• Tippek a tavaszi fáradtság megelőzéséhez

        Szerző:
        WEBBeteg

        A tavaszi fáradtság megelőzhető. Egészséges életmóddal elkerülhető vagy legalábbis nagymértékben enyhíthető.

        Mozogás a szabadban, derűs időben, friss levegőn

        A szabadban folytatott sporttevékenységek nemcsak fizikai erőnlétünket javítják, hanem kedélyállapotunknak is jót tesznek.

        A kedvünk szerint választott sportág, a rendszeres, képességeinkhez mért testmozgás erősíti a keringési rendszert, az izmokat, a csontokat, az immunrendszert és a stresszválaszban részt vevő anyagok termelését növeli. A testedzés során endorfin is felszabadul.

        A testedzés hatására megélénkül a keringés, felfrissül a szervezet. Fizikai aktivitás közben a tápanyagok hasznosulása javul, és gyorsabbak lesznek az anyagcsere-folyamatok. A fizikai aktivitás által nappal éberebbek lehetünk, az éjszakai alvás pedig pihentetőbb lehet, mivel javul az alvás minősége.

        Egészséges táplálkozási szokások

        A szervezet egyenletes energiaellátása érdekében étkezzen naponta többször (5 alkalom ajánlott), kisebb mennyiségű ételeket fogyasztva. Este ne fogyasszon nehéz ételeket! Kerüljön étrendjébe sok gyümölcs és zöldségféle. Amennyiben allergia vagy ételintolerancia nem zárja ki, fogyasszon minél több tejet és tejterméket (előnyben részesítendő a joghurt és a kefir könnyű emészthetőségük miatt, valamint az idegrendszer számára fontos anyagokat tartalmazó tejsavó és író). Ügyeljen a rendszeres folyadékpótlásra, ajánlott naponta legalább 1,5-2 liter folyadékot elfogyasztani ásványvíz, gyümölcs- és zöldséglé formájában.

        Aludjon eleget!

        Sokszor előfordul, hogy a napközbeni fáradtságot egyszerűen a túl rövid éjszakai alvásidő okozza. Az alváshiány következtében nappal levertnek, kimerültnek érezhetjük magunkat.

        A felnőtteknek naponta minimum 7 óra minőségi alvásra van szükségük. A jól összeállított napirend segíthet abban, hogy este időben ágyba kerüljön és kipihenten ébredjen.

        Mérsékelje a koffeinfogyasztást! A túlzott koffeinfogyasztás hatására ugyanis emelkedik a pulzusszám és a vérnyomás, az idegesség, nyugtalanság fokozódhat, nehezebben megy az elalvás.

        Kezeltesse betegségeit!

        A kialvatlanság hátterében különféle, esetenként súlyos betegségek is állhatnak, ezért tartósan fennálló vagy súlyos fáradtság esetén feltétlenül forduljon orvoshoz!

        Az éjszakai ébredéseket és a nappali fáradtságot egyaránt okozhatják lappangó, fel nem ismert betegségek, így például horkolás, alvási apnoe, vérszegénység, depresszió, pajzsmirigy-alulműködés, szívbetegségek, urológiai panaszok, daganatos megbetegedések és még számos egyéb betegség.

        Mind az alvászavarok, mind a nappali fáradékonyság komplex kivizsgálást igényelnek. Az alapprobléma kezelésével az esetek többségében a nappali fáradtság is megszüntethető.

        A negatív stresszhatások káros következményeinek elkerülése érdekében találjuk meg a számunkra leghatékonyabb kikapcsolódási lehetőségeket, pl.: relaxáció, hosszú séták a természetben, masszázs. Szükség esetén vegye igénybe pszichológus vagy pszichiáter segítségét!

        Ápoljuk lelkünket is!

        Gondolkozzunk pozitívan, legyünk együtt többet családtagjainkkal, barátainkkal. Az igaz emberi kapcsolatok segítenek a feszültség oldásában. Szánjunk több időt kikapcsolódásra, kedvenc hobbinkra. Olvassunk könyveket, hallgassunk zenét.

        WEBBetegForrás: WEBBeteg

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Kiégés szindróma

        Dr. Balogh Katalin

        Azokat sújtja, akik munkájuk során társadalmi segítő funkciót látnak el.

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        Miért veszélyes az erős horkolás?

        Normális esetben az orrunkon keresztül szívjuk be a levegőt, amely tisztítja, szűri és felmelegíti azt. Ha azonban ezt a rendszert, vagyis az orrlégzést valami gátolja, kénytelenek vagyunk szájon át lélegezni.

        Az idegrendszer befolyásolhatja a daganatos megbetegedések előfordulását

        Ha valaki hosszan stresszben él, annak az idegrendszere, majd az immunrendszere is legyengül. Összefüggést találtak a legyengült idegállapot, a szív- és érrendszeri, illetve a daganatos betegségek kialakulása között. Fontos tehát, hogy a stressz napi szinten kezelve legyen, mert hosszú távon komoly betegségek kialakulását okozhatja.

        Futballőrület - ne vegyük a szívünkre!

        2006-ban müncheni kutatóorvosok különleges témát dolgoztak fel, történetesen megvizsgálták, hogy az országukban rendezett labdarúgó világbajnokságon szereplő hazai csapatért való izgalom hogyan befolyásolja a szurkolók egészségi állapotát.

        A szelénhiány négy tünete

        Tudjuk, hogy a világon több terület is szelénhiányos. Tudjuk, hogy Magyarország nagy része is ebbe a kategóriába tartozik. Azonban honnan tudhatjuk azt, hogy nekünk szelénhiányunk van és szelénpótlásra lenne szükségünk?

        Migrénje van? Ezeket az ételeket kerülje, és így kezelje a fájdalmat

        A migrénes fejfájás általában hirtelen és pulzáló fájdalommal jelentkezik. A fájdalomérzet fény hatására erősödhet, s gyakran a migrént egy figyelmeztető jelenség, az úgynevezett aura előzi meg.

        A gyakran használt gyógyszerek növelhetik a depresszió kockázatát

        A gyakorta felírt gyógyszerek, például fogamzásgátlók, fájdalomcsillapítók és szívgyógyszerek egy része növelheti a depresszió kockázatát - derült ki egy új amerikai tanulmányból.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.