Magyar gyógyszerek generációk óta

szerző: Szondi Réka, újságíró - WEBBeteg
megjelent:

Új gyógyszerreklám látható hétfőtől a televízióban – ám ez más, mint a többi: egyetlen márkanév sem hangzik el benne. A reklám célja nem egy bizonyos készítmény, hanem a magyar gyógyszerek népszerűsítése.

A Magyarországi Gyógyszergyártók Országos Szövetsége (MAGYOSZ) által létrehozott kampány célja, hogy tudatosítsa a vásárlókban a magyar gyógyszerek előnyeit – hangzott el a MAGYOSZ hétfői háttérbeszélgetésén.

A magyar betegek bár nem tudnak róla, generációk óta használják a magyar gyógyszert. A kampány célja, hogy ez a választás tudatosabb döntés eredményeként jöjjön létre – mondta Dr. Ilku Lívia, a MAGYOSZ igazgatója a háttérbeszélgetésen.

A magyar gyógyszer érték

A magyar gyógyszer olyan értékkel bír, amely miatt érdemes azt választani. A magyar gyógyszer egyik legnagyobb előnye a külföldön előállítottal szemben az ellátásbiztonság: mivel hazánkban gyártják, jóval megbízhatóbban garantálható a folyamatos ellátás, jóval ritkábban történhet olyan eset, amikor a gyógyszer elfogy a patikákból. Másrészt a magyar gyógyszer minőségi gyógyszer, amelynek nagyon szigorú magyar szabályoknak kell megfelelnie. Harmadrészt a gazdasági előny is fontos: a magyar gyógyszergyárak 14 ezer hazai munkavállalónak biztosítanak állást.

Kampány a magyar gyógyszerek népszerűsítéséért

Gyógyszerkereső – Gyógyszeradatbázis a WEBBetegen

Gyógyszer betegtájékoztatója és egyéb adatai a WEBBeteg egészségportál gyógyszerkeresőjében.Gyógyszer adatbázis valamennyi vényköteles és vény nélkül kapható gyógyszerről. Gyógyszerkereső-Gyógyszeradatbázis a WEBBetegen>>

A január 20-ától február végéig látható tévé-reklám egy új a kampány része: célja, hogy felhívja a vásárlók figyelmét a magyar gyógyszerekre. A kampány elsődleges célcsoportja azok a betegek, akik a szabad gyógyszerválasztásnak köszönhetően egy adott betegségre több gyógyszer közül is választhatnak a patikában. A MAGYOSZ a kampánnyal azt szeretné elérni, hogy ilyen helyzetben a vásárlók számára döntő fontosságú szempont legyen a magyar termék, a magyar gyógyszer választása. Emellett a gyógyszert felíró orvosok és az azt kiadó gyógyszerészek körében is igyekeznek népszerűsíteni a magyar gyógyszereket. A cél mindkét célcsoport esetében azonos: ha létezik egy betegségre magyar cég által előállított gyógyszer is, akkor azt válasszák.

Gyógyszer adagolása gyermekeknek

Anyukák visszatérő problémája, hogyan vegyék rá a gyereküket, hogy lenyeljék a gyógyszert, de ugyanígy gondot okozhat az egyéb gyógyszerformák alkalmazása is. Néhány hasznos tanács segíthet.Nem veszi be! Hogyan adjuk be a gyógyszert gyermekünknek? Gyógyszer adagolása gyermekeknek

A cél már évek óta létezik, de a brandépítés indulására végül a Századvég kutatóintézet felmérésének eredményei ösztönözték a szövetséget. A kutatás egyik nem túl biztató eredménye, hogy 2011 és 2012 között nem nőtt a magyarországi gyógyszergyártók által indított beruházások száma, holott az előző években mindig növekedés volt. Másrészt az is kiderült, hogy a magyarországi gyógyszergyártók hazai árbevétele 2011-ről 12-re 12 százalékkal csökkent, ami igen jelentősnek mondható. Éppen ezért döntött úgy 12 Magyarországon gyártó gyógyszervállalat, hogy tudatosítja a vásárlókban, mennyire fontos szempont a gyógyszerválasztásnál a magyarországi termelés. A kampány levezetését pedig a MAGYOSZ vállalta magára.

A kampány hosszú távú célja egy olyan logó megjelentetése minden egyes magyar gyógyszeres dobozon, amely az élelmiszerek esetében már alkalmazott módon jelzi, hogy Magyarországon előállított termékről, ez esetben gyógyszerről van szó. A magyar gyógyszerek előnyeiről hamarosan a magyargyogyszer.org oldalon is tájékozódhatunk.

(WEBBeteg - Szondi Réka, újságíró)

Cikkajánló

Cikkértesítő
Értesítés a témában születő új cikkekről.