• Tanácsok a derékfájás megelőzéséhez

        Szerző:
        WEBBeteg

        Mit tehet dereka és háta egészségének megőrzéséért?

        A fizikai állapot karbantartásával, erős gerinc körüli izomzat kialakításával, megfelelő testtartással, illetve mozgás- és emelési technikákkal jó eséllyel megelőzhető a derékfájdalom.

        Ha a hát- és derékpanaszok hátterében semmilyen képalkotó vizsgálattal kimutatható eltérés nincs, akkor a testtartás javításával, rendszeres mozgással és az izmok erősítésével lehet jó eredményt elérni.

        Sportoljon rendszeresen életkorának és edzettségi szintjének megfelelően!

        A rendszeresen végzett aerob tevékenységek, amelyek nem terhelik túl a derekat, erősítik a gerinc körüli izomzatot és növelik a hát terhelhetőségét. Az úszás és a speciálisan erre a célra kifejlesztett talajtorna a legmegfelelőbbek ebből a szempontból. Kérje ki orvosa véleményét az Ön számára ajánlott mozgásformákról.

        Érje el és tartsa meg a normál testsúlyt!

        A súlytöbblet megterheli a gerincet, ezért is fontos az ideális testsúly elérése és megtartása.

        Álljon, üljön, feküdjön és emeljen helyesen!

        Álljon egyenes testtartással, ne görnyedjen meg! Ha hosszú ideig kell állnia, az egyik, illetve a másik lábát felváltva helyezze rá valamire, például egy nagyobb kőre. Ha álló munkát végez, ügyeljen arra, hogy a két lábán egyenletesen helyezze el a testsúlyát! Ne álljon sokáig egy pozícióban, gyakran mozogjon! Viseljen kényelmes cipőt, és másfél-, kétóránként feltétlenül tartson egy kis szünetet arra, hogy átmozgassa az ízületeit, izmait.

        Üléshez olyan széket válasszon, amely megfelelően megtámasztja derekát. Mindkét talpa érje a talajt, soha ne tegye egymásra keresztbe a lábait. Ha sokáig ül egy helyben, pl. munkavégzés közben, időnként fel kell állni, sétálni és átmozgatni a váll-, derék- és csípőízületeket és az izmokat. Ülés közben tartsa egy szintben térdeit és csípőjét.

        Fekvéshez a legjobb a közepesen kemény, vízszintes matrac vagy heverő. Ne használjon túl sok párnát!

        Emeléskor függőleges törzzsel mozogjon, csak a térdeit hajlítsa be. A tárgyakat a testéhez közel emelje fel, ne nyújtott karral. Emelés közben ne forduljon! 40 éves kor fölött olyan, nehéz tárgyak emeléséhez is kérjen segítséget elővigyázatosságból, amelyek korábban nem okoztak problémát.

        Ha a hasznos tanácsok megfogadása ellenére sem szűnnek meg panaszai, vagy tünetei erősek, vagy hosszasan fennállnak, vagy időről-időre jelentkeznek, feltétlenül forduljon mielőbb orvoshoz!

        WEBBetegForrás: WEBBeteg

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Fiatalkori mellrák

        Tóth András

        Szűcs Adriána modellel beszélgettünk, aki 16 kemoterápián van túl.

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        A derékfájás (lumbágó) - Hogyan előzheti meg és mit tehet ellene?

        A lumbágó, azaz köznapi nevén a derékfájás, a 20-50 éves korosztályban minden harmadik-negyedik embert érintő betegség, ezáltal a leggyakoribb mozgásszervi megbetegedésnek számít.

        Gerincferdülést is okozhat egy rossz iskolatáska

        A gyerekek gerincfejlődésére nagyon vigyázni kell. Egy rosszul kialakított, vagy csak rosszul viselt, megpakolt iskolatáska akár gerincferdülést is okozhat a gyereknél. Az is fontos, hogy a táska állítható hátpárnázatával mindig a gyerekek aktuális magasságához, arányához, ruházatához legyen igazítva a táska, így illeszkedhet a legoptimálisabban, ami nagymértékben hozzájárul a teher megfelelő eloszlásához.

        Derékfájás, hátfájás - Harcoljon a krónikus gerincfájdalom ellen

        A krónikus gerincpanasz a betegszabadságok leggyakoribb oka az iparilag fejlett országokban. Nemzetközi statisztikák szerint a felnőtt lakosság kb. 90 százaléka életében legalább egyszer szenved nyak-, hát- vagy derékfájástól.

        Mit érdemes tudni a hátfájásról?

        A hátfájás rendkívül gyakori, az emberek 60-70 százalékát érinti élete során. A fájdalom többek között eredhet a gerinccsigolyákból, illetve kisízületekből, a gerinc melletti szalagokból és izmokból, az ideggyökökből, de a belső szervekből is kisugározhat.

        15 perces office torna

        Az ülőmunka során a helyes testtartásnak fontos szerepe van a gerinc egészségének megőrzésében, de tovább csökkentheti a fájdalom és a betegségek kialakulásának esélyét, ha időnként megszakítja az egy helyben ülést. Milyen apróbb trükköket vethet be annak érdekében, hogy megelőzze a tartós ülés káros hatásait?

        Mit kell tudni a Schroth-módszerről?

        A Schroth-módszert napjainkban a tartáshibák, a scoliosis - gerincferdülés - és a Scheuermann-betegség háromdimenziós korrekciójára és különböző gerincfájdalmak kezelésére alkalmazzák.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.