• Sosem késő elkezdeni a mozgást

        Szerző:
        WEBBeteg

        Az ötven éves kor fölött elkezdett rendszeres testgyakorlás is jelentős egészségügyi előnyöket hozhat a férfiaknak - közölték svéd kutatók pénteken.

        A tanulmányban 2205 svéd férfi egészségi állapotát követték nyomon több mint húsz éven át, ötven éves koruktól fogva. Megállapították, hogy az első évtized nem hozott változást a korai halálozási arányban azokhoz képest, akik nem változtattak életmódjukon.

        Hirdetések

        Tíz év elteltével azonban már jelentkeztek a fizikai tevékenység pozitív hatásai - írta Liisa Byberg, az Uppsalai Egyetem kutatója munkatársaival a British Medical Journal című szakfolyóiratban megjelent tanulmányukban.

         Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt!

        A vizsgálat kezdetekor az önkénteseket kis, közepes és nagy aktivitású csoportokba osztották. Nagy aktivitásnak számított a heti legalább három órányi erőteljes sport vagy kerti munka.

        A közepes aktivitású csoportba kerültek azok, akik rendszeresen sétáltak vagy kerékpároztak, míg a többiek mozgásszegény életmódot folytattak korábban.

        Öt év elteltével azt találták a kutatók, hogy a halálozási arány az ötven alatt is aktív csoportban volt a legkisebb, míg a korábban alig mozgó csoportban a legnagyobb.

        Tíz év elteltével azonban azoknál, akik ötven körül elkezdték a rendszeres fizikai tevékenységet, hasonló volt a halálozási arány, mint a korábban is aktív férfiaknál.

        (MTI)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Fiatalkori mellrák

        Tóth András

        Szűcs Adriána modellel beszélgettünk, aki 16 kemoterápián van túl.

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        Csontritkulásos betegek gyógytornája

        A csontritkulás kezelésének egyik alappillére a testmozgás. A megfelelő típusú torna ugyanis elősegíti a csontok, a vázizmok erősödését. A mozgás során javul a szervezet vérellátása is, így a csontok optimális felépítéséhez szükséges ásványi anyagok is könnyebben beépülnek. A következő gyakorlatokat azoknak ajánljuk, akiknek csontritkulás betegségük már előrehaladott állapotban van.

        Metabolikus szindróma - Kezelés és megelőzés

        Kisebb táplálékbevitel és több mozgás: ezzel a metabolikus szindróma összes tünete egyszerre javítható, illetve megszüntethető.

        Országjelentés: az összes halálozás egynegyede elkerülhető lett volna!

        A szív- és érrendszeri betegségek tartoznak hazánkban a fő halálokok közé, ezek hátterében pedig olyan rizikófaktorok vannak, mint a dohányzás, elhízás és a túlzott alkoholfogyasztás. A daganatos megbetegedések a dobogó második fokára kerültek.

        A tavaszi fáradtság okai és megelőzése

        A tavasz közeledtével éreznünk kellene, amint az ébredő természet feltölt energiával, mégis ezekben a kora tavaszi napokban sokan bágyadtak, aluszékonyak, az emberek fejfájásról, szédülésről, ingerlékenységről panaszkodnak.

        A helytelen életmód a gyermekeket is cukorbetegséggel fenyegeti

        A korábban öregkori jelenségnek gondolt cukorbetegség a helytelen életmód és az elhízás miatt a gyermekek között is egyre gyakoribb, de figyelni kell a liszt- és laktózérzékenységre, illetve a tejfehérje-allergiára is - mondta Miháldy Kinga, az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) dietetikusa az M1 aktuális csatorna vasárnap esti műsorában.

        Csodafegyver stressz ellen: a mozgás

        Mindenki tisztában van vele, hogy a mozgás jót tesz a testnek, de az kevéssé köztudott, hogy a léleknek és az elmének is valóságos csodaszer. Dr. Keresztényi Zoltán, humánkineziológus feltárja és megerősíti az összefüggéseket.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA