• Egészséges karácsonyi menük

        Szerző:
        WEBBeteg

        Az ünnepi, bőséges vacsorák és ebédek szokása semmit sem halványult a korábbi korok szokásaihoz képest. Eszünk, nassolunk és gyarapodunk. Néhány nap alatt akár több kilóval is. Szakértővel beszélgettünk.

        Hirdetések

        „Az ünnepek alatt jut idő arra, hogy kényelmesen, kapkodás nélkül együnk. Ez persze egyáltalán nem baj, de általában a fő tevékenységgé is az evés válik: reggeli után bekapunk két-három szelet bejglit, majd jön a bőséges ebéd és a délutáni nassolás egészen a vacsoráig. Legalább kétszer annyi kalóriát veszünk magunkhoz, mint amennyire szükségünk van" – vázolja fel egy átlagos ünnepnap eseményeit Csácsi Ibolya dietetikus.

        Ennek a kalóriamennyiségnek legalább 40 százaléka zsír, amivel nem csak a zsírszövetet gyarapítjuk, hanem az n-6 zsírsavak – ilyen a növényi olajok nagy része – túlzott fogyasztása miatt megnöveljük a szervezetben kialakuló gyulladásos folyamatok rizikóját is. Emellett nagyon sok sót is elfogyasztunk ilyenkor, viszont a kálium- és a D-vitamin-szükségletünk nincs fedezve. Koleszterinből is általában sikerül megduplázni a javasolt értéket, a cukorbevitelről már ne is beszéljünk.

         

        A teljes cikk a szakértő tanácsaival tartalmi partnerünk, 
        a  portálon olvasható. 
        A teljes cikk olvasásához kattintson ide!

         

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Hgb (haemoglobin)

        Dr. Dobi Gyöngyi

        Mennyi a normálértéke? Mi okozhatja azt, ha a szintje eltér a normál tartománytól?

        Kiurgó pulzus

        Kardioközpont

        Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

        Mennyit tud a vitaminhiány tüneteiről? Tudásteszt

        Hiánybetegségek akkor alakulhatnak ki, ha a szervezet kevesebb vitaminhoz, nyomelemhez jut, mint amennyire szüksége van. Egészséges életmód mellett ennek veszélye csekély, ám mai rohanó és stresszes világunkban bárkivel előfordulhat, hogy túlhajszolja magát, kimerül, és szervezete tartalékai nem elegendőek a vitaminigény fedezésére. Ön tudja, milyen tünetekkel járnak a hiánybetegségek?

        Szoptató anyák kiegyensúlyozott táplálkozása

        Az anyatej a csecsemő legideálisabb tápláléka, amely a fejlődésükhöz szükséges anyagokat a legmegfelelőbb mennyiségben, összetételben és legkönnyebben emészthető formában tartalmazza.

        Mennyi káliumra van szükségünk, és miért?

        A kálium olyan ásványi anyag, amely segíti a sejtek megfelelő működését. Elengedhetetlenül fontos az idegek, az izmok és a szív megfelelő működése szempontjából.

        Fehérjedús, kalóriaszegény, egészséges majonéz is készíthető

        Köztudott, hogy a majonéz egy kalóriadús étel. Testépítők kifejlesztettek egy kalóriaszegény, zsírszegény, egészséges változatot, amit tojásfehérjéből, zsírszegény olajból, mustárból készítenek. Sóval, borssal és édesítőszerrel fűszerezve.

        A csontritkulás okai és rizikófaktorai

        Harmincöt éves korát követően szinte mindenki szervezete több csontot bont le, mint amennyit képez. A csontritkulás kockázata főleg attól függ, hogy mekkora csonttömegre tett addig szert az egyén és milyen gyorsan kezdi el a csonttömeget veszíteni.

        Tavaszi feltöltődés vitaminokkal

        Szervezetünk megfelelő működéséhez és jó közérzetünkhöz többek között a megfelelő vitaminszint is hozzájárul. Cikkünkből megtudhatja, milyen tünetekkel jár az egyes vitaminok hiánya, és mik a természetes vitaminforrások.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA