• Ülőmunka után ajánlott az intenzív testmozgás

        Szerző:
        WEBBeteg

        Kétszázezernél több ember adatai alapján ausztrál kutatók megállapították, hogy a napi 11 óránál többet ülők 40 százalékkal nagyobb kockázattal haltak meg három éven belül, függetlenül attól, hogy egyébként mennyire voltak aktívak fizikailag.

        Több mint 222 ezer 45 évesnél idősebb ember önbevalláson alapuló adatait elemezve úgy találták, hogy az első adatfelvételt követő három év elteltével a halálozási arány 40 százalékkal volt magasabb a napi 11 óránál többet ülők körében és 15 százalékkal a 8-11 órát ülők között azokhoz képest, akik naponta 4 óránál kevesebbet ültek.

        Hirdetések

        Az elhúzódó ülés káros hatásaira vonatkozó bizonyítékok egyre gyűlnek az utóbbi években - hangsúlyozta Hidde van der Ploeg kutatásvezető, a Sydney-i Egyetem munkatársa. Mint hozzátette, tanulmányuk a nagy résztvevőszám miatt emelkedik ki a korábbiak sorából, valamint azért, mert elsők között vizsgálódott a teljes napi ülési idő ismeretében. Az eddigi adatok túlnyomó része ugyanis csupán a televízió előtt töltött időt vette figyelembe.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Szabadidőben séta és testmozgás

        Az elemzett adatok Ausztrália 45 and up Study elnevezésű nagyszabású országos követéses vizsgálatából származtak. Mint kiderült, a felmérésbe bevont emberek 62 százaléka volt túlsúlyos, 87 százalékuk vallotta magáról, hogy kiváló egészségi állapotban van és negyedük állította, hogy naponta legalább 8 órát ül.

        A szakemberek arra figyelmeztetnek, hogy akik a munkaidejük jelentős részét ülve töltik, azok legalább szabadidejükben sétáljanak, mozogjanak, ne pedig a számítógép vagy a televízió előtt ülve töltsék el ezeket az órákat is.

        A tanulmányt az Archives of Internal Medicine című orvosi folyóirat legutóbbi számában ismertették részletesen.

        (MTI)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Látászavar, szédülés?

        Dr. Kapocsi Judit

        A kezeletlen vagy rosszul beállított magas vérnyomás szövődményei is lehetnek.

        Gyümölcsök és puffadás

        Dr. Hidvégi Edit

        Súlyos szövődményekkel járhat a fel nem ismert fruktózintolerancia.

        Tanácsok a derékfájás megelőzéséhez

        Mit tehet dereka és háta egészségének megőrzéséért?

        15 perces office torna

        Az ülőmunka során a helyes testtartásnak fontos szerepe van a gerinc egészségének megőrzésében, de tovább csökkentheti a fájdalom és a betegségek kialakulásának esélyét, ha időnként megszakítja az egy helyben ülést. Milyen apróbb trükköket vethet be annak érdekében, hogy megelőzze a tartós ülés káros hatásait?

        Csontritkulásos betegek gyógytornája

        A csontritkulás kezelésének egyik alappillére a testmozgás. A megfelelő típusú torna ugyanis elősegíti a csontok, a vázizmok erősödését. A mozgás során javul a szervezet vérellátása is, így a csontok optimális felépítéséhez szükséges ásványi anyagok is könnyebben beépülnek. A következő gyakorlatokat azoknak ajánljuk, akiknek csontritkulás betegségük már előrehaladott állapotban van.

        A tavaszi fáradtság okai és megelőzése

        A tavasz közeledtével éreznünk kellene, amint az ébredő természet feltölt energiával, mégis ezekben a kora tavaszi napokban sokan bágyadtak, aluszékonyak, az emberek fejfájásról, szédülésről, ingerlékenységről panaszkodnak.

        Csodafegyver stressz ellen: a mozgás

        Mindenki tisztában van vele, hogy a mozgás jót tesz a testnek, de az kevéssé köztudott, hogy a léleknek és az elmének is valóságos csodaszer. Dr. Keresztényi Zoltán, humánkineziológus feltárja és megerősíti az összefüggéseket.

        Irodai munka és mozgásszervi problémák

        Egyre nagyobb a mozgásszervi panaszokkal küzdő betegek száma. A háziorvosi rendelők, a reumatológiai és ortopédiai szakrendelések tele vannak az ülő életmód áldozataival. Manapság az emberek többsége városban él, autóval jár, és sokan ülőmunkát végeznek, amely a mozgásszervek egészsége szempontjából nagyon káros.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA