A kutatók számításai szerint minden gramm sócsökkentés 11-23 ezer szélütést, 18-35 ezer szívrohamot és 15-32 ezer bármilyen más okból bekövetkező halált előzne meg.
Napi 3 grammal kevesebb só bevitelével 66 ezer szélütést, 99 ezer szívrohamot és 92 ezer más hátterű halálozást lehetne megelőzni az Egyesült Államokban - közölték szerdán a Kaliforniai Egyetem kutatói.
Cikkünk a hirdetés után folytatódik
Az amerikai népesség haszna a napi 3 gramm só elhagyásából akkora lenne, mintha 50 százalékkal csökkenne a dohányzás - mondta Kirsten Bibbins-Domingo, a New England Journal of Medicine (NEJM) című egészségügyi folyóiratban megjelent tanulmány vezető szerzője. A só hozzájárul a magas vérnyomás és a szívbetegségek kialakulásához.
Szív- és érrendszeri betegségek kockázati tényezői
A szív- és érrendszeri betegségeknek több rizikófaktora ismert, ezek között léteznek befolyásolható és nem befolyásolható faktorok. Bővebben a szívbetegségek kockázati tényezőiről>>
Az Egyesült Államokban a férfiak átlagosan napi 10,4, a nők 7,3 gramm sót fogyasztanak. Ezt a mennyiséget 75-80 százalékban feldolgozott élelmiszerekkel veszik magukhoz.
A kutatók számításai szerint minden gramm sócsökkentés 11-23 ezer szélütést, 18-35 ezer szívrohamot és 15-32 ezer bármilyen más okból bekövetkező halált előzne meg. Az egészségvédő hatás leginkább a nőkre érvényes.
Ön tudta?
A sóbevitel legnagyobb része azon ételekben található, amelyeket készen megvásárolunk: például a kenyérben, a készételekben, konzervekben, felvágottakban.Bővebben a sószegény étrend érvédő hatásairól >>
A tanulmány szerzői azt javasolják, hogy a szövetségi kormány támogassa anyagilag is a sócsökkentési programot, mert az megtérülne az egészségügyi kiadásokon való megtakarításokból.
(MTI)
Egészség? Betegség?
Nézze meg a WEBBetegen!
Robottechnika Svédországból, a legprecízebb fogpótlásért: Procera szkenner. (x)
Az orvosi mezoterápia helyreállítja bőrünk feszességét és segít a sejtmegújító anyagokat...
Regisztráljon és kérdezzen!
Regisztráció Kérdés feltevés Válaszaim megtekintése Összes orvos válaszol kérdésGyakori kérdések Egészséges élet témában:
A túl sok vitamin veszélyei Futás-szúrás Az energiaital mellékhatásai