• Új gyógymód leukémiás betegek számára

Újfajta terápiás lehetőséget fejlesztettek ki Svájcban a nehezen kezelhető leukémiás gyerekek számára - jelentette be csütörtökön a zürichi gyermekkórház.

Az eljárás lényege, hogy a kemoterápiának ellenálló sejtek visszanyerjék érzékenységüket, ezáltal pedig újra reagáljanak a kezelésre.

Leukémia - Kik a veszélyeztetettek?
        Mivel a leukémia a gyermekkorban előforduló leggyakoribb daganattípus, sokszor a gyermekkor betegségének tartják. A leukémiákban azonban kilencszer több felnőtt betegszik meg, mint gyermek. A leukémia a veszélyeztetettjei>>
        Az újfajta metódus központjában az obatoclax mesylate nevű hatóanyag áll - számolt be a svájci intézmény. Önmagában beadva a szer az egészséges és a leukémiás sejtekre is mérgező hatással van. A bevett kemoterápiás anyagokkal kombinálva azonban megsemmisíti a rákos sejteket.

Normális esetben a legtöbb kemoterápiás szer programozott sejthalált vált ki a rákos sejtekben. Amennyiben egy sejt mégis ellenálló, elnyomja ezt a hatást.

Az obatoclax mesylate megváltoztatja a jel útját a sejtben, feloldja a sejthalál akadályozását, ezáltal pedig a sejt újra reagál a kemoterápiára.

A kombinált terápia hatását extrém ellenálló leukémiás sejtjeken is sikerült bizonyítani. A kutatók közlése szerint most klinikai tanulmányok következnek.

Napjainkban a vérrákos gyerekek nagy részét hosszú távon gyógyítani tudják, a korábbiakhoz hasonlóan azonban minden ötödik kis beteg alulmarad a betegséggel folytatott harcban. Ezek nagyrészt azok az esetek, amikor a rákos sejtek ellenállók a kemoterápiával szemben.

A Jean-Pierre Bourquin és Felix Niggli vezetésével folytatott kutatásokról a tudósok a The Journal of Clinical Investigation című folyóiratban számoltak be.

Az intimlézer

Dr. Kiss György

Hogyan zajlik a nőgyógyászati lézerkezelés, és mikor alkalmazzák?

Gyümölcsök és puffadás

Dr. Hidvégi Edit

Súlyos szövődményekkel járhat a fel nem ismert fruktózintolerancia.

Túl az akut leukémián

Az akut leukémiák esetén, mint a legtöbb rosszindulatú daganatos betegségnél, az öt évet tartjuk a kritikus határnak abból a szempontból, hogy a beteg megnyugodhat, mert nagy eséllyel meggyógyult. Természetesen akár öt éven túl is lehet visszaesés, de a mindennapokban és az orvosi ellenőrzések gyakoriságában kezd beállni egy rendszer, mely leginkább közelít az egészséges emberek életéhez.

Kiújult a leukémia - Mire számíthatok?

Mindig rossz hír mind a betegnek, mind az orvosnak, ha kiújul a leukémia, leginkább azért, mert a kezelése még nehezebb, és gyakrabban fordul elő, hogy nem sikerül meggyógyítani a beteget. Fontos azonban megjegyezni, hogy a kezdeti sikertelen kezelés, vagy kiújuló betegség mellett is lehet még gyógyítható a leukémia.

Megnagyobbodott nyirokcsomó - Daganatos betegség jele is lehet

A nyirokcsomó-megnagyobbodás sok betegség tünete lehet, ennek megfelelően gyakran előfordul. A fertőzéses megbetegedések következtében kialakuló nyirokcsomó-duzzanatok jóindulatúak, ugyanakkor az esetek egy kisebb részében gyakran daganatos betegségekre is felhívhatják a figyelmet.

A hajas sejtes leukémia (HCL) tünetei és a betegek kilátásai

A hajas sejtes leukémia (HCL) az úgynevezett B-sejtes non-Hodgkin limfómák közé tartozik, egy közepesen agresszív, de rosszindulatú nyirokszervi eredetű daganat. A betegség a nevét onnan kapta, hogy mikroszkóp alatt, a felszaporodott daganatos sejtek hajszerű rojtos nyúlványokkal rendelkeznek.

Növeli-e a rák kockázatát a röntgen és az orvosi képalkotás?

Mindennap ki vagyunk téve természetes forrásokból származó sugárzásnak (ilyen pl.: a földkéregből származó radon gáz, a Napból, csillagokból és a világűrből jövő kozmikus sugárzás és az ételeink, italaink sugárzása is). Azonban felvetődik a kérdés, hogy a mesterséges sugárzás vajon milyen hatással lehet az egészségünkre.

Áttörés a felnőttkori leukémia terápiás lehetőségeiben

Magyar kutatók részvételével értek el fontos áttörést a felnőttkori leukémia terápiás lehetőségeiben. Egy nemzetközi együttműködésnek sikerült áttörést elérni az egyik leggyakrabban előforduló felnőttkori leukémia, az úgynevezett akut mieloid leukémia terápiás lehetőségeinek kialakításában.