• Az agy alvás közben is szelektál

        Szerző:
        WEBBeteg

        A Journal of Neuroscience című folyóiratban nemrég megjelent tanulmány szerint, agyunk alvás közben feldolgozza a minket ért információkat, és azokat, amelyeket a jövőre nézve hasznosnak tart, elraktározza. A kutatók arra is fényt derítettek, miként dönti el az agy, hogy mi fontos és mi nem.

        Jan Born, a tanulmány szerzője, a németországi Lubeck Egyetem munkatársa így nyilatkozott:  Vizsgálatunk eredményei azt mutatják, hogy az alvás közbeni memóriarögzítésnek részét képezi egy alapszintű válogatási folyamat, amely során agyunk eldönti, hogy a számos információ közül, melyek a nap során eljutottak hozzánk, melyeket szükséges átküldenie a hosszú távú memóriába. Az is kiderült, hogy elsődlegesen a jövőbeni igényekre, elvárásokra vonatkozó információk kerülnek elraktározásra.

        Hirdetések

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt
        Kísérletek 191 önkéntes részvételével

        Az első kísérlet során arra kérték meg a jelölteket, hogy jegyezzenek meg negyven pár szót. A második kísérlet résztvevőinek pedig egy kártyajátékot kellett játszaniuk, ahol állatok és tárgyak képeit párosították össze, valamint begyakoroltak néhány ütemsort, melyet az ujjukkal elkopogtak.

        Mindkét csoportban csupán az alanyok felének mondták meg, hogy tíz órán belül leellenőrzik, mire emlékeznek, de valójában később valamennyiüket leellenőrizték. Néhányuknak azt is megengedték, hogy a tanulás és az ellenőrzés között aludjanak.

        Az ellenőrzés során egyértelműen kiderült, hogy azok, akik aludhattak, jobban teljesítettetek a többieknél, de ami ennél is érdekesebb, hogy kiemelkedően jó eredményt csak azok értek el, akik aludtak, és emellett előre tudták, hogy a tanultakat számon fogják tőlük kérni.

        A kutatók EEG-készülékkel is ellenőrizték alvás közben a kísérleti alanyokat, és azoknál, akik tudták, hogy később számon kérik őket, fokozott agyi aktivitást tapasztaltak a mélyalvásuk során.

        A nyugodt alvás titkai


        Életünk mintegy harmadát alvással töltjük, amely hiányával nem beszélhetünk aktív és egészséges életről. Egy aktuális felmérés szerint minden második nő és minden második férfi alvászavarral küzd, amely kiváltói között első helyen a stressz szerepel. Ugyanakkor még a feszült munkanapok mellett sem törvényszerű, hogy problémánk adódjon az alvással… A nyugodt alvás titkai>>

        (Forrás: Medipress.hu)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Földimogyoró-allergia

        Dr. Hidvégi Edit

        A tünetek súlyossága az enyhe irritációtól az életveszélyes reakcióig terjedhet.

        Gyümölcsök és puffadás

        Dr. Hidvégi Edit

        Súlyos szövődményekkel járhat a fel nem ismert fruktózintolerancia.

        Gyakran érzi fáradtnak magát? - Mi lehet az oka?

        A fáradtság fogalma orvosilag nehezen definiálható, a fáradtság szubjektív, mindenki másképp éli meg. A fáradtság legtermészetesebb oka az alváshiány, ám hátterében betegségek is állhatnak.

        Az éjszakai műszak a feje tetejére állítja a bioritmusunkat

        Tapasztalták már, hogy egy át nem aludt éjszaka után másnap képtelenek koncentrálni, fejfájással, szédüléssel küszködnek? A rossz komfortérzethez az is elég, ha rosszul és kevesebbet alszanak ahhoz képest, amit megszokott a szervezetük. Elképzelni is nehéz, hogy miként élik meg a nappali ténykedésüket azok, akik rendre éjszakai vagy váltott műszakban dolgoznak.

        Betegséget is jelezhet, ha beszél álmában

        Gyermekkorban, főként 3 és 10 év között fordul elő gyakran, de a felnőttek 5 százaléka is beszél rendszeresen, vagy alkalmanként álmában. A jelenség lehet szórakoztató, vagy zavaró, de bizonyos esetekben orvosi kezelés is igénylő.

        Mennyi alvásra van szüksége a babáknak az életkoruk alapján?

        Az alvási szükségletek és szokások a baba életkorával változnak. Akár újszülöttről vagy nagyobb gyermekről van szó, a szülőben felmerülhet a kérdés, hogy mennyi alvásra van szüksége az adott életkorú picinek? Különösen akkor, ha a szülő is alváshiányban szenved, merül fel a kérdés, vajon eleget alszik-e a baba. Cikkünkből megtudhatja, mennyi alvásra van szüksége 1 hetes és 1 éves kora között gyermekének.

        Veszélyes lehet az óraátállítás - Egyre rosszabbul alszunk

        Az egészséges szervezetet is megviseli az óraátállítás. A nyári időszámításra való áttérés miatt ugyan csak egy órával alszunk kevesebbet, ám ez a veszteség komoly veszélyekkel jár – állítja az alvásszakértő.

        Alvászavar kínozza? - Tippek a nyugodt pihenéshez

        Sokan szenvednek alváshiánytól, de kevesen tudják, hogy a helyes alvási higiéné kialakítása mellett akár gyógyszer nélkül is sikerülhet úrrá lenni az alvásproblémákon.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA