• Mire figyeljünk oda, ha el akarjuk kerülni az ünnepek alatti pluszkilókat?

        Szerző:
        WEBBeteg

        A Karácsony és az ünnepi időszak egyértelműen nem a fogyókúrázásról szól, így nem árt, ha megpróbálunk kicsit előre tervezni és odafigyelni az étkezésre, hogy a szervezetünket se terheljük meg annyira. Ha pedig mégis felszalad pár kiló, akkor igyekezzünk lehetőleg egy- másfél hónap alatt megszabadulni a pluszkilóktól! De mi a helyzet akkor, ha egyáltalán nem szeretnénk tovább hízni az ünnepek alatt? Erre ad tanácsokat Dr. Gajdács Ágnes, obezitológus, testsúlygyógyász szakorvos.

        Karácsony speciális diétával

        Azok számára, akiknek speciális diétát kell tartaniuk, a karácsonyi ünnepek inkább szólnak a lemondásról, mint az ünneplésről. Ennek ellenére ma már nem lehetetlen, hogy olyan menüsort állítsunk össze, amely mellett az egész család felhőtlenül élvezi az ünnepet. Karácsony speciális diétával>>

        „Nemzetközi kutatások arra utalnak, hogy ha nem adjuk le az ünnepek után egy-másfél  hónapon belül a Karácsonykor felszedett pluszkilókat,  azok tartósan megmaradnak.  Ha minden évben gyarapodunk karácsonykor pár kilóval, ez néhány év alatt akár jelentős súlytöbblethez vezethet!” – hívja fel a figyelmet a problémára az obezitológus szakértő.

        Fél kiló „zsír hízáshoz” 4375 többlet kalória bevitele szükséges!

        „Ha elkezdünk számolgatni : karácsonyi süteményből egy szelet kb. 500 kalória, egy kis alkohol  akár több száz kalória, sültek, köretek, majonézes saláták….)  nagyon könnyen összejön a 4400 kalória!Nem véletlen, hogy a saját statisztikánk alapján átlagosan 3-5 kg súlyfelesleg jön fel  a Karácsonytól Újévig terjedő periódusban. A hízás elkerülésére a karcsúsító étkezés mellett a mozgás is a segítségünkre lehet: mozogjunk többet a megszokottnál. Ez nem azt jelenti, hogy a legközelebbi edzőteremben kell ünnepelnünk a Karácsonyt. Ha naponta legalább 1 órát mozgunk, az akár 200-500 kalória megtakarítást jelent az energiaegyenlegünkben. Az viszont rossz ötlet, hogy először teleesszük magunkat, mondván, hogy majd lemozogjuk. Előbb mozogjunk, és aztán még mindig gondolkozhatunk azon, hogy tényleg azonnal be akarjuk-e kebelezni néhány felesleges falat formájában 10 másodperc alatt a fél – egy órás mozgással elhasznált kalóriákat.”

        Hirdetések

        Hogyan kerüljük el a túlevést? Mely ételeket javasolja a szakértő?

        Mire figyeljünk, hogy meghitten tölthessük a Karácsonyt?

        A Karácsony az emberiség egyik legősibb, és az év legszebb ünnepe. Azonban ahhoz, hogy ez a néhány nap mindenki számára valóban boldog és meghitt hangulatban teljen, nem árt, ha néhány dologban kellőképpen elővigyázatosak és körültekintőek vagyunk. Nem is gondolnánk, hogy ez a családi ünnep milyen veszélyeket rejt magában. Mire figyeljünk, hogy meghitten tölthessük a Karácsonyt?>>

        „ A hagyományos karácsonyi ételsor az nem annyira problémás, hogyha azt megfelelő konyhatechnikával készítjük el. A halászlé például egy olyan étel, amely teljesen beleillik a fogyókúrás étrendbe, feltéve persze, hogy a szegedit készítjük el és nem a bajait! A szegedi halászlénél ugyanis a saját anyagával, a halhússal sűrítjük a levest, míg a bajai verzió tésztával készül.

        Az ünnepi menüben szintén egészséges fogás lehet a roston sült hal, párolt vagy sült zöldséggel és salátával. A klasszikus töltött káposztánál sem mindegy, hogy a hús, vagy a rizses töltelék dominál-e?” – árulta el Dr. Gajdács Ágnes, obezitológus, testsúlygyógyász szakorvos, aki azt is elmondta, hogy a majonézes ételeket szintén érdemes kerülnie annak, aki nem szeretne pluszkilókat felszedni!

        „A legnagyobb kihívást azonban egyértelműen a sós vendégváró falatok és persze a sütemények jelentik.  Ezek ugyanis etetik magukat és sajnos az emberek agya úgy működik, hogy az ilyen csipegetett ételeket nem regisztráljuk. Nem véletlen, hogy általában az emberek 25-30 százalékkal alább becsülik az elfogyasztott ételmennyiséget. Ez éppen ezekből a falatkákból adódik, tehát lehetőség szerint kerüljük ezeket a csábító, vendégváró falatkákat!”

        A bejgli is készülhet cukor nélkül, édesítőkkel!

        „ Ha bejgliről beszélünk, inkább a töltelék domináljon és ne a tészta vagy a cukor! Fontos a mértékletesség:  

        Hogy a cukorbetegség ne rontsa el az ünnepet

        Függetlenül attól, hogy 1-es vagy 2-es típusú cukorbetegségről van szó, nagyon igazságtalan, hogy egyetlen napra sem mehetünk szabadságra ebből a helyzetből, de tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy karácsonykor élvezhessük a családdal és a barátokkal eltöltött időt. Hogy a cukorbetegség ne rontsa el az ünnepet - Karácsonyi tippek>>

        • Mivel az olajos magvaknak (dió, mák) magas a kalóriatartalma, maximum napi egy-két  nagyon vékony szelet beiglit fogyasszunk!
        • A cukrot vagy teljesen hagyjuk ki belőle, vagy helyettesítsük pl. steviával, kevés kókuszvirág cukorral, nyírfacukorral, vagy eritrittel, így megtakaríthatunk néhány kalóriát!
        • Édesítőszerek helyett használhatunk néhány szem datolyát vagy magas kakaótartalmú csokoládét apróra vágva!
        • A klasszikus karácsonyi fűszerek is jó szolgálatot tesznek, pl. a fahéj, vanília, szerecsendió, szegfűszeg, kardamom növelik az  édes íz érzetet, miközben nem tartalmaznak kalóriát.

        Az ünnepek közti hétköznapokon adjunk pihenőt az emésztőrendszerünknek, fogyasszunk könnyű zöldségételeket nyers, párolt, grillezett formában, de jöhetnek a levesek, vagy a nem rántással, hanem habarással készülő főzelékek, és a savanyú káposzta, cékla vagy kovászos uborka is.

        Ne feledjük, a karácsonyi túlevés akár komoly gyomor-,  epepanaszokhoz,  vagy  egyéb egészségügyi problémákhoz vezethet, ne tegyük kockára az egészségünket feleslegesen.

        Mit tehetünk még a karácsonyi jó közérzetért?

         Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt!

        Az alvás is fogyaszt

        Az ünnepek alatt pihenjük, aludjuk ki magunkat. Felnőtteknek napi 8 óra alvásra van szükségük átlagosan, alvás közben a szervezet nemcsak regenerálódik, de az alvás közben bekövetkező hormonális változások a fogyást is elősegítik.  Az alvás pihentetőbb, ha előtte nem tömjük tele pukkadásig a hasunkat, nem idegesítjük fel magunkat.

        Karácsonyi  stresszmentesítés

        Az ünnepek alatt lassítsunk, szakadjunk ki a stresszes hétköznapokból. Merüljünk el kicsit magunkban, meditáljunk, lássuk meg a szépet. Olvassunk lélekemelő történeteket, elevenítsük fel a 2015-ös év kellemes családi történéseit.

        Szeretet

        Töltsük az ünnepeket harmóniában, szeretetben. Örüljünk minden apróságnak, mosolyogjunk, nevessünk sokat, és jókedvünk a többiekre is átragad majd. Öleljük magunkhoz szeretteinket, és élvezzük az ünnep minden pillanatát.

        (Lifestyle Communications)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Hgb (haemoglobin)

        Dr. Dobi Gyöngyi

        Mennyi a normálértéke? Mi okozhatja azt, ha a szintje eltér a normál tartománytól?

        Kiurgó pulzus

        Kardioközpont

        Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

        Hasi zsírréteg - Ezekkel a veszélyekkel kell szembenézni

        A túlságosan vastag hasi zsírréteg akkor is veszélyesnek számít, ha nem társul magas testtömeg-indexszel. A szakemberek minden figyelemfelhívása ellenére az emberek többsége alulbecsüli a hasi elhízás kockázatát.

        Fehér liszt és fehércukor - Mi az igazság a fogyasztásukkal kapcsolatban?

        A 21. században egyre inkább ellenzik a finomított búzaliszt és kristálycukor fogyasztását a szakemberek. Köszönhető ez annak, hogy túlságos feldolgozottságuk miatt kevés értékes tápanyagot tartalmaznak, ellenben magas a kalóriatartalmuk, kis mennyiség fogyasztásával is nagy energiabevitelt érünk el. Ennek következtében könnyen alakul ki túlsúly, elhízás, szövődményként pedig különböző anyagcsere-, szív- és érrendszeri megbetegedések sújtanak minket.

        Tej és tejtermékek: Ön tudta?

        A legújabb magyar táplálkozási ajánlás, az OKOSTÁNYÉR® szerint naponta fél liter tejet vagy ennek megfelelő tejterméket javasolt fogyasztani. Ennek oka, hogy a tejben és tejtermékekben számos értékes tápanyag - fehérjék, zsírok, szénhidrátok, vitaminok és ásványi anyagok - található, melyekre a szervezetnek szüksége van, bizonyos összetevői (kalcium) pedig ebből az élelmiszercsoportból hasznosulnak a legjobban. A tej és tejtermékek minden korcsoport számára ajánlottak, különösen a növekedésben lévő gyerekeknek az erős, egészséges fogak és a megfelelő csonttömeg kialakulása érdekében.

        Tökéletes technika a cukor segítségével

        A cukorpasztával való gyantázás látszólag hasonlít a hagyományos gyantázáshoz, pedig szinte mindenben különbözik. A cukorból, vízből és citromléből kevert pasztát ugyanúgy felmelegítik, majd a növésiránynak megfelelő irányba távolítják el a bőrről. Nemcsak kíméletesebb, de hatásosabban is emeli ki a szőrszálakat, és a bőrt sem allergizálja.

        Narancsbőr elleni orvosi tanácsok

        A narancsbőr (cellulit) legfőbb oka a vér- és nyirokkeringés funkcionális zavara, a hajszálerek falán keresztül több folyadék jut ki a sejtek közzé, lassul a visszaszívódás és elszállítás, ami ödémához vezet. Már egy egész sereg cég próbál segíteni a nők millióit érintő problémán, a narancsbőr eltüntetésén. A narancsbőr csökkentésére és megelőzésére már nagyon sokfajta stratégia létezik.

        Nem tud hízni? Ezek lehetnek az okai

        A legtöbb ember vissza-visszatérően kénytelen megküzdeni a felesleges kilókkal az egészség megőrzése érdekében. Éppen ezért általában a cikkek és a TV műsorok a súlyvesztésről szólnak, ám azokról, akik nem tudnak hízni, mélyen hallgatnak.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA