• Új felfedezés: curryvel a rák ellen

A curry egyik alkotóelemében található kurkumin elpusztította laboratóriumi körülmények között a nyelőcsőrák sejtjeit, ezért elképzelhető, hogy hatékony rákellenes szer fejleszthető belőle - közölték szerdán ír kutatók.

Az írországi Cork Rákkutató Központ kutatói nyelőcsőrákos sejteket kezeltek kurkuminnal, a a kurkumában lévő sárga színezőanyaggal, amely 24 órán belül elkezdte ölni a kóros sejteket. A British Journal of Cancer című szaklapban közzétett tanulmány szerint a sejtek elkezdték önmaguk megemésztését is.

Korábbi kutatások is utaltak már arra, hogy a kurkumin elnyomhatja a tumort, és azok az emberek, akik sok curryt esznek kevésbé esendőek a rákkal szemben, noha elfogyasztása után a polifenolok közé tartozó vegyület gyorsan elveszti rákellenes tulajdonságait.

Sharon McKenna, az ír tanulmány vezetője elmondta, hogy eredményeik alapján akár rákellenes szert is kifejleszthetnek a kurkuminból. A nyelőcső rákjában világszerte 500 ezer ember hal meg évente, ennek a tumortípusnak mindössze 12-31 százalék a túlélési aránya.

A laborkísérletek azt mutatták, hogy a kurkumin a sejtek közti üzenetek szokatlan rendszerén keresztül pusztítja a ráksejteket. Normális esetben a hibás sejtek programozott "öngyilkosságot" követnek el, ez az apoptózis jelensége.

A programozott sejthalál folyamatában bizonyos fehérjék, a kaszpázok vesznek részt, a kurkumin jelenlétében azonban egy alternatív jelzőrendszer lépett működésbe.

Hgb (haemoglobin)

Dr. Dobi Gyöngyi

Mennyi a normálértéke? Mi okozhatja azt, ha a szintje eltér a normál tartománytól?

Kiurgó pulzus

Kardioközpont

Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

Civilizációs betegség? A halálos ítélet? - Tévhitek a rákról

Ma még sokan úgy tekintenek a rákra, hogy egyenlő a halálos ítélettel. A negatív hiedelmek erősebbek, mint a daganatos betegségekkel kapcsolatos tudás. A gyógyuláshoz is hozzájárul, ha a betegséggel kapcsolatos tudásunk nem a tévhitekre épül.

Növeli-e a rák kockázatát a röntgen és az orvosi képalkotás?

Mindennap ki vagyunk téve természetes forrásokból származó sugárzásnak (ilyen pl.: a földkéregből származó radon gáz, a Napból, csillagokból és a világűrből jövő kozmikus sugárzás és az ételeink, italaink sugárzása is). Azonban felvetődik a kérdés, hogy a mesterséges sugárzás vajon milyen hatással lehet az egészségünkre.

A túlfeldolgozott élelmiszerek fogyasztása rákkockázattal járhat

Francia tudósok szerint létezhet kapcsolat a túlságosan feldolgozott ételek - sütemények, csirkefalatok, csomagolt kenyérfélék - fogyasztása és a rák kialakulásának kockázata között, de hangsúlyozták, hogy ennek kiderítésére további kutatásokra van szükség.

Rákellenes világnap - A testmozgás fontosságára hívják fel a figyelmet szakértők

A daganatos megbetegedések megelőzésében és a gyógyulásban is jelentős szerepe van a mozgásnak - mondta Rozványi Balázs, a Magyar Rákellenes Liga elnöke az M1 aktuális csatornán vasárnap, a rákellenes küzdelem világnapján.

Csökkenti a rák kialakulásának kockázatát a mozgás

A rendszeres mozgás, a sport csökkenti a rák kockázatát - emelte ki Rozványi Balázs, a Magyar Rákellenes Liga elnöke.

Műanyag van a krumpliban?

2017. december 11-én lépett hatályba, és pár hónap múlva már kötelező is alkalmazni az EU Bizottságnak azt a rendeletét, amely az élelmiszerek akrilamid-tartalmának csökkentésével kapcsolatos kockázatcsökkentő intézkedéseket ír elő az érintett vállalkozások számára - számolt be a laboratorium.hu.