• Az ínygyulladás aktiválhatja a HIV vírust

HIV-fertőzötteknél könnyebben alakul ki a gyógyíthatatlan AIDS, ha a páciens bizonyos ínybetegségben szenved - derítették ki japán kutatók. A krónikus ínygyulladáskor ugyanis egyes baktériumok vajsavat termelnek, a vajsav pedig hatástalanítja a HDAC enzimet, amely gátolja a HIV vírus terjedését.

A tokiói Nihon Egyetem mikrobiológiai tanszékének vezetője, Ochiai Kunijaszu professzor laboratóriumi kísérletekben azt tapasztalta, hogy kétféle sejtkultúrában is meggyorsult a HIV vírus terjedése akkor, ha a preparátumhoz ínygyulladást okozó baktériumokat és az általuk termelt vajsavat adtak.

A súlyos ínybetegség elősegítheti az AIDS kialakulását a HIV-pozitívaknál, bár a valószínűség nagy mértékben függ az egyéni fizikai állapotától is - vonta le a következtetést a japán tudós az AFP francia hírügynökségnek nyilatkozva.

Tanulmánya az Immunology című tudományos folyóirat márciusi számában fog megjelenni. Ochiai professzor szerint azok a HIV-pozitvak, akik nem tudnak a fertőzöttségükről, elősegíthetik a HIV terjedését, ha idült ínygyulladásuk van.

Korábbi tanulmányok már kimutatták az ínygyulladás és a cukorbaj, valamint szívbetegségek összefüggését, de ez az első tudományos munka, amely szerint az ínybetegség a HIV vírust is aktiválhatja. A kellemetlen szagú vajsav megtalálható az avas vajban, az izzadságban és bizonyos húsokban.

(Független Hírügynökség)

Kiégés szindróma

Dr. Balogh Katalin

Azokat sújtja, akik munkájuk során társadalmi segítő funkciót látnak el.

Mi az a divertikulózis?

Dr. Mármarosi István

Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

Véradónak lenni jó!

Június 14-én ünnepeljük a Véradók Világnapját. Amellett, hogy másokon segíthet vele, a véradás a véradó esetleges fertőző betegségeire is fényt deríthet. Melyek ezek? A WEBBeteg szerkesztői rendszeres véradók, csatlakozzon Ön is, adjon vért, és mentsen meg három életet!

HIV gyorsteszt, ami életet ment

A fertőzöttek egy része nem is tud a betegségéről, a hazai érintetteknek csupán a 30-50 százaléka kap gyógyszeres kezelést.

Vita a körülmetélés körül

A körülmetélés (circumcisio) talán az egyik legrégebbről ismert sebészeti beavatkozás. A zsidók vallási szertartásként végzik, a muszlimok körében a lelki megtisztulást jelenti. Az előnyéről, hátrányáról szóló viták időről-időre napirendre kerülnek orvosi és laikus körökben egyaránt.

Tudnivalók a HIV-fertőzésről

Az AIDS (Acquired Immune Deficiency Syndrome) vagy magyarul szerzett immunhiányos tünetegyüttes kórokozója HIV vírus (Human Immundeficiency Virus). Ezen vírusnak több családja is létezik, a HIV-1 és HIV-2 családba tartozó vírusok terjedési módja azonos.

Véradási szabályok és tippek

Az ország betegeinek gyógyulását sok esetben különböző vérkészítmények segítik, melyek élő emberektől származnak: a véradóktól. Azonban sok közkeletű tévedés és félreértés kering a köztudatban ennek a menetéről, melyet most tisztázunk!

3 gyakori fogprobléma a terhesség alatt

Sok kismama tart a terhesség alatti fogászati kezelésektől, de ezen félelmek a mai eljárások tekintetében alaptalanok. Sőt, Dr. Benkő Krisztina fogorvos arra hívta fel a figyelmet, hogy a megfelelő szájhigiénia fontos a mama és a baba egészsége szempontjából is.