szervezetnek a sok ülőmunka

        Szerző:
        WEBBeteg

        Sokat árthatunk egészségünknek, ha ülő életmódot folytatunk. Nemcsak az elhízás veszélyeivel, hanem szív- és érrendszeri betegségekkel, depresszióval és mozgásszervi problémákkal is számolnia kell annak, aki napjai nagy részét ugyanolyan testtartásban tölti. Csupán 5-10 perc könnyed mozgással sokat tehetünk szervezetünk érdekében.

        Nem is gondolnánk, milyen sokat árthatunk a testünknek, ha huzamosabb ideig ugyanolyan tartásban végezzük napi feladatainkat! Az ülőmunka nemcsak a fejre, a gerincoszlopra, hanem az egész szervezetünkre, így az ízületeinkre is negatív hatással van. A legtöbb problémával a gerincoszlop kapcsán keresik fel a szakembereket, de ez érthető is, hiszen a legtöbben nem tudnak megfelelően, helyes testtartással ülni.

        - Izomegyensúly zavarhoz, kisízületi túlterheléshez, de akár gerincoszlop deformitásokhoz, például púpos háthoz is vezethet a huzamosabb ideig tartó kényszertartás. A gerinc helytelen tartása miatt ráadásul a fejünket sem megfelelően tartjuk, így a nap végére fejfájástól is szenvedhetünk – nyilatkozta Dr. Börzsei-Knoll Veronika, az Emineo Egészségügyi és Baleseti Központ egyik szakmai vezetője. – Hasonló panaszokat okozhat a sokáig tartó mozdulatlanság a csípő- és a térdízületekben is. A fájdalom ráadásul túlsúly, de akár minimális kopás esetén még erőteljesebb lehet.

        Hirdetések

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A szakember éppen ezért azt javasolja, hogy az, aki ülőmunkát végez, rendszeresen mozgassa meg végtagjait. Kétóránként már 5-10 percnyi testmozgás is javíthat testünk állapotán, és jót tesz a szellemi kapacitásunknak is. Nem kell feltétlenül messzire menni az íróasztaltól: a székből felállva hajtsunk végre néhány gyakorlatot. A fejünket soha ne fejkörzéssel frissítsük fel, inkább előre, hátra és oldalra végezzünk fejbólintásokat. Ugyanezt tegyük a testünkkel is: előre, hátra és oldalra hajolva mozgassuk meg felsőtestünket. Ne szégyelljünk kisegítő eszközöket használni: egy labda, vagy a székre helyezett, levegővel teli korong is sokat segíthet gerincoszlopunk helyes tartásában. Ezzel egyensúlyban tarthatjuk a gerincoszlopot és az azt tartó izmokat. A mozgásszervi szakember emlékeztet, a heti háromszori, ideális esetben legalább egy órás testmozgás kimozdítja az egyhangúságból szervezetünket. Annak érdekében, hogy idővel ne szenvedjünk mozgásszervi problémáktól, rendszeresen oda kell figyelnünk testünkre és karban kell tartani ízületeinket, illetve izmainkat.

        A testmozgás mellett érdemes évente egyszer mozgásszervi szűrővizsgálatra elmenni. A teljes testet érintő ortopédiai vizsgálat során már időben kiszűrhetők az esetleges mozgásszervi problémák.

        (www.emineo.hu)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Kiurgó pulzus

        Kardioközpont

        Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

        Diabétesz, inkontinencia

        B. M., szakfordító

        Összefüggés van a hólyag működészavara és a cukorbetegség között.

        Praktikus tanácsok derékfájás, hátfájás és mozgásszervi panaszok ellen

        Elsősorban nagyon fontos, hogy mindenkiben tudatosuljon az, hogy egészségének megőrzése érdekében saját maga tehet a legtöbbet. Bizony egyre több azoknak a száma, akik mozgásszegény életmódot élnek, ülő- vagy állómunkát végeznek.

        Mi a teendő fülzúgás esetén? - Amikor nyaki eredetű a probléma

        A fülzúgás sajnos 100 emberből négyet-ötöt is érint, megkeserítheti a mindennapokat, és gyakran teszi lehetetlenné a nyugodt pihenést is. Az esetek jó részében a tünetek mögött stressz, zajártalom, fertőzés vagy fül-orr-gégészeti probléma áll, de gyakran előfordul, hogy mozgásszervi okokra, leginkább a gerinc nyaki szakaszának érintettségére vezethető vissza az idegőrlő búgó, zúgó vagy zakatoló hang jelentkezése.

        Tanácsok a derékfájás megelőzéséhez

        Mit tehet dereka és háta egészségének megőrzéséért?

        15 perces office torna

        Az ülőmunka során a helyes testtartásnak fontos szerepe van a gerinc egészségének megőrzésében, de tovább csökkentheti a fájdalom és a betegségek kialakulásának esélyét, ha időnként megszakítja az egy helyben ülést. Milyen apróbb trükköket vethet be annak érdekében, hogy megelőzze a tartós ülés káros hatásait?

        Miért fontos a helyes testtartás?

        A helyes testtartás elsajátítása a tartáshibákból adódó gerinc- és mozgásszervi problémák megelőzése és kezelése szempontjából alapvető fontosságú.

        Mellkasi szúró fájdalom: a rossz tartás is lehet az oka

        Ijesztő érzés a hirtelen fellépő mellkasi szúró fájdalom. Sokan azonnal szívinfarktustól vagy mellráktól tartanak. Eszünkbe sem jut, hogy a rossz tartás és az izommerevség okozhatja a fájdalmat.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA