• A rostokban gazdag ételek hatása a bélbaktériumokra

        Szerző:
        WEBBeteg

        Az étkezési rostokról ismert, hogy elősegítik a bélmozgást, amerikai kutatók pedig most igazolták, hogy a rostban gazdag táplálék növeli bizonyos jótékony baktériumok számát is a bélben.

        Az étkezési rostok növényi eredetű ballasztanyagok, amelyeket a test enzimatikus úton, a normál emésztési folyamatban nem bont le.

        A Journal of Nutrition című szakfolyóiratban ismertetett tanulmányhoz húsz önkéntes férfit toborozott Seema Hooda és kutatócsoportja az Illinois-i Egyetemen. A vizsgálatba bevont emberek vállalták, hogy minden nap elrágcsálnak egy 21 grammos, polidextrózból vagy kukoricapehelyből készült szeletet.

        Hirdetések

        Mindkét rostanyagot gyakran használják péksüteményekben, müzlikben és reggeli szeletekben. A résztvevők székletmintáját elemezték a teszt elején, majd két hét elteltével újra. A DNS-elemzésből kiderült, hogy az elfogyasztott többlet rostanyag hatására két jótékony baktérium populációja lényegesen megemelkedett az önkéntesek bélrendszerében.

        Helyben megtermelt jótékony bélbaktériumok

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Az ellenőrző vizsgálat idejére jóval több Faecalibacterium keletkezett, egy gyulladásgátló hatású baktérium, amely véd a gyulladásos bélbetegségek ellen. Emelkedett a Lactobacillusok száma is, amelyeket egyébként probiotikumként kapszulákban szedünk vagy joghurtokban fogyasztunk.

        A kutatók úgy vélik, azért szaporodott a barátságos baktériumok népessége, mert a nagyobb mennyiségben bevitt étkezési rostokkal megkapták azt, amit leginkább kedvelnek. A táplálkozási ajánlások szerint naponta 30 gramm étkezési rostot kellene fogyasztania egy felnőttnek, ám az Egyesült Államokban a legtöbben ennél jóval kevesebbet, mindössze 15 grammot vesznek magukhoz étrendjükben - idézte a tanulmányt a Scientific American című amerikai ismeretterjesztő portál (www.scientificamerican.com).

        Az eredmények arra utalnak, hogy a probiotikumok szedése helyett érdemesebb lenne a jótékony baktériumok számát helyben, az emésztőrendszerben szaporítani, amit elő lehet segíteni a prebiotikumként alkalmazott rostanyagok fogyasztásával.

        Immunrendszer, bélflóra, probiotikum, prebiotikum


        Immunrendszerünk soha nem szűnő működése életünk fontos biztosítéka. Sejtjei folyamatosan fésülik át szervezetünk minden részét, hogy a kórokozók és idegen anyagok hatásaitól megvédjen minket. Életmódunkkal, táplálkozásunkkal, döntéseinkkel ezeket a folyamatokat segítjük vagy hátráltatjuk. Immunrendszer, bélflóra, probiotikum, prebiotikum - Orvosszemmel a fogalmakról>>

        (MTI)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Látászavar, szédülés?

        Dr. Kapocsi Judit

        A kezeletlen vagy rosszul beállított magas vérnyomás szövődményei is lehetnek.

        Gyümölcsök és puffadás

        Dr. Hidvégi Edit

        Súlyos szövődményekkel járhat a fel nem ismert fruktózintolerancia.

        Az antibiotikum indokolatlan szedése növelheti az allergia kialakulásának az esélyét

        Az antibiotikumok nagyon sok hasznos bélbaktériumot is elpusztítanak, amiknek a hiánya komoly gondot okoz az emésztőrendszerben. Mivel az immunrendszer egyik központi helye a bélrendszer, a gyerekkorban sokszor felborított bélflóra sok esetben felnőttkorban növeli az allergiás megbetegedések kialakulását.

        A probiotikumok egészségügyi előnyei - Tények és kutatási eredmények

        A probiotikumok olyan jótékony mikroorganizmusok, amelyek védőhatást biztosítanak bizonyos kórokozókkal szemben, és amelyek számos élelmiszerben is megtalálhatóak. A probiotikumokról úgy tartják, hogy a bélflóra kiegyensúlyozása által igen fontos szerepet játszanak a megfelelő bélműködés és emésztés fenntartásában.

        Táplálkozási tippek az immunrendszer egészséges működésének megőrzéséhez

        Az immunrendszer működését helyes táplálkozással, megfelelő folyadékbevitellel, rendszeres testmozgással edzhetjük, erősíthetjük.

        Mikor szedjünk probiotikumot?

        A probiotikumok a bél mikroflórájának olyan, jótékony hatással bíró, természetes, élő mikroorganizmusai, melyek segítenek megőrizni és helyreállítani bélflóránk egészségét, és ezzel immunrendszerünk megfelelő működésében is nélkülözhetetlenek.

        Óvatosan az antibiotikumokkal!

        A penicillin feltalálását követően az addig gyógyíthatatlan betegek millióit lehetett megmenteni a haláltól. Hivatalos orvosi fórumokon is a fertőző betegségek végleges leküzdéséről beszéltek. Napjainkra azonban kiderült: szó sincs erről, sőt, az antibiotikumok elterjedésével új problémákkal kellett szembesülnünk.

        Diszbiózis, a bélflóra egyensúlyának zavara

        Diszbiózist a jótékony baktériumok alacsony mennyisége, valamint a káros baktériumok, gombák vagy paraziták elszaporodása okoz. Az elmúlt tíz évben a bélrendszeri diszbiózis előfordulási arányának drámai növekedése figyelhető meg, melyben a környezeti- és életmódtényezők egyaránt nagy szerepet játszanak.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA