Hosszabb ideje ismert tény, hogy a vörösbor kis mennyiségben hasznára válik a szervezetnek. Túlzásokba esni nem szabad, de ha mértékkel fogyasztjuk, hasznára válik a keringésnek, egyesek szerint a vérképzésnek is.
Egy kaliforniában végzett kutatás a fentieken túl egy újabb pozitívumra hívta fel a figyelmet a vörösborral kapcsolatban. A vizsgálat, amely közel 90.000 45 és 69 év közötti férfi bevonásával zajlott azt bizonyította, hogy a vörösbor fogyasztása mellett alacsonyabb a tüdőrák kockázata.
Már havi egy pohárnyi vörösbor is 2 százalékkal csökkentette a daganat kialakulási esélyét, a napi 1-2 pohárnyi bor mellett pedig már 60 százalékos rizikócsökkenést lehetett kimutatni.
Cikkünk a hirdetés után folytatódik
Érdekes megfigyelés, hogy a legjelentősebb kockázat csökkenés éppen a dohányzó férfiak körében volt megfigyelhető! Ez azonban - és ezt a kutatók is fontosnak tartották hangsúlyozni - nem jelenti azt, hogy a bor ivása helyettesítheti a dohányzás abbahagyását! Ennek alátámasztására azt is kimutatták, hogy azokban a dohányosokban, akik naponta isznak bort még mindig magasabb a rák kockázata, mint a cigarettát elhagyó férfiak körében!
|
A kutatás természetesen nemcsak a vörösborra terjedt ki. A likőrök, a sör és a fehérbor hatásait is vizsgálták a kutatók, de ezen alkoholok esetében nem volt kimutatható hasonló kockázatcsökkenés. Feltételezések szerint a vörös bor esetében annak egy speciális, erős antioxidáns hatással rendelkező összetevője állhat a kedvező hatás hátterében.
(WEBBeteg - Debreczeni Anikó; Forrás: Medical News Today)
Egészség? Betegség?
Nézze meg a WEBBetegen!
Robottechnika Svédországból, a legprecízebb fogpótlásért: Procera szkenner. (x)
Az orvosi mezoterápia helyreállítja bőrünk feszességét és segít a sejtmegújító anyagokat...
Regisztráljon és kérdezzen!
Regisztráció Kérdés feltevés Válaszaim megtekintése Összes orvos válaszol kérdésGyakori kérdések Egészséges élet témában:
A táplálékkiegészítőknek is vannak mellékhatásai? Fáradt vagyok, pedig sokat alszom Hogyan hízhatok?