Azok a dohányzók, illetve cigarettáról már leszokottak esetében, akik sok brokkolit és egyéb keresztesvirágú zöldséget fogyasztanak, kisebb a tüdőrák kialakulásának kockázata - állítják a Buffalói Roswell Park Rákkutató Intézet kutatói.
A tüdőrák kialakulásának kockázatát leginkább a dohányzásról való leszokással csökkenthetjük, ám emellett a kutatók minél több brokkoli, karfiol, káposzta és kelkáposzta fogyasztását javasolják, lehetőleg nyersen.
Cikkünk a hirdetés után folytatódik
Mindez persze nem garantált csodaszer a tüdőrák ellen, ám a zöldségfogyasztás különben is jót tesz az egészségnek.
|
Dr. Li Tang és munkatársai 948 tüdőrákos beteget és 1743 nem beteg embert kérdeztek meg dohányzási-, zöldség-és gyümölcsfogyasztási szokásaikról. A vizsgálat eredménye alapján a dohányzók, és különösen a már arról leszokottak körében a nagyobb mennyiségű keresztesvirágú zöldségfogyasztás kisebb tüdőrákos megbetegedés kockázattal jár.
Ez természetesen nem azt jelenti, hogy ezek a zöldségfélék megóvnának bárkit is a tüdőráktól, de az tény, hogy a bennük található izotiocianátnak rákprevenciós hatása van.
A Dr. Tang által végzett kutatás során a leggyakrabban fogyasztott keresztesvirágú zöldségek a brokkoli, káposzta és karfiol voltak. Javasolt ezeknek nyersen való fogyasztása, mivel melegítés hatására károsodnak az izotiocianát aktiválásáért felelős enzimek.
A brokkoliról már korábbi kutatások során is kimutatták, hogy nagymennyiségű fogyasztása hatásos a húgyhólyag- és prosztatarák megelőzésében.
Egészség? Betegség?
Nézze meg a WEBBetegen!
Robottechnika Svédországból, a legprecízebb fogpótlásért: Procera szkenner. (x)
Az orvosi mezoterápia helyreállítja bőrünk feszességét és segít a sejtmegújító anyagokat...
Dr. Csuth Ágnes
Orvos tanácsadó
Regisztráljon és kérdezzen!
Regisztráció Kérdés feltevés Válaszaim megtekintése Összes orvos válaszol kérdésGyakori kérdések Daganatos megbetegedések témában:
Vizsgálható-e a rákra való hajlam? Öröklődnek a daganatok? C-vitamin, vagy kemoterápia?