• Etesse a lelkét is! - Őszi táplálkozási tanácsok

        Szerző:
        WEBBeteg

        A hangulattalan, ködös, nyálkás, hideg, depresszív késő őszi időjárásban sem feledkezhetünk meg a helyes táplálkozásról. Jó hír, hogy bizonyos élelmiszerekkel a hangulatunkon is javíthatunk. Ne feledjük: kevés édesség, több szénhidrát!

        Csak semmi nassolás!

         A triptofán


        A triptofán egy esszenciális aminosav, melyet az agy egy szükséges idegközvetítő, a szerotonin termeléséhez használ, amely sejtek közötti idegimpulzusokat közvetít, valamint a normális alvást szabályozza.A triptofán segít a depresszió és az álmatlanság elleni harcban és a kedélyállapot stabilizálásában.

        Ne egyen édességet! Testének ugyan szénhidrátra, cukorra és energiára van szüksége ahhoz, hogy idegei megfelelően működjenek - ha csökken a vércukorszint, a hangulat is negatív irányba változik, fáradtabbnak érzi magát. Az édességek azonban csak rövid időre nyújtanak segítséget, fogyasztásukat követően még mélyebbre esik a vércukorszint.

        Ha frusztrált, hagyja a csokoládét és menjen ki a napra sétálni! Ugyan a csokoládé lelki vigasz lehet, nemcsak a hangulata, a súlya is emelkedhet. A napsugarak felfrissítik az agyi anyagcserét, boldogságérzést okoznak felesleges kalóriák nélkül és ingyen.

        Hirdetések

        Szénhidrát, gyümölcsök

        A több szénhidrát és a kevesebb fehérje gondoskodik a kiegyensúlyozott hangulatról – egészítse ki a tejtermékeket szénhidráttal, melyeket a szervezet lassabban használ fel: fogyasszon teljes kiőrlésű termékeket, hüvelyeseket, gyümölcsöt és zöldségeket; így lassabban esik le a vércukorszintje.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Étkezzen rendszeresen és két étkezés között ne éhezzen, különben vércukorszintje leesik és rosszkedvű lesz. Az étkezések között nagyon jó "nasik" a különböző zöldségek és gyümölcsök.

        Különösen télen véd a szénhidrát a rosszkedv és depresszív hangulat ellen. A szénhidrát serkenti a triptofán (lásd fentebb) képződését az agyban, ami a hangulatfokozó szerotonint állítja elő – amit a kevésbé napfényes napokon szervezetünk igényel. Egyen ilyenkor kenyeret, tésztát vagy burgonyát.

        Az omega-3 zsírsav javítja a hangulatot. Ez a zsírsav leginkább a következő, zsírosabb halakban található meg: hering, makréla, lazac, de a repce-, szója-, len-, és mogyoróolajban is megtalálható.

        A salátákat egye a fentebb a már említett olajakkal és fogyasszon halat hetente legalább egyszer. Télen a teljes kiőrlésű gabonatermékek, a hüvelyesek, a krumpli és a tejtermékek különösen jó hangulatfokozók.

        (WEBBeteg - Lektorálta: Dr. Jóna Angelika, gyermekorvos)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Túlzott izzadás

        Dr. Bodnár Edina

        Mi okozza a hiperhidrózist, és mik lehetnek a következményei? Mit tehetünk?

        Verejtékmirigy-gyulladás

        Cs. K., fordító

        A betegséggel járó stressz kezelhető, és van rá mód, hogy jobban érezze magát!

        1 evőkanál étolaj egyenlő 5 alma? Meglepő kalóriaértékek

        Már mindenki hallott arról az általános tényről, hogy nem szabad túlzásba vinni egyik élelmiszer fogyasztását sem, mert ezzel rengeteg többlet kalóriát juttathatunk a szervezetünkbe. Általában azt gondoljuk, hogy ha egyes ételeket, élelmiszereket (pl. a cukrot) többé-kevésbé sikerül kiiktatnunk az étrendünkből, akkor mindent megtettünk az egészségünk érdekében.

        Sokan összekeverik az ételallergiát az ételintoleranciával

        Alapvető különbség a két betegség között, hogy az ételallergia kialakulásában minden esetben az immunrendszernek van szerepe. Az ételintolerancia viszont az emésztőrendszer betegsége. Itt általában enzimhiány van a háttérben. A tüneteket az emésztőrendszer váltja ki, immunológiai eltérés nélkül.

        Táplálkozási trendek: holnap és ma

        A táplálkozás életünk egyik dinamikusan változó területe. Szinte naponta jelenik meg egy-egy új étrendi irányzat vagy új élelmiszer az üzletek polcain.

        A szelénhiány négy tünete

        Tudjuk, hogy a világon több terület is szelénhiányos. Tudjuk, hogy Magyarország nagy része is ebbe a kategóriába tartozik. Azonban honnan tudhatjuk azt, hogy nekünk szelénhiányunk van és szelénpótlásra lenne szükségünk?

        Néhány gondolat a fűszerekről

        A fűszerek amellett, hogy ételízesítésre szolgálnak, a megfelelő emésztéshez is hozzájárulnak. Meghozzák az étvágyat, serkentik a nyál és a bélnedvek termelődését, ezzel elősegítve a tökéletesebb emésztést és felszívódást.

        A kövér gyerekek nagy százaléka felnőttkorban betegebb lesz

        Egy rosszul táplált, elhízott gyerek felnőttkorára sok esetben cukorbeteg vagy szív- és érrendszeri beteg lesz. Nagyon fontos, hogy már a gyerekeknél csökkenteni kell a telítettzsírsav-fogyasztást és az állati eredetű fehérjének és a szénhidrátnak a bevitelét.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA