• Mi a legnépszerűbb sport Ausztriában?

        Szerző:
        WEBBeteg

        Ausztria: A legnépszerűbb sport a kerékpározás, 11 százalék űzi. A második leggyakoribb a futás: az osztrákok mintegy tíz százaléka legalább hetente egyszer szán rá időt. Az úszás az egyetlen sporttevékenység, amelynek egyre többen hódolnak.

        Az osztrákok egyharmada rendszeresen sportol, egyharmada viszont egyáltalán nem folytat semmilyen testedzést - írta honlapján a Kurier című napilap.

        Hirdetések

        Magyarország nyugati szomszédságában a lakosság kétharmada végez valamilyen testmozgást, míg rendszeres sportolásról az össznépesség harmada számolt be a Szabadidős és Turisztikai Kutatások Intézetének (IFT).

        A legnépszerűbb sport a kerékpár

        A maradék egyharmad egyáltalán nem sportol. Csökkenőben van a szabadtéri sportok népszerűsége, így a nagy hagyománnyal rendelkező síelésé is. A legnépszerűbb sport a kerékpározás, 11 százalék űzi.

         Segítség az egészséges táplálkozáshoz

      • Vitaminok, nyomelemek adattára
      • Tápanyagtartalom
      • Élelmiszer adalékanyagok
      • Testtömegindex (BMI) kalkulátor
      • Optimális vérnyomás kalkulátor
      • Az is igaz viszont, hogy egyre kevesebben taposnak a pedálba kifejezetten sportolási céllal. Minél inkább elterjed a kerékpár mint közlekedési eszköz, annál inkább visszaszorul mint sporteszköz - mutatnak rá a kutatók.

        A második leggyakoribb a futás: az osztrákok mintegy tíz százaléka legalább hetente egyszer szán rá időt. Az úszás az egyetlen sporttevékenység, amelynek egyre többen hódolnak, a télisportoknak ezzel szemben egyre kevesebben.

        Az osztrákok öt százaléka számít rendszeres síelőnek, 57 százalékuk viszont sosem csatol sílécet a talpára. Ugyancsak öt százalékukat mozgatja meg a botos gyaloglás (nordic walking), valamint a fitnesztermek.

        (MTI)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        Látászavar, szédülés?

        Dr. Kapocsi Judit

        A kezeletlen vagy rosszul beállított magas vérnyomás szövődményei is lehetnek.

        Kerülje el a hibákat a sportolásban - A mozgásterapeuta tanácsai

        Valójában mennyi és milyen minőségű mozgásra van szükségünk? Mik a leggyakoribb tévhitek a sportokkal kapcsolatban? Melyek a javasolt és nem javasolt sportok gerincproblémák esetén? Most megtudhatja a válaszokat! A 90.9 Jazzy rádiónak a Több mint TestŐr műsorban Feövenyessy Krisztina, a WEBBeteg.hu mozgásterapeuta szakértője adott interjút.

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        Heti háromszor fél óra testmozgás az ideális

        Statisztikai adatok szerint a leghosszabb életet a heti fél óra laza testmozgással lehet elérni. Ez számít optimálisnak a szervezet számára. Hosszú távon a megfelelő mértékű testmozgás immunerősítő és gyulladáscsökkentő hatású.

        Maloveczky Miki a tudatos étkezés híve

        A Több mint TestŐr társműsorvezetője, Maloveczky Miki a műsor előtt is az egészséges táplálkozás híve volt. A műsorban való szereplés viszont még tudatosabbá tette. Nemcsak a folyadékbevitelre figyel oda fokozottabban, de arra is, hogy zsírszegényen és cukormentesen táplálkozzon. A sport is elengedhetetlen része az életének, sportolás után pedig igyekszik olyan ételeket fogyasztani, amivel pótolni tudja a testének szükséges fehérjéket, vitaminokat.

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

        Tanácsok pollenallergiásoknak szabadtéri tevékenységekhez

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban való időtöltést a pollenallergiások számára.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA