• Pantoténsav - B5-vitamin - Miért van rá szükségünk?

        WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember
        Szerző:
        WEBBeteg

        A pantoténsav (pantenol, B5-vitamin) egy vízoldékony, hővel szemben érzékeny vitamin, mely szervezetünk minden sejtjében megtalálható. Felszívódása a bélből történik, és a vizelettel távozik. A bélbaktériumok is termelik ezt a vitamint, de ennek a hasznosulására még nincsenek egyértelmű eredmények.

        Az ajánlott napi beviteli mennyisége nem tisztázott egyértelműen, mivel a fizikai megterhelés és a stressz befolyásolja a szükségletet, azonban 5-10 mg napi bevitel biztonsággal elegendő. Ellenségei a különböző ételtartósítási eljárások, a konzerválás, az antibiotikumok, az altatószerek, az alkohol és a koffein. A pantoténsav kalcium-pantotenát formában számos multivitamin készítményben megtalálható.

        Hirdetések

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Legnagyobb mennyiségben a sörélesztőben fordul elő, de megtalálható a májban (csirke, marha), húsokban, tojásban, lazacban, pisztrángban, gorgonzola sajtban, olajos magvakban, erős paprikában, brokkoliban, kelkáposztában, karfiolban, lencsében, búzában és a rizsben.

        Szerepe sokoldalú, egy kulcsfontosságú enzim alkotórésze a szénhidrátok és zsírok energiává történő alakításában. Hozzájárul a megfelelő növekedéshez, az idegrendszer egészséges működéséhez, véd a kimerültség ellen, elősegíti a sebgyógyulást. Ellenanyagok termelődésén keresztül segít leküzdeni a fertőzéseket. Fontos a mellékvesék normális működésében.

        Hiánytünetek kialakulása nem jellemző, ugyanis vegyes táplálkozással elegendő mennyiség jut a szervezetbe. Erősen alultáplált személyeknél jelentkezhetnek aspecifikus tünetek, például fáradékonyság, nyugtalanság, fejfájás. Túladagolásáról még nincsenek hiteles információk.

        B-vitamin teszt


        Tesztelje, hogy szervezete kellő energiatartalékokkal rendelkezik-e, és megfelelő-e a B-vitamin ellátottsága! A B-vitamin hiány megállapításához szükséges vizsgálat költséges. Amennyiben Ön B-vitamin hiányban szenved, nagy valószínűséggel ez a teszt rávilágít majd a problémára a vitaminhiány első jelei alapján. B-vitamin teszt kitöltése>>

        (WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Fiatalkori mellrák

        Tóth András

        Szűcs Adriána modellel beszélgettünk, aki 16 kemoterápián van túl.

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        Mennyit tud a vitaminhiány tüneteiről? Tudásteszt

        Hiánybetegségek akkor alakulhatnak ki, ha a szervezet kevesebb vitaminhoz, nyomelemhez jut, mint amennyire szüksége van. Egészséges életmód mellett ennek veszélye csekély, ám mai rohanó és stresszes világunkban bárkivel előfordulhat, hogy túlhajszolja magát, kimerül, és szervezete tartalékai nem elegendőek a vitaminigény fedezésére. Ön tudja, milyen tünetekkel járnak a hiánybetegségek?

        Mennyi káliumra van szükségünk, és miért?

        A kálium olyan ásványi anyag, amely segíti a sejtek megfelelő működését. Elengedhetetlenül fontos az idegek, az izmok és a szív megfelelő működése szempontjából.

        A B-vitaminok hiánya és tünetei

        A B-vitaminok vízben oldódó vitaminok, amely azt is jelenti, hogy a felesleg vizelettel távozik a szervezetből. Kiegyensúlyozott, változatos táplálkozással könnyen bevihetők, így súlyos hiányállapot ritkán alakul ki. Ugyanakkor fontos szerepet töltenek be a szervezet működésében, ezért az enyhébb hiány is kellemetlen tüneteket okozhat.

        A csontritkulás okai és rizikófaktorai

        Harmincöt éves korát követően szinte mindenki szervezete több csontot bont le, mint amennyit képez. A csontritkulás kockázata főleg attól függ, hogy mekkora csonttömegre tett addig szert az egyén és milyen gyorsan kezdi el a csonttömeget veszíteni.

        Tavaszi feltöltődés vitaminokkal

        Szervezetünk megfelelő működéséhez és jó közérzetünkhöz többek között a megfelelő vitaminszint is hozzájárul. Cikkünkből megtudhatja, milyen tünetekkel jár az egyes vitaminok hiánya, és mik a természetes vitaminforrások.

        Vitaminbevitel a tavasz közeledtével: mennyi az annyi?

        Nem lehet általánosítani, amikor azt szeretnénk kideríteni, mekkora vitaminpótlásra van szükségünk télen és tavasszal, mert más vitaminigénye van egy egészséges és egy beteg gyermeknek, illetve felnőttnek, várandós nőnek, idős embernek, vagy éppen sportolónak. Egy biztos, indok nélkül felesleges a megadózis rendszeres bevitele.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA