• 11 egészséges élelmiszer, amit nem fogyasztunk

        Szerző:
        WEBBeteg

        Táplálkozási szakértők már évekkel ezelőtt összeállítottak egy listát, olyan egészséges élelmiszerekről, amelyeknek tisztában vagyunk egészségvédő hatásaival, tudjuk, hogy fogyasztanunk kellene, mégsem tesszük.

        Az igazsághoz tartozik, hogy ezen a listán nagyon sok olyan étel szerepel, ami az üzletek többségében nem mindig kapható, vagy egyáltalán nem szerepel a kínálatukban.

        A következőkben azokat az egészséges élelmiszereket válogattuk össze, amelyeket minden nehézség nélkül, a legtöbb üzletben beszerezhetünk.

        Hirdetések

        1. Cékla és vörös spenót

        Gazdag folát tartalmuk, valamint a bennük lévő, természetes vörös pigmenteknek köszönhetően, mindkettő rákmegelőző hatással bír. Legjobb, ha nyersen fogyasztjuk, például salátába reszelve, mert a főzéssel veszítenek antioxidáns hatásukból.

        2. Káposzta

        A káposzta nagymértékben tartalmaz szulforafén nevű anyagot, ami serkenti a rákmegelőző enzimek termelődését a szervezetben. Lehetőleg ezt is fogyasszuk leginkább nyersen, reszelve tehetjük szendvicsekbe vagy salátába.

        3. Mángold

        A zöld leveles zöldségek jeles képviselője tele van karotinoiddal, amely biztosítja a szemek egészségét. Egyszerűen aprítsuk fel és szotírozzuk olívaolajban.

        4. Fahéj

        Talán kevésbé közismert, de a fahéj, egzotikus illata és aromája mellett, segít a vércukor és a koleszterin megfelelő szinten tartásában. Elég, ha fahéjjal hintjük meg a kávénkat, vagy a reggeli zabpelyhet.

        5. Gránátalmalé

        Régóta közismert magas antioxidáns tartalma mellett, csökkenti a vérnyomást.

        6. Aszalt szilva

        Szintén antioxidánsokban gazdag. Prosciuttoba göngyölve, majd megsütve, remek előétel lehet.

        7. Tökmag

        A tök magja a növény tápanyagokban leggazdagabb része, amely kitűnő magnéziumforrás, ezen kívül sok ásványi anyagot tartalmaz, amelyek mind hozzájárulnak a hosszú, egészséges élethez. Pörkölve fogyaszthatjuk magában, nassolnivalóként vagy gazdagíthatjuk vele a salátánkat.

        8. Szardínia konzerv

        A szardíniában elképesztően magas az omega-3 zsírsavtartalom, gazdag kalciumban és gyakorlatilag nem tartalmaz higanyt. A szardíniában ezen kívül vas, magnézium, foszfor, kálium, cink, réz, és mangán valamint B vitaminok is találhatók. Olyan konzervet válasszunk, amelyek napraforgó vagy olíva olaj felhasználásával készültek. Fogyaszthatjuk magában, salátába, pirítósra, tehetjük, vagy készíthetünk belőle szendvicskrémet mustárral és hagymával.

        9. Kurkuma

        A fűszerek királyának is nevezett kurkuma, gyulladásgátló és antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik. Tojásrántottába és zöldséges ételek fűszerzéséhez kiváló.

        10. Áfonya

        Az áfonya, állatokon végzett kísérletek szerint, segít a memória megőrzésében. Hasznos tulajdonságainak nagy része még fagyasztáskor sem vész el. Keverjük sima joghurthoz vagy szójatejhez, és szórjuk meg zúzott mandulával.

        11. Sütőtök

        Alacsony kalóriatartalmú zöldség, magas rosttartalommal és immunrendszert stimuláló A-vitaminnal.

        DRportalForrás: DRportal.hu
        E. M. M., szakfordító
        nytimes.com

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Miért fáj a hátam?

        WEBBeteg

        A hátfájás az egyik legfőbb közegészségügyi probléma a világon. (x)

        A szív útja

        Tóth András, újságíró

        A szív útját nyomon követő 11 perces filmjéről Nyárai Gerzsonnal beszélgettünk.

        5 ok arra, hogy miért érzi magát fáradtnak

        Ha reggelente sem ébred kipihenten, és napközben sem érzi túl energikusnak magát, annak több oka is lehet. Dr. Vida Zsuzsanna neurológus, alvásspecialista segítségével öt lehetséges magyarázatot sorolunk fel.

        10 egyszerű tanács a rák megelőzéséhez

        Az alábbiakban közöljük a 10 legfontosabb teendőt, melyet az Amerikai Dietetikusok Szövetsége tett közzé chicagói konferenciáján. Bár a legtöbb tanács közismert, a legtöbben mégsem teszünk meg mindent, hogy csökkentsük a rákos megbetegedés esélyét.

        Nehéz a rohanó életvitelt összeegyeztetni az egészséges táplálkozással, de nem lehetetlen

        A nagyvárosi élet velejárója, hogy sokan nem tudnak otthon ebédelni. Ilyenkor nehéz megoldani az egészséges táplálkozást, pedig ez az egészségmegőrzés alapja. De az ételrendelés ma már nem csak a menzaszintű ételeket jelenti, sőt vannak olyan helyek, ahol a szénhidrátcsökkentett diétától a fehérjedús diétán át cukormentes ételek is választhatók.

        Táplálkozási trendek 2018-ban

        A táplálkozástudomány egy folyamatosan fejlődő tudományág, ahol Hérakleitoszt szavaival élve „az egyetlen állandó a változás maga”. Napi rendszerességgel látnak napvilágot új tanulmányok, és jelennek meg a legújabb kutatások eredményei. Az egészségtudatosság is egyre nagyobb teret hódít, számos felmérés (ELEF2014, Nielsen 2016, GFK 2016) szerint a magyar emberek többsége úgy véli, hogy a genetikai, biológiai adottságokon túl az egészség megőrzésének a kulcsa, ha mi magunk is teszünk érte, vagyis az egészségtudatos életmód.

        A rostok szerepe az étrendben

        Az élelmi (diétás) rostok a táplálékban lévő emészthetetlen, összetett szénhidrátok, más néven poliszacharidok. Létfontosságú szerepet töltenek be az emésztésben.

        Tejcukorérzékeny betegek táplálkozása

        Tejcukor-érzékenységről (laktózintoleranciáról) akkor beszélünk, ha a tejcukor (laktóz) bontó enzim (laktáz) részlegesen vagy teljesen hiányzik a szervezetből. Ezáltal a tejcukor emésztetlenül halad a vastagbélbe, ahol a baktériumok elbontják rövid szénláncú zsírsavakká és gázokká.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA