Ha Ön nő, és éppen fogyókúra vagy étkezési szokásain való változtatás elkezdését fontolgatja, óvakodjon a magas proteintartalmú készítményektől! - figyelmeztet a Medbroadcast internetes portál egy új kutatás eredményeire alapozva.
Noha a fehérjedús táplálkozáson alapuló fogyókúrák valóban segítenek a súlycsökkentésben, a fehérjék - különösen az állati eredetűek - savakat tartalmaznak. Ha nagy mennyiségben fogyasztjuk ezeket (megfelelő mennyiségű, a savakat közömbösítő táplálék hiányában), károsítják a csontokat.
Cikkünk a hirdetés után folytatódik
A San Francisco Egyetem tudósai azt tapasztalták, hogy azoknál a nőknél, akik több húst fogyasztanak, mint zöldséget, a proteinek nagyobb mértékű csontritkuláshoz vezetnek, mint ami a kiegyensúlyozottan táplálkozóknál megfigyelhető.
WEBBeteg diéták, és tanácsok az egészséges élethez |
| Diétázni szeretne, de nem tudja, hogyan fogjon hozzá? Akkor a WEBBeteg diétás tanácsai segíteni fognak Önnek! |
A kutatók azért vizsgáltak nőket, mert náluk magasabb a csontritkulás kockázata, mint a férfiaknál. A nőknél az ösztrogén hormon részt vesz a csontépítő folyamatokban.
A menopauza közeledtével azonban csökken az ösztrogénszint, így a csontritkulás az évi 2-3 százalékot is elérheti.
Az egyetem kutatói hét éven keresztül kísérek figyelemmel 1035 nőt, akik életkora 65 és 80 között volt. Megfigyeléseik során azt tapasztalták, hogy azoknál a nőknél, akik négyszer több állati fehérjét fogyasztanak, mint zöldségekből származót, háromszoros a csontritkulás mértéke, és 3.7-szeres a csonttörések száma, mint azoknál, akik egyenlő mennyiségben fogyasztják mindkét fajtát.
A csontok segítenek a savak közömbösítésében. Mivel szervezetünk nem szereti a túl sok savat, a vesék segítségével, a vizelettel távozik. Ám amint öregszünk, még ha teljesen egészségesek is maradunk, a vesék hatékonysága gyengül. Mindenesetre egy lúgos vegyület, mely a zöldségekben ugyanúgy megtalálható, mint a csontjainkban, közömbösíti a savak hatását.
Amennyiben nem jut be szervezetünkbe a táplálékkal megfelelő mennyiség ebből a vegyületből (azaz nem eszünk elegendő zöldséget és gyümölcsöt), csontjaink veszik át a savközömbösítés szerepét.
Idővel azonban ez a csontsűrűség és kalciumveszteséget okoz. Tehát, ha több zöldséget eszünk húsételeink mellé, az nemcsak megvéd a szervezet túlsavasodásával szemben, hanem javít csontjaink egészségi állapotán is.
Senki nem vitatja a proteinek fontosságát. Kísérletek bizonyították, hogy azok a csonttöréses betegek, akik a törés után fehérjedús diétán voltak, sokkal gyorsabban gyógyultak.
|
Noha a nők esetében nagyobb a csontritkulás kockázata, nem szabad elfeledkeznünk arról, hogy férfiak is szenvednek ettől a betegségtől. Noha még folynak a kutatások arról, hogy milyen hatással van a túlzott állati fehérjebevitel a férfiak csontsűrűségére, nekik is ajánlott, hogy egy rész húshoz két rész zöldséget fogyasszanak, ha egészségesek akarnak maradni.
Szükségünk van a fehérjékre, de a bennük lévő savakat közömbösíteni kell. Ennek legjobb módja pedig a zöldségek minél gyakoribb fogyasztása.
Egészség? Betegség?
Nézze meg a WEBBetegen!
Robottechnika Svédországból, a legprecízebb fogpótlásért: Procera szkenner. (x)
Az orvosi mezoterápia helyreállítja bőrünk feszességét és segít a sejtmegújító anyagokat...
Dr. Csuth Ágnes
Orvos tanácsadó
Regisztráljon és kérdezzen!
Regisztráció Kérdés feltevés Válaszaim megtekintése Összes orvos válaszol kérdésGyakori kérdések Fogyókúra, egészséges táplálkozás témában:
Hasi elhízás Hogyan fogyhatnék le? Hirtelen hízás - Kihez forduljak?