• Vállsérültek, vállműtöttek gyógytornája - rögzítésben

        Elég gyakran sérül a vállízület, akár egy banális esés során is eltörhet a felkarcsont vagy kificamodhat a váll. A helyreállítás jelenthet műtétet vagy egyszerű pihentető rögzítést.


        Sport és egészség a WEBBetegen

        A nyugalom alapvetően fontos, minden esetnél az egyéni körülmények alapján az orvos határozza meg ennek idejét. A mozgás tilalma azonban csak a vállízületre terjed, a rögzítésből kihagyott szabad ízületek, pl. könyök, csukló mozgatása megengedett – sőt, ajánlott.

        A téma cikkei

        2/1 Vállsérültek gyógytornája - rögzítéssel
        2/2 Vállsérültek gyógytornája - rögzítés levétele után

        Amíg rögzítésben kell lennie a karunknak, fontos, hogy naponta többször pihenjünk úgy, hogy kivesszük a kezünket a kartartó hevederből és kinyújtjuk a könyökünket. Háton fekvő helyzetben a rögzítés jellege miatt a sérült karunk nem tud az ágy síkjába kerülni, alátámasztást igényel. Lapockát támasszuk alá oly módon (például egy összehajtott törülközővel, takaróval), hogy a sérült kar is nyugalomba kerüljön.

        Hirdetések

        1. Első gyakorlat a kiinduló fekvő helyzetből történik. Beleszorítjuk a vállat az ágyba, majd lazítjuk.

        2. Fejünket forgassuk jobbra és balra, az ágyon csúszatva. Közelítsük a jobb fülünket a jobb vállhoz majd vissza.

            

        3. Megemeljük az állunkat a plafon felé, majd behúzzuk (tokát képzünk). Szabad könyök esetén nyújtjuk és hajlítsuk a könyökünket.

        4. Könyök hajlítva, felkar megtámaszkodik az ágyon. Forgassuk ki be az alkarunkat az alkar tengelye mentén.

                

            

        5. Mozgassuk a csuklónkat, előre hátra, körözzünk vele. Végezzük ökölbe szorított kézzel és nyújtott ujjakkal.

        6. Háton fekvő helyzetben mozgassuk át a gerincünket. Talpra húzott lábak mellett, leszorítjuk a derekat és lazítunk. Végezzünk derékemelést, úgynevezett hídgyakorlatot.

                

        7. Törzscsavarás jobbra és balra.

        8. Biciklizzünk egyik, majd másik lábbal.

                  

        9. Térdünk nyújtásával lendítsük a jobb, majd a bal lábat a plafon felé.

            

        Az ép oldal mozgatása minden irányba szabad, végezzünk vele bátran nyújtózásokat, körzéseket, akár fekve, ülve vagy állva. Szobakerékpározni, nagyokat sétálni, esetleg kocogni, futópadozni is szabad, ne felejtsük: a lábaink épek!

        (WEBBeteg - Keczán Judit, gyógytornász)

        Legutóbb frissült:
        Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
        • WEBBeteg.hu
      • PharmaPlaza - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA
      • Legfrissebb cikkek
      • Önök ajánlották
      • Visszérkezelés télen-nyáron!

        A visszeresség nem csak esztétikai probléma, kezelés hiányában olykor komoly szövődményeket is okozhat. (x)

        Az afta kezelési lehetőségei

        A fájdalmas gyulladással az emberek kb. 60 százaléka találkozik az élete során. Mit tehetünk ellene?

        Köszvényes rohamok

        A gyógyszeres kezelés mellett számos életmódbeli változtatás is enyhíthet a tüneteken. Megelőzés és kezelés.

        Cukorbetegek figyelem!

        Decembertől újabb változás lesz, ezentúl ezt kell nézni a termékek csomagolásán.

      •  





        Hozzászólások (0)