• Genetikai fék, mely megállíthatja a rák előrehaladását?

Skót tudósok olyan genetikai fékeket fedeztek fel, amelyek remélhetőleg lassíthatják vagy megállíthatják a rák vagy a szklerózis multiplex előrehaladását. Erről olvasható hír a BBC brit közszolgálati hírportál oldalán a Nature Genetics című tudományos szaklap alapján.

Korábban az volt az elképzelés, hogy a rákos sejtek növekedését néhány meghatározott vezető gén ellenőrzi.

Az Edinburghi Egyetem kutatói azonban felfedezték, hogy a rákos vagy szklerózis multiplexes állapotokért több száz egymásra ható gén felel, és közöttük lehetnek "gyenge pontok".

A tudósok szerint ebben a több száz génből álló hálózatban lehetnek variánsok, ez magyarázhatja, hogy miért eltérő a betegségek lefolyása különböző pácienseknél.

A kutatók remélik, hogy e génstruktúra gyenge pontjainak azonosításával meg lehet állítani majd a daganatok növekedését, és ösztönözni az egészséges sejtek szaporodását.

(FH)

Kiégés szindróma

Dr. Balogh Katalin

Azokat sújtja, akik munkájuk során társadalmi segítő funkciót látnak el.

Mi az a divertikulózis?

Dr. Mármarosi István

Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

Civilizációs betegség? A halálos ítélet? - Tévhitek a rákról

Ma még sokan úgy tekintenek a rákra, hogy egyenlő a halálos ítélettel. A negatív hiedelmek erősebbek, mint a daganatos betegségekkel kapcsolatos tudás. A gyógyuláshoz is hozzájárul, ha a betegséggel kapcsolatos tudásunk nem a tévhitekre épül.

Daganatos betegségre utaló laboreredmények

Bár alapvetően az adott szervre jellegzetes tumormarkerek segítik a daganatok diagnosztizálását, ezek értékelése sem mindig könnyű. Sokszor észlelhető magasabb tumormarkerszint gyulladás esetén is, ilyenkor az emelkedett érték nem több százszorosa-ezerszerese a normál értéknek. Nem minden tumormarker egy szerv daganatára jellegzetes csak, így előfordul, hogy nehéz beazonosítani a kiinduló szervet.

Ráktünetek, melyeket egy férfi sem hagyhat figyelmen kívül!

A rákot minél korábban veszik észre, annál nagyobb az esély, hogy sikeresen kezelhető. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy ismerje a saját testét, és forduljon orvoshoz, ha bármilyen gyanús elváltozást tapasztal. Cikkünkből megtudhatja, hogy férfiként milyen tüneteket nem szabad figyelmen kívül hagynia.

Rákra utaló tünetek, amiket a nők gyakran figyelmen kívül hagynak

Ismerem a testem, és észre fogom venni, ha valami bajom van - gondolja sok nő, és ez a legtöbb esetben így is van. Ennek ellenére vannak olyan látszólag ártalmatlan tünetek, melyek kezdődő rákos megbetegedést jelezhetnek. Cikkünkben azokat a legfontosabb, korai figyelmeztető jeleket szedtük össze, melyek okát nőként részletesebben ki kéne vizsgáltatnia.

A pénisz daganata

A hímvessző tumoros elváltozása viszonylag ritka, de kiemelkedő fontosságú az, hogy bármilyen aggasztó tünetet észlel, ne halogassa a problémát, azonnal forduljon orvoshoz.

Rákellenes világnap - A testmozgás fontosságára hívják fel a figyelmet szakértők

A daganatos megbetegedések megelőzésében és a gyógyulásban is jelentős szerepe van a mozgásnak - mondta Rozványi Balázs, a Magyar Rákellenes Liga elnöke az M1 aktuális csatornán vasárnap, a rákellenes küzdelem világnapján.