• Miért van szükség rostokra?

        Szerző:
        WEBBeteg

        A szervezetnek szüksége van rostokra, mely az ember számára emészthetetlen, ezért nagyon jól kitisztítja a bélrendszert. Megköti a toxinokat, a koleszterint, csökkenti a vércukorszintet.

        A növényi rostok nagyon fontosak a szervezet számára, számos betegséget előzhetünk meg rendszeres fogyasztásukkal.

        Az élelmi rostok fel nem szívódó szénhidrátok, melyek nem csak cukorból állnak, hanem a növényi sejtfal alkotóelemeiből: cellulóz, pektin, nyákanyagok, lignin. Ezek az alkotók emészthetetlenek az ember számára, ezért hívjuk őket nagyon jó „bélseprűnek”, mivel áthaladva az emésztőrendszeren kisöprik a lerakódott salakanyagokat.

        A rostokban gazdag étrend további jótékony hatásai

        A vastagbél kiboltosulásaiban megrekedt széklet rögöket is képes magával sodorni, megköti a méreganyagokat. Serkenti a bélmozgást, nem alakul ki székrekedés, és csökken a divertikulózis kialakulásának veszélye. Lassítja a gyomor ürülését ezért több ideig van teltség érzetünk, megelőzi a túlzott kalória bevitelt, így csökken a súlyunk.

        Hirdetések

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Megköti a koleszterint, tehát kedvezően hat az erekre, ezáltal a szív működésére. Csökken a vércukorszint.

        Nagyon jó rostforrás a búzakorpa, graham-liszt, rozsliszt, karfiol, káposzta, sárgarépa, alma körte, őszibarack.

        A túlzott rostfogyasztás hátránya

        A túlzott rostfogyasztásnak kedvezőtlen hatásai is vannak. Megköti az esszenciális tápanyagokat, a kalciumot, vasat, zsíroldékony vitaminokat. Emésztési problémákat okoz, gázosodást, haspuffadást, székrekedést. Javasolt mennyiség napi 35 gramm, bőséges folyadékbevitel mellett.

        Helyes táplálkozás - de hogyan?


        Az egészséges táplálkozás sosem lehet egyoldalú, hiszen szervezetünknek számos vitaminra, nyomelemre, zsírsavra van szüksége. Összeszedtük Önöknek, hogy mi mindent kell étrendjükbe iktatni, ha étkezéseikkel egészségüket akarják szolgálni. Hogyan táplálkozzunk egészségesen?>>

         (WEBBeteg)

         

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Az intimlézer

        Dr. Kiss György

        Hogyan zajlik a nőgyógyászati lézerkezelés, és mikor alkalmazzák?

        Gyümölcsök és puffadás

        Dr. Hidvégi Edit

        Súlyos szövődményekkel járhat a fel nem ismert fruktózintolerancia.

        Mit tehet, ha puffad vagy görcsöl?

        Pohárban vagy medencében, alkalmanként vagy rendszeresen - a haspuffadás leküzdése során, hasznos segítőtársak lehetnek a gyógyvizek.

        10 egyszerű tanács a rák megelőzéséhez

        Az alábbiakban közöljük a 10 legfontosabb teendőt, melyet az Amerikai Dietetikusok Szövetsége tett közzé chicagói konferenciáján. Bár a legtöbb tanács közismert, a legtöbben mégsem teszünk meg mindent, hogy csökkentsük a rákos megbetegedés esélyét.

        Hogyan okozhat a stresszes életmód haspuffadást?

        A feszültséggel teli mindennapok könnyen és igen hamar okozhatnak kellemetlen mellékhatásokat. A kimerültség, türelmetlenség, a rossz hangulat és az alvásproblémák mellett számos egyéb negatív testi és lelki velejárója lehet a rohanó életmódnak. Tudta, hogy a gyakori puffadásos tüneteket is sok esetben a stressz válthatja ki?

        Hashajtó készítmények - Okosan bánjunk velük!

        A székletürítés egy reflexszerű mechanizmus, melynek során a részt vevő izmok működését a széklet mennyisége és állaga indítja be. Ha a székletürítés folyamata zavart szenved, az nemcsak kellemetlenségeket, de komolyabb szövődményeket is okozhat. Ezért fontos, hogy csökkent ürítés esetén cselekedjünk. Ilyenkor rendszerint valamilyen hashajtó hatású készítményhez vagy praktikához folyamodunk.

        Nehéz a rohanó életvitelt összeegyeztetni az egészséges táplálkozással, de nem lehetetlen

        A nagyvárosi élet velejárója, hogy sokan nem tudnak otthon ebédelni. Ilyenkor nehéz megoldani az egészséges táplálkozást, pedig ez az egészségmegőrzés alapja. De az ételrendelés ma már nem csak a menzaszintű ételeket jelenti, sőt vannak olyan helyek, ahol a szénhidrátcsökkentett diétától a fehérjedús diétán át cukormentes ételek is választhatók.

        Táplálkozási trendek 2018-ban

        A táplálkozástudomány egy folyamatosan fejlődő tudományág, ahol Hérakleitoszt szavaival élve „az egyetlen állandó a változás maga”. Napi rendszerességgel látnak napvilágot új tanulmányok, és jelennek meg a legújabb kutatások eredményei. Az egészségtudatosság is egyre nagyobb teret hódít, számos felmérés (ELEF2014, Nielsen 2016, GFK 2016) szerint a magyar emberek többsége úgy véli, hogy a genetikai, biológiai adottságokon túl az egészség megőrzésének a kulcsa, ha mi magunk is teszünk érte, vagyis az egészségtudatos életmód.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA