A stressz csökkenti a daganatellenés kezelés eredményességét

Medipress
megjelent:

A daganatellenes kezelés előtt egy-két nappal elszenvedett fizikai vagy lelki stressz csökkentheti a terápia hatékonyságát – derült ki egy új tanulmányból.

Az Ohiói Állami Egyetem kutatói emlőrákos sejteken végzett kísérletek során azt találták, hogy mind a lelki, mind a fizikai stressz (ideértve az erőteljes testmozgást is) egy olyan stresszel kapcsolatos fehérje termelődését serkenti, amely beindít egy láncreakciót. Ez utóbbi hatására a rákos sejtek képesek túlélni a kezelést. A kutatók felfedezték, hogy a hősokkfaktor-1 (HSF-1) elnevezésű fehérje károsítja a daganatos sejtek elpusztítását célzó mechanizmusokat, így azok még akkor sem pusztulnak el, ha DNS-üket károsította a kemoterápia vagy a sugárkezelés. Az eredményekről a Molecular Cancer Research folyóirat szeptember 21-i online kiadása számolt be.

Fogalomtár daganatos betegségekhez
A daganatos betegségek általános diagnosztikai és kezelési módszereinek ismertetése. Mire számíthat a vizsgálaton? Mivel jár az Ön vagy hozzátartozója számára előírt terápia, és milyen mellékhatásai lehetnek?
Fogalomtár daganatos megbetegedésekhez>>

Az egyetem sajtóközleményében a kutatók reményeiket fejezték ki, hogy a tanulmány alapján olyan gyógyszereket tudnak majd kifejleszteni, amelyek gátolják a HSF-1-et, ezek a szerek a daganatellenes kezelések részévé válhatnak. Addig azonban a páciensek jobban teszik, ha a kezelések előtti napokban kerülik a fizikai és lelki stresszt. „A HSF-1 egyik jól ismert serkentője a testmozgás. Nem ellenzem a mozgást, de nagyon fontos az időzítés, mivel úgy tűnik, minden intenzív vagy hosszan tartó, a kezelés előtti néhány napban végzett mozgásforma igen kockázatos, mert csökkentheti a terápia hatékonyságát” – mondta el Govindasamy Ilangovan belgyógyász docens, a cikk vezető szerzője a sajtóközleményben.

Medipress

Cikkajánló

Hogyan rombol a mindennapi stressz?

Dr. Borsi-Lieber Katalin
Stressz
A stressz különböző ingerek hatására az emberi szervezetben bekövetkező válaszreakció. A stresszbetegséget napjaink népbetegségének tartják, azonban már évezredekkel ezelőtt is ismert volt. Ilyen válaszreakciók alakultak ki őseink mindennapjaiban az élelem megszerzése kapcsán előforduló veszélyhelyzetek esetén.
Cikkértesítő
Értesítés a témában születő új cikkekről.