• Csapdák az étkezésben - Tévhitek az egészséges táplálkozásról II.

        WEBBeteg - Dr. Csuth Ágnes, családorvos
        Szerző:
        WEBBeteg

        A saját és családunk egészségének megőrzése érdekében a legtöbb, amit tehetünk, a tudatos vásárlás. Az összetevőket kötelező a dobozokon feltüntetni, ezt mindig érdemes elolvasni.

        A rovat előző írásában olyan ételekről, italokról volt szó, melyek fogyasztása nem szolgálja egészségünket, csupán jól eladott marketingfogások. Folytassuk a sort!

        Kefir

        Kevesen tudják, hogy a kefir hosszú távú fogyasztása nem ajánlott, ugyanis a gomba, amelynek erjedéséből állítják elő, megzavarja a jótékony bélbaktériumok szaporodását és működését.

        Felvágottak

        Sok felvágott hústartalma nagyon csekély. Hús helyett inkább szójaszármazékot, tartósítószert, színezéket és vizet tartalmaz. Elvileg ezeknek az összetevőknek szerepelnie kell a termék csomagolásán. Mindig figyelmesen olvassuk el!

        Hirdetések

        Szárított zöldségekből készült vitaminos instant levesek

        A legtöbb ilyen leves számos konzerváló és tartósítószert tartalmaz, az eredeti zöldségek vitamintartalmát pedig lehetetlen megőrizni az előállítás során, főleg ha a végén nyakon öntjük a porkeveréket egy adag forrásban lévő vízzel.

        A gyakori kávézóknál felléphet:

        - pszichés függőség (abban a hitben vannak, hogy a koffein a mindennapi életük elengedhetetlen része)
        - hozzászokás (egyre több koffeinre van szükségük ugyanannak a hatásnak elérése érdekében)
        - elvonási tünetek, ha nem jutnak a szokott mennyiséghez

        A koffeinmentes kávé

        Nem helyes az egészség megőrzése érdekében a hagyományos koffeines kávét koffeinmentesre cserélni. Egyrészt a rendszeres koffeinfogyasztóknál tolerancia-reakció alakul ki, és mérsékelt kávéfogyasztás mellett a szív- és érrendszerre gyakorolt hatások nem kifejezettek. Másrészről a koffeinmentes kávé olyan zsírban gazdag kávébabból készül, mely a vér koleszterinszintjét emeli, így az érelmeszesedés rizikóját fokozza.

        A rántott ételek

        Akár csirkéről, akár zöldségről van szó, önmagukban egészséges ételek, de olajban vagy zsírban megsütve már kevésbé. Az elkészítési mód sokat számít, a legjobb a párolás, és ráadásul ez egy egyszerűbb módja is az ételek elkészítésének.

        Tejkészítmények

        A tejszeletek, sajtok, tejalapú italok vásárlásánál is figyeljük a fehérje- és zsírtartalmat. Sok esetben a fehérjetartalom csekély, a zsírtartalom pedig magas. Ennek főleg a gyerekek táplálkozásánál van hangsúlyos szerepe, hiszen az ő fejlődésükhöz sok fehérjére van szükség, ne csapjuk be magunkat, a "tej" szó a csomagoláson önmagában még nem garancia.

        Dr. Csuth Ágnes
        Forrás: WEBBeteg
        Orvos szerzőnk: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        2/1 Tévhitek az egészséges táplálkozásról I. | 2/2 | Következő oldal

         

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Fiatalkori mellrák

        Tóth András

        Szűcs Adriána modellel beszélgettünk, aki 16 kemoterápián van túl.

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        Naponta fél liter tejet kéne fogyasztani

        A tej a kalcium mellett A-, B1-, B2-, B12- és D-vitamint is tartalmaz. Ezenkívül ásványi anyagokban is gazdag. A tejfogyasztás egyre csökken, pedig nemcsak a csontépítésben van támogató szerepe, de a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében is. A napi átlag másfél deciliter helyett fél liter tej vagy tejtermék lenne az ajánlott mennyiség.

        Tej és tejtermékek: Ön tudta?

        A legújabb magyar táplálkozási ajánlás, az OKOSTÁNYÉR® szerint naponta fél liter tejet vagy ennek megfelelő tejterméket javasolt fogyasztani. Ennek oka, hogy a tejben és tejtermékekben számos értékes tápanyag - fehérjék, zsírok, szénhidrátok, vitaminok és ásványi anyagok - található, melyekre a szervezetnek szüksége van, bizonyos összetevői (kalcium) pedig ebből az élelmiszercsoportból hasznosulnak a legjobban. A tej és tejtermékek minden korcsoport számára ajánlottak, különösen a növekedésben lévő gyerekeknek az erős, egészséges fogak és a megfelelő csonttömeg kialakulása érdekében.

        Koffein - Ajánlott mérték és a koffeinmérgezés tünetei

        Mivel ma már több olyan termék is tartalmaz koffeint, amelyről nem is gondolnánk, könnyen előfordulhat, hogy az ajánlott napi bevitelt túlhaladó mértékben juttatjuk azt a szervezetünkbe. A koffein megtalálható a különböző energia- és sportitalokban, egyes gyógyszerekben, kávéban, teában, csokiban, valamint a guaranát tartalmazó italokban is.

        Rendszeres kávézás - Milyen a hatása?

        A kávé élénkítő hatással van agyunkra és idegrendszerünkre is. Tévedés azonban, hogy a mindennapos kávéfogyasztás hosszú távon is emelheti teljesítményünket - állítják a Bristoli Egyetem kutatói.

        Ön is kávéfüggő?

        A koffein a világ két legelterjedtebben használt pszichoaktív drogjának egyike a másik az alkohol. Az, hogy pszichoaktív, azt jelenti, hogy hatással van a lelki életünkre, miközben számos testi tünetet is okoz.

        10 tanács szülőknek: Vigyázzon gyermekei egészségére télen is!

        Minden szülő szeretné megóvni gyermeke egészségét a téli hónapokban is, ám ez nem mindig egyszerű feladat. A nappalok rövidek, hideg van. Könnyen el lehet kapni a náthát. Ebben az időszakban sokan köhögnek, tüsszögnek. Mit tehet Ön szülőként, hogy gyermekét megvédje a betegségektől? Adunk néhány tanácsot, hogy megkönnyítsük a dolgát.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA