• A fáradtság ellenszere a testedzés?

        Szerző:
        WEBBeteg

        Mikor valakit teljesen letaglóz a fáradtság, a legutolsó dolog, ami eszébe jut, hogy tornázzon. Azonban újabb kutatások azt mutatják, hogy a rendszeres, alacsony intenzitású gyakorlatok segítenek energiával feltölteni mindazokat, akik teljesen kimerültnek érzik magukat.

        A fáradtság az egyik legáltalánosabb tünete a különböző egészségügyi problémáknak. Ennek ellenére minden negyedik ember szenved általános kimerültségben, anélkül, hogy annak súlyosabb egészségügyi probléma állna a hátterében.

        A New York Times internetes kiadásának beszámolója szerint a Georgiai egyetem kutatói 36 önkéntes segítségével azt vizsgálták, vajon a rendszeres testedzés segít-e a fáradtság kezelésében.

        Hirdetések

        A jelentkezők egyik csoportjának hat héten keresztül heti háromszor 20 perc átlagos intenzitású aerob edzést írtak elő, egy másik csoportjuknak ugyanilyen időintervallumban könnyebb edzésen kellett részt venniük, míg a harmadik csoport tagjainak nem kellett tornáznia.

        A gyakorlatokhoz kerékpárt használtak, melyen figyelemmel követhették az állapotukat. Az alacsony intenzitású edzés egy könnyű sétának felelt meg, míg a nehezebb egy gyors tempójú, hegyi túrának. A kísérletben nem vettek részt olyanok is, akiknek a kimerültsége bizonyítottan valamilyen betegség következménye.

        A laza edzés hatásosabb

        Ezek a cikkek is érdekelhetin Önt

        A kísérlet végére mindkét csoport tagjainál 20 százalékos energiaszint-növekedést tapasztaltak a kontrollcsoporthoz képest. A tudósok azonban azt tapasztalták, hogy az intenzív testedzés nem a legmegfelelőbb módszer a kimerültség kezelésében. A könnyebb edzésen résztvevők 65 százaléka számolt be a fáradtság megszűnéséről, míg a másik csoportnál ez az arány csak 49 százalék volt.

        Még nem teljesen tisztázott hogyan segít a testedzés a fáradtságon, de a legvalószínűbb magyarázat az lehet, hogy a tornázás a központi idegrendszerre hat, így növelve az energiát.

        Az emberek többsége túl sokat dolgozik, és alvászavarokkal küzd. A kutatás szerint a könnyű testedzés által energikusabbnak érezhetjük magunkat, és ráadásul sokkal több előnye van, mint a koffeinnek vagy a különböző energiaitaloknak.

        (WEBBeteg - Cs. K.)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Kiégés szindróma

        Dr. Balogh Katalin

        Azokat sújtja, akik munkájuk során társadalmi segítő funkciót látnak el.

        Mi az a divertikulózis?

        Dr. Mármarosi István

        Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        A szelénhiány négy tünete

        Tudjuk, hogy a világon több terület is szelénhiányos. Tudjuk, hogy Magyarország nagy része is ebbe a kategóriába tartozik. Azonban honnan tudhatjuk azt, hogy nekünk szelénhiányunk van és szelénpótlásra lenne szükségünk?

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

        Gyakran érzi fáradtnak magát? - Mi lehet az oka?

        A fáradtság fogalma orvosilag nehezen definiálható, a fáradtság szubjektív, mindenki másképp éli meg. A fáradtság legtermészetesebb oka az alváshiány, ám hátterében betegségek is állhatnak.

        5 ok arra, hogy miért érzi magát fáradtnak

        Ha reggelente sem ébred kipihenten, és napközben sem érzi túl energikusnak magát, annak több oka is lehet. Dr. Vida Zsuzsanna neurológus, alvásspecialista segítségével öt lehetséges magyarázatot sorolunk fel.

        Tanácsok pollenallergiásoknak szabadtéri tevékenységekhez

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban való időtöltést a pollenallergiások számára.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA