• A negyedik X után is lehet fogyni

        Szerző:
        WEBBeteg

        Sokan érzik úgy, hogy a negyedik, ötödik X után már esélyük sincs a fogyásra, hiszen a korábban működő diéták ekkor már eredménytelennek tűnnek. Valóban igaz, hogy ebben a korban már csak a szigorú koplalással szabadulhatunk meg a feleslegtől? Lóránth Kata a kilók elleni küzdelem leghatékonyabb módjáról beszélt.

        Idővel  kevesebb energiát igénylünk

        Hogyan öregszik szervezetünk?
        Az öregedés az élethez hozzátartozó biológiai folyamatok összessége, melyre a mai kor embere hajlamos betegségként gondolni, pedig ugyanolyan fiziológiai folyamat, mint az alvás vagy emésztés. Az öregedés elkerülhetetlenül bekövetkezik, annak legfeljebb ütemét és az esztétikai megjelenését lehet megváltoztatni.

        Hogyan öregszik szervezetünk? - Az időskor

        Az anyagcserét befolyásoló legfontosabb tényezők: a kor, a nem, táplálkozás, a fizikai aktivitás és az élvezeti cikkek. Ez utóbbi elsősorban a nikotint és a koffeint jelenti, amelyek valóban élénkítik bizonyos szinten az anyagcserét, mégsem alapozhatunk erre a csalóka – rengeteg hátránnyal járó – hatásukra, ha fogyni szeretnénk. A plusz kilók elleni harc kizárólag az egészséges életmódra épülhet, hiszen csak így érhető el tartós, mellékhatásmentes, a szervezetre pozitívan ható fogyás.

        Sajnos tény, hogy az idő múlásával az alapanyagcsere és az alapvető életfunkciók (mint a szívműködés, a légzés, az idegi működés) biztosításához szükséges energiamennyiség folyamatosan csökken. Ez a belső folyamat pedig külsőnkön is nyomon követhető, hiszen ha nem változtatunk étkezési- és mozgási szokásainkon, szinte elkerülhetetlen lesz az úszógumi és egyéb zavaró zsírpárnák megjelenése. Vagyis aki ötven, hatvan évesen ugyanannyit eszik, mint harminc évesen, az minden bizonnyal hízni fog. A megoldást azonban nem a tápanyag- és vitaminhiányt előidéző drasztikus fogyókúra jelenti, a legjobb fegyverünk idősebb korban is a rendszeres mozgás és a megfelelő étkezés. Mit jelent ez a gyakorlatban?

        Hirdetések

        Nem meghízni könnyebb, mint fogyni

        Életmódváltással a túlsúly ellen
        Az egészséges testtömeg eléréséhez általában javítani kell a táplálkozáson, fokozni kell a mozgást és gyakran életvezetési változtatásra is szükség van. Hogyan kezdjen hozzá?

        Életmódváltással a túlsúly ellen

        A legtöbb kutatás a már túlsúlyos, vagy elhízott személyek problémájára fókuszál, vagyis az ő fogyási lehetőségeiket vizsgálja. A plusz kilókat azonban megelőzni mindig jóval egyszerűbb, mint a már kialakult súlyfelesleget ledolgozni. A bostoni Harvard Medical School kutatói ugyanakkor a normál testsúly megtartásának feltételeit vizsgálták, amikor 13 éven át követtek 34.079, átlagosan 54 év körüli hölgyet. Az eredmények meglehetősen biztatóak voltak: kiderült, hogy a napi egy óra testmozgást végző, normál testsúly és BMI értékekkel rendelkező hölgyek a kutatás végéig tartották eredeti testsúlyukat, az ennél kevesebbet mozgó csoport tagjainál azonban a vizsgálat végére súlyfelesleg jelentkezett.

        Túlzások nélkül

        Sokan nyilván megijednek a napi egy órás mozgás hallatán, és kizárólag megerőltető, kemény edzésekre gondolnak. Holott erről szó sincs, hiszen a bostoni vizsgálatban résztvevő hölgyek esetében a napi 60 perces mozgás nagy részét olyan hétköznapi tevékenységek tették ki, mint a séta, a kerékpározás, vagy az unokákkal való közös játék.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Természetesen voltak, akik ennél intenzívebb mozgásformát választottak, például kocogtak, teniszeztek, csoportos órákra jártak. Nekik már napi 30 perc mozgás is elég volt ahhoz, hogy tartsák a súlyukat.

        - Megfelelő táplálkozás és rendszeres testmozgás mellett tehát az évek múlásával sem kell tartanunk a zsírpárnák megjelenésétől. Aki már felszedett egy kis felesleget, annak sem kell elkeserednie, hiszen személyre szabott edzésprogrammal, illetve heti 3-4 jó hangulatú csoportos órával hatékonyan és egészségesen megszabadulhat a kilóktól – hangsúlyozza Lóránth Kata, az Oxygen Wellness szakmai vezetője. - A túlsúly leadásával pedig nem csak szebbek, fittebbek lehetünk, de számos, súlyos elváltozás – szív- és érrendszeri betegség, diabétesz - kialakulását is megelőzhetjük.

        (oxygenmedical.hu)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Kiurgó pulzus

        Kardioközpont

        Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

        Diabétesz, inkontinencia

        B. M., szakfordító

        Összefüggés van a hólyag működészavara és a cukorbetegség között.

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

        Hatékony zsírégető edzésterv kezdőknek

        A fogyáshoz az alapokkal mindenki tisztában van, hogy hetente négyszer mozogjon legalább egy órát, figyeljen oda a táplálkozásra és legyen türelmes, mert a fogyás beindulásához és a látványos eredményekhez legalább 2 hónap kell. De ez kevés támpont ahhoz, hogy tudjuk, mit sportoljunk. Ebben segít az alábbi néhány ötlet, amely útmutató a zsírégető edzés elkezdéséhez.

        10 egyszerű tanács a rák megelőzéséhez

        Az alábbiakban közöljük a 10 legfontosabb teendőt, melyet az Amerikai Dietetikusok Szövetsége tett közzé chicagói konferenciáján. Bár a legtöbb tanács közismert, a legtöbben mégsem teszünk meg mindent, hogy csökkentsük a rákos megbetegedés esélyét.

        Nem tudok hízni - Mi okozhatja a soványságot?

        Amikor a média, a fitneszvilág s a mindennapok reklámjai szinte egyfolytában a fogyást, a testsúlycsökkentést szajkózzák, talán kevesen gondolnak bele abba, hogy léteznek köztünk olyanok, akik számára éppen alacsony testsúlyuk okozza a legnagyobb problémát. Ők azok, akik sokszor bármit megadnának egy-egy felszedett kilóért cserébe, akik számos túlsúlyos társukhoz hasonlóan szégyellik testüket, csak éppen egy egészen másfajta látvány miatt.

        Brideorexia - A menyasszonyok táplálkozási zavara

        A brideorexia az anorexiának azon fajtája, mely azokat a menyasszonyokat érinti, akik esküvőjük előtt nagyon gyorsan és egészségtelen mértékben fogynak. Sajnos egyre jobban elterjedt étkezési rendellenességről van szó.

        Nehéz a rohanó életvitelt összeegyeztetni az egészséges táplálkozással, de nem lehetetlen

        A nagyvárosi élet velejárója, hogy sokan nem tudnak otthon ebédelni. Ilyenkor nehéz megoldani az egészséges táplálkozást, pedig ez az egészségmegőrzés alapja. De az ételrendelés ma már nem csak a menzaszintű ételeket jelenti, sőt vannak olyan helyek, ahol a szénhidrátcsökkentett diétától a fehérjedús diétán át cukormentes ételek is választhatók.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA