Egy fehérjedús reggeli telít és csökkenti az étvágyat a nap hátralévő részében. Csökken azoknak az agyi jeleknek a száma, amelyek evésre ösztönöznek, és könnyebben kontrollálható az a vágy is, hogy az evést önmagunk megjutalmazásaként használjuk.
A Missouri Egyetem kutatói jutottak erre a következtetésre. Eredményeiket az Obesity c. tudományos magazinban közölték.
Cikkünk a hirdetés után folytatódik
A kísérlethez a kutatók tinédzser korú lányokat választottak ki, mivel ők azok, akik közül a legtöbben kihagyják a reggelit, egész pontosan a 60 százalékuk nem szokott reggelizni. A kihagyott reggelit pedig napközben egészségtelen nassolnivalókkal pótolják, és ez súlygyarapodáshoz, elhízáshoz vezet.
A kísérletben résztvevő lányok átlagos életkora 15 év volt. Az első héten valamennyien kihagyták a reggelit, a következő héten normál fehérjetartalmú reggelit ettek (gabonapehely, tej), a harmadik héten fehérjében gazdag reggelit kaptak (süteményt, mézet, joghurtot). Minden hét végén megkérdezték őket arról, hogy milyen volt az étvágyuk, és reggeli után mennyire érezték jóllakottnak magukat. Ebéd előtt valamennyi lányt funkcionális mágnesrezonanciás tomográfia (fMRT) vizsgálatnak vetették alá. Ennek segítségével analizálták annak az agyrégiónak a működését, amely az evésre motivál, és hajlamossá tesz arra, hogy az evést jutalomként, vigasztalásként használjuk.
|
Amikor a lányok reggeliztek, délelőtt csökkent az éhségérzetük. Az fMRT-vel mért agyi aktivitás is kicsi volt. Amikor fehérjedús reggelit kaptak, akkor mutatkozott meg a legnagyobb változás az étvágy, a teltségérzet és az evés jutalmazásra használása terén.
Mindenki tudja, hogy a reggeli fontos, mégis sokan kihagyják. Pedig a kutatási eredmények is azt bizonyítják, hogy a kiadós, egészséges reggeli hatékony stratégia az étvágy kontrollálására és a túlsúly elkerülésére.
|
| Gondolta volna, hogy a passzív tévézés befolyásolhatja a táplálkozási szokásokat? Egy új tanulmány szerint, az indirekt médiahatás rendkívül káros hatással lehet különösen a tinédzserek testképére. Azok a szülők, akik szeretnék csökkenteni a televízió gyerekekre gyakorolt negatív hatását, első lépésként általában kikapcsolják a készüléket. A kutatók szerint azonban ez lehet, hogy kevés. Bővebben a táplálkozási zavarok és tévénézés összefüggéseiről>> |
(WEBBeteg – B. M.; Forrás: netdoktor.de , Lektorálta Dr. Csuth Ágnes, családorvos)
Egészség? Betegség?
Nézze meg a WEBBetegen!
Robottechnika Svédországból, a legprecízebb fogpótlásért: Procera szkenner. (x)
Az orvosi mezoterápia helyreállítja bőrünk feszességét és segít a sejtmegújító anyagokat...
Dr. Csuth Ágnes
Orvos tanácsadó
Regisztráljon és kérdezzen!
Regisztráció Kérdés feltevés Válaszaim megtekintése Összes orvos válaszol kérdésGyakori kérdések Elhízás témában:
Támogatja-e a TB a hasplasztikát? Pajzsmirigy-alulműködésem van, hogyan fogyjak le? Hogyan fogyjak?