A rendszeresen szedett aspirin (acetilszalicilsav) 20 százalékkal csökkentheti a mellrák kockázatát - erre a következtetésre jutott egy londoni kórház orvosprofesszora 21 tanulmány eredményeinek összegzéséből.
Ian Fentiman azt találta, hogy az aspirin és más nem szteroid gyulladásgátlók lényeges védelmet adhatnak a melldaganat kialakulása ellen. Azoknál pedig, akiknél már kialakult az emlőrák, az acetilszalicilsav hatásos kiegészítő lehet a rendelkezésre álló rákellenes kezelés mellett.
Cikkünk a hirdetés után folytatódik
|
A londoni professzor azonban felhívja a figyelmet, hogy a nem szteroid gyulladásgátlók rákellenes alkalmazásához további kutatásokra van szükség.
Korábban más tanulmányok már felvetették, hogy az aspirin csökkentheti a bélrák kockázatát, de az emlőrák elleni esetleges hatásosságát most említik először.
Fentiman megállapításai az International Journal of Clinical Practice (IJCP) című orvosi folyóiratban jelent meg.
(FH)
Egészség? Betegség?
Nézze meg a WEBBetegen!
Robottechnika Svédországból, a legprecízebb fogpótlásért: Procera szkenner. (x)
Az orvosi mezoterápia helyreállítja bőrünk feszességét és segít a sejtmegújító anyagokat...
Dr. Csuth Ágnes
Orvos tanácsadó
Regisztráljon és kérdezzen!
Regisztráció Kérdés feltevés Válaszaim megtekintése Összes orvos válaszol kérdésGyakori kérdések Daganatos megbetegedések témában:
FNH-félelem Sugárkezelés után gyógyfürdő? A közepes rákstádium gyógyulási esélye tényleg 35%?