• Tudás útja - vasárnap indul a félmaraton

        Szerző:
        WEBBeteg

        A Semmelweis Egyetem Nagyvárad téri tömbjétől a Magyar Tudományos Akadémiáig futnak közösen egyetemi, főiskolai hallgatók és oktatók vasárnap délelőtt. A Tudás Útja egyetemi futóversenyen lesz félmaraton és egy rövidebb, 6 kilométeres táv.

        A futók között olimpikonok, többek között Martinek János, Zsivoczky Attila, Szabó Attila, Farkas Györgyi, valamint a Semmelweis Egyetem rektora, Dr. Szél Ágoston is ott lesz.

        Hirdetések

        A verseny célja, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy a rendszeres futás nemcsak fogyaszt és növeli az állóképességet, hanem feltölti a szervezetet oxigénnel, jó hatással van a vérkeringésre, serkenti az izmok és az agy vérellátását is, így javítja a koncentrálóképességet és lassítja az öregedést. Olyan betegségek előzhetőek meg általa, mint a szív- és érrendszeri betegségek, valamint az egyes daganatos megbetegedések. Emellett kimutatható, hogy a futással csökkenthető az asztma kialakulásának kockázata is.

        A hosszú távú futás (min. 40-80 perc) endorphint szabadít fel a szervezetben, ami boldogságérzetet okoz, így jótékony hatással van a szorongásra és enyhíti a stresszt.

         

        A versenyre az esemény honlapján lehet jelentkezni.

         

        (WEBBeteg - Semmelweis Egyetem)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        Látászavar, szédülés?

        Dr. Kapocsi Judit

        A kezeletlen vagy rosszul beállított magas vérnyomás szövődményei is lehetnek.

        Életmód és mellrák - Mit felejtsen el?

        A mellrák kialakulásának kockázata csökken azoknál a nőknél, akik nem isznak alkoholt, szabadidejükben sportolnak és odafigyelnek testsúlyukra. Az egészséges életmód pozitív hatásai számokban amerikai kutatók vizsgálatai nyomán fejezhetők ki.

        Kezdő futók 10 leggyakoribb hibája

        A futás nemcsak az állóképességet javítja és segít az ideális testsúly elérésében, de fiatalon is tart. Kerüljük el a leggyakoribb hibákat a felhőtlen örömért!

        Az anyagcsere serkentésének 4 egyszerű módja

        A megfelelően működő anyagcsere valamennyi testi sejtet ellát mindennel, amire szüksége van, a salakanyagokat kiűzi a testből, lassan, de biztosan leépíti a fölösleges kilókat és a könnyedség érzését hagyja hátra.

        Így lesz eredményes az újévi fogyókúra

        Az új év kezdetén a legtöbb ember a pillanat hevében fogadalmat tesz: idén végre tényleg lefogyok, leszokom a dohányzásról, rendbe rakom a pénzügyeimet, többet törődöm a családommal... Ugye ismerős Önnek is? Vajon az újévi fogadalmak tényleg csak 10 napig tartanak?

        Futás - Edzés hideg időben

        A csípősebb őszi reggelektől egészen a tavasz közepéig néha szenvedés a kinti - amúgy csodálatos élményeket kínáló - testedzés. Ha valami, hát egy intervall edzés megoldható sállal a száj előtt, fülvédővel és kapucnival: amikor a torokfájdalom elkezdődne, futásból érdemes gyaloglásra váltani, hogy a szapora légzés lassuljon, az edzést megkeserítő fájdalom elmúljon. Aztán ismét mehet a futás!

        A folyadék pótlása télen is fontos!

        A folyadékháztartás egyensúlyának fenntartása nem csak nyáron fontos. A hidegebb évszakokban nem tapasztalunk olyan erős szomjúságérzetet, mint amikor árnyékban 30 °C van, éppen ezért, mivel ez a figyelmeztető jel télen nem olyan intenzív, nagyon fontos, hogy ilyenkor is fokozott figyelmet fordítsunk a megfelelő és rendszeres folyadékpótlásra.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA