• A rendszeres testmozgás segít megőrizni az agy frissességét ötvenen túl is

        Szerző:
        WEBBeteg

        A hetente többször végzett mérsékelt testmozgás a legjobb módja annak, hogy az ember megőrizze agya frissességét ötven éves kor felett is - állapították meg ausztrál kutatók.

        Sport és egészség a WEBBetegen

        A British Journal of Sports Medicine című folyóiratban közölt tanulmány szerzői 39 korábbi vizsgálatot elemezve jutottak arra, hogy a szív és az izmok rendszeres edzése van a legjobb hatással a kognitív funkciókra, azoknál is, akiknél már megkezdődött ezeknek a képességnek a leépülése - írta a BBC News.

        A kutatók szerint a rendszeres testmozgás bevezetése a mindennapokba minden életkorban jótékony hatással van az elmére és a testre. A tajcsi órák például hatékony mozgásformát jelenthetnek az olyan ötvenen túliak számára, akik nem szeretnének nagyobb fizikai kihívással járó testmozgást választani.

        Hirdetések

        A fizikai aktivitás csökkenti egy sor betegség, köztük a 2-es típusú cukorbetegség és bizonyos rákos megbetegedések kockázatát, valamint a kutatók úgy vélik, hogy segít megakadályozni az agy természetes - öregedéssel járó - leépülését.

        Demencia, az idősek betegsége

        Az öregedés természetes velejárója az agyi funkciók változása, a demencia azonban nem része a természetes öregedésnek.
        Demencia, az idősek betegsége

        A szakemberek szerint testmozgás közben a szokásosnál nagyobb adag vér, oxigén és tápanyag jut az agyba, fokozva annak egészségét és serkentve egy növekedési hormon termelődését, ami az új idegsejtek és idegsejt-kapcsolatok kialakulása miatt fontos.

        A Canberrai Egyetem kutatói korábbi tanulmányok elemzésével nézték meg, hogy legkevesebb négy hétnyi rendszeresen testmozgásnak milyen hatása van a felnőttek agyi funkcióira.

        Az eredmények szerint az aerob edzés fejleszti az olyan kognitív képességeket, mint a gondolkodás, az olvasás és a tanulás, míg az izmok edzése - például a súlyzózás -, jelentős jótékony hatással van a memóriára és a végrehajtó funkciókra, úgy mint a tervezés és a szervezés képessége.

         Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt
      • A testmozgás kevésbé ismert pozitív hatásai
      • Lovasterápia: kiknek lehet hasznos?
      • Hogyan öregszik a szervezetünk?
      • Spinning
      • Sport és az ízületek védelme
      • A futás hatása a szervezetre
      • Az úszás hatása a szervezetre
      • "Már heti egy-két mérsékelt testedzéssel fejlődés figyelhető meg a kognitív képességek terén, és annál nagyobb mértékű a változás, minél több a testmozgás" - húzta alá Joe Northey, a tanulmány egyik szerzője.

        Az angol közegészségügyi szolgálat (Public Health England) munkatársaként dolgozó Justin Varney szerint a munkába biciklizés, vagy sétálás is aerob edzésnek számít, és a nehéz bevásárlószatyrok cipelését is el lehet könyvelni erősítésnek.

        Az Alzheimer's Research UK munkatársaként dolgozó David Reynolds szerint a fizikai aktivitás mellett ugyanolyan fontos szerepet játszik az agy egészségének megőrzésében a mentális aktivitás, a kiegyensúlyozott étrend, az alkoholfogyasztás mérséklése és a dohányzásmentes életmód.

        (MTI, Forrás: www.bbc.com)

         
        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        Látászavar, szédülés?

        Dr. Kapocsi Judit

        A kezeletlen vagy rosszul beállított magas vérnyomás szövődményei is lehetnek.

        A negyedik X után is lehet fogyni

        Sokan érzik úgy, hogy a negyedik, ötödik X után már esélyük sincs a fogyásra, hiszen a korábban működő diéták ekkor már eredménytelennek tűnnek. Valóban igaz, hogy ebben a korban már csak a szigorú koplalással szabadulhatunk meg a feleslegtől? Lóránth Kata a kilók elleni küzdelem leghatékonyabb módjáról beszélt.

        Napi egy adag zöld saláta fiatalon tarthatja az agyat

        Napi egy adag zöld saláta a kor előrehaladtával segíthet megőrizni a memóriát és frissen tartani az agyat - állítják egy amerikai tanulmány szerzői.

        Segítsünk! - Az időskori elesés megelőzése

        Az időskor számos rizikóállapotot hordoz magában. Mivel a biológiai öregedés nem előzhető meg, legfeljebb lassítható vagy leplezhető, ezért az öregedéssel járó új veszélyforrások megjelenését mind az időseknek, mind családtagjaiknak el kell fogadniuk.

        Az antioxidánsok szerepe az öregedés lassításában

        Az öregedés szabad gyökök elmélete az egyik legszélesebb körben elfogadott öregedéselmélet, melyet Harman fogalmazott meg 1956-ban. A szabad gyökök elsősorban a szervezetet érő káros anyagok és stressz hatására keletkeznek oxigénből.

        A ginkgo-ginzeng kombináció jótékony hatásai

        A tudományos vizsgálatokban ginkgo bilobát panax ginsenggel kombinálva a szellemi teljesítményre kifejtett jótékony hatások kölcsönös felerősítését, úgynevezett szinergiát tapasztaltak. Mindemellett a ginzeng és a ginkgó számos egészségügyi állapoton segít: mindkettő támogatja a központi idegrendszert, valamint a keringési- és reproduktív rendszert.

        Kitolható az öregedés!

        Ha elkerülni nem is lehet az öregedést, de a bőr rugalmasságáért felelős alkotóelemek termelésének a leállása kitolható. Ma már nem kell szike alá feküdnie annak, aki picit fiatalodni szeretne. Az orvosesztétikai kezelésekkel hatásosan beindíthatók a bőr saját önregeneráló mechanizmusai, így elkerülhető egy drasztikusabb sebészeti beavatkozás.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        A hiperhidrózis egy kellemetlen egészségügyi probléma, amire van hatékony orvosi megoldás.
        Gyakorisága a kor előrehaladtával nő, de bármely életkorban kialakulhat.
      • Orvos válaszol
      • Infografika és videó
      • Hirdetések
      • Szavazás

        Korábbi szavazások