• 7 egyszerű tipp az immunrendszer erősítésére

        Szerző:
        WEBBeteg

        Készüljön a megfázás-és influenzaszezonra helyes táplálkozással, testedzéssel és az alkoholfogyasztás korlátozásával!
        A szervezet immunrendszere erősebb, mint hinné. Mégis mennyire?

         A Pennsylvania Egyetem kutatói nemrégiben immunsejteket vettek három, leukémiás betegtől, majd genetikailag módosították őket „sorozatgyilkos” sejtekké, melyek feladata a daganatos sejtek megtámadása. Noha a kutatás kicsi és a kezelés kísérleti fázisban van, az eredmények nagyon meggyőzőek voltak: két betegnél teljes remissziót tapasztaltak, míg a harmadik drámai tumor-ellenes immunválaszt mutatott. A módosított immunsejtek legalább 1000-szer sokszorozódtak meg a szervezetben, elpusztítva a rákos sejteket, és arra ösztönözték az úgynevezett memória sejteket, hogy védjenek egy esetleges kiújulás ellen.

        Noha még számos kutatás szükséges, ez a tanulmány azt sugallja, hogy megfelelő támogatással az immunrendszer egészségesen tart bennünket. Egyszerű lépésekkel Ön is erősítheti immunrendszerét, hogy elkerülje a megfázást.

        Hirdetések

        Fogyasszon sovány fehérjét minden étkezésnél!

        Noha nincs olyan élelmiszer, mellyel biztosan kivédhető az influenza, bizonyos tápanyagok védik a szervezetet a baktériumok és vírusok ezreitől, s a fehérje ezek közé tartozik. Ennek az az oka, hogy a betegségek legyőzésében szerepet játszó antitestek fehérjéből épülnek fel, illetve, hogy sok magas fehérjetartalmú élelmiszer tartalmaz immunrendszer serkentő tápanyagokat.

         

        Prebiotikumok, probiotikumok, szinbiotikumok


        A bélflóra fő funkciója a kórokozókkal szembeni védelem, valamint az immunrendszer állandó készenléti szinten tartása. Ha a bélflóránk egyensúlya felborul, és a káros baktériumok száma megnő, célszerű probiotikumokat, prebiotikumokat alkamaznunk az egyensúly helyreállítása érdekében. Prebiotikumok, probiotikumok, szinbiotikumok>>

        A sovány marhahús, bab, szója, és tenger gyümölcsei cinket tartalmaznak, ami segíti a fertőzések ellen küzdő fehérvérsejtek előállítását. Még enyhe cinkhiányos állapot is növeli a fertőzésekre való hajlamot. A mandula, kesudió szintén jó fehérjeforrás, emellett magnéziumot is tartalmaznak, ami szintén erősíti az immunrendszert.

        Fogyasszon naponta 5 alkalommal gyümölcsöt és zöldséget!

        Szinte bármilyen zöldség  jó, de ha lehet, válassza az A-, C- és E-vitaminban leggazdagabbakat, mint az édesburgonya, sárgarépa, sötét leveles zöldségek, melyek segítik a fehérvérsejtek küzdelmét a fertőzésekkel szemben.  A citrusfélék, paprika, brokkoli C-vitaminban gazdagok, ami segíti a vas felszívódását. A diófélékben, magvakban megtalálható E-vitamin bizonyítottan véd az influenza és a felső légúti betegségekkel szemben. Így megfelelő zöldség-és gyümölcsfogyasztással kiegészített kiegyensúlyozott étrend megfelelő védelmet nyújt a betegségek ellen. Noha a multivitamin-és ásványi anyag készítmények használata segíthet, előtte kérje ki orvosa véleményét, mert a túl nagy dózis egyensúlyhiányt okozhat, és elnyomja az immunválaszt.

        C-vitamin és dohányzás


        Dohányosok számára kiemelten fontos ennek a vitaminnak a rendszeres szedése, mert a dohányzás megnehezíti a bevitt C-vitamin felszívódását a szervezetben, valamint a bejuttatott káros anyagokat is közömbösíti. Kutatások alapján egy cigaretta elszívása 25-150 mg C-vitamint képes tönkretenni. Így könnyű kiszámolni, hogy a napi minimum egy dohányzó számára legalább 500 mg C-vitamin, de inkább ajánlott a napi 1000-2000 mg bevitele.
        Bővebben a dohányosok táplálkozásáról>>

        Sétáljon naponta 20 percet!

        Napi 20-30 perc fizikai aktivitás támogatja az immunrendszert. Testedzés hatására az antitestek és fehérvérsejtek gyorsabban áramlanak a vérben, így hamarabb felismerik a betegségeket, ráadásul a gyorsabb áramlás ösztönzi az immunsejteket arra, hogy olyan hormonokat bocsássanak ki, melyek a betolakodó kórokozókra hívják fel a figyelmet. Fontos, hogy az edzés közepes intenzitású legyen, mert a kimerítő mozgás csökkentheti a fehérvérsejtek számát, és növelik a betegségek kockázatát.

        Ellenőriztesse a D-vitamin szintjét!

        Körülbelül 500nmol/L általában elég az általános egészség fenntartásához, de 30nmol/L túl alacsony. A legújabb kutatások szerint a D-vitamin növeli az immunválaszt, míg hiánya növeli a szezonális nátha kockázatát. D-vitaminhoz leginkább a napfényből juthat, de megtalálható halakban (lazac, tonhal, makréla), tojásban, gombában, marhamájban, margarinban is.

        Csökkentse a stresszt!

        Jógázzon, játsszon a kutyájával, hallgasson zenét, vagy csináljon bármit, amivel csökkentheti az önt érő stresszt. Kutatások bizonyítják ugyanis, hogy a stressz befolyásolja az immunrendszer működését, növeli a betegségek kockázatát.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Olíva- és repceolajat használjon!

        Ezek tartalmazzák azokat az egészséges zsírokat, melyek a sejtek egyfajta kenőanyagai, segítve a rugalmasságot, sejtek közötti kommunikációt, az immunrendszer működését. Ugyanakkor figyeljen, nehogy túl sok omega-6 zsírsavat fogyasszon, mivel az növeli a gyulladások kockázatát.

        Korlátozza az alkoholfogyasztást!

        Napi egy pohár alkohol megengedett a legtöbb ember számára, ám a túlzott alkoholfogyasztás mérgezi az immunsejteket, melyek megkeresik és elpusztítják a betolakodó mikróbákat. Ez pedig súlyos fertőzésekhez, influenzához vezethet.

        (WEBBeteg - CS. K. forrás:  healt.com)

         

         

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Fiatalkori mellrák

        Tóth András

        Szűcs Adriána modellel beszélgettünk, aki 16 kemoterápián van túl.

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        Kevesebbszer alakul ki daganatos betegség az allergiásoknál

        Mivel az allergia tulajdonképpen az immunrendszer túlzott válasza, így azoknál, akik allergiásak, ritkábban alakul ki daganatos betegség, mivel a fokozott immunválasz a degenerált sejtosztódást is megtámadja.

        Az antibiotikum indokolatlan szedése növelheti az allergia kialakulásának az esélyét

        Az antibiotikumok nagyon sok hasznos bélbaktériumot is elpusztítanak, amiknek a hiánya komoly gondot okoz az emésztőrendszerben. Mivel az immunrendszer egyik központi helye a bélrendszer, a gyerekkorban sokszor felborított bélflóra sok esetben felnőttkorban növeli az allergiás megbetegedések kialakulását.

        Táplálkozási tippek az immunrendszer egészséges működésének megőrzéséhez

        Az immunrendszer működését helyes táplálkozással, megfelelő folyadékbevitellel, rendszeres testmozgással edzhetjük, erősíthetjük.

        Kinek ajánlott a roboráló étrend?

        Energia- és fehérjedús étrendre elsősorban azoknak van szükségük, akik valamilyen okból nem érik el a kívánt vagy ideális testtömeget vagy olyan beavatkozás vár rájuk, ami testtömegvesztést eredményezne.

        A túlzott tisztaság állhat a gyermekkori leukémia hátterében

        Az akut limfoblasztómás leukémia kétezer gyermekből egyet sújt - írta a tanulmányt ismertető BBC News. Mel Greaves, a Brit Rákkutató Intézet tudósa 30 év alatt összegyűlt bizonyítékokkal támasztotta alá, hogy az immunrendszer veszélyessé válhat, ha az élet korai szakaszában nem találkozik elég kórokozóval. Ez azt jelenti a tudós szerint, hogy a betegséget meg lehetne előzni.

        A köszvényes rohamok megelőzése és kezelése

        A már kialakult köszvényt nem lehet pusztán az életmód megváltoztatásával teljesen meggyógyítani, de a gyógyszeres kezelés mellett számos életmódbeli változtatás is enyhíthet a tüneteken.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA