A D-vitaminos táplálékkiegészítő lényegesen csökkenti a gyerekkorban kialakuló cukorbetegség kockázatát - állapították meg brit orvosok. A kutatásról csütörtökön jelent meg beszámoló az Archives of Disease in Childhood című orvosi szaklapban.
|
| Töltse ki vitamin- és ásványi anyag tesztünket!>> |
Manchesteri kutatók gyermekek körében végzett öt felmérés eredményeit feldolgozva megállapították, hogy 29 százalékkal kevesebbszer alakult ki 1-es típusú diabétesz azoknál a gyerekeknél, akik csecsemőkoruktól kezdve kaptak D-vitamint.
Cikkünk a hirdetés után folytatódik
|
A gyermekkorban kialakuló cukorbajt 1-es típusúnak nevezik. Az okozza, hogy a szervezet saját immunrendszere tönkreteszi a hasnyálmirigynek azokat a sejtjeit, amelyek a cukor lebontását végző inzulin hormont termelik. Az 1-es típusú cukorbaj általában ritkább, de az utóbbi időben - ismeretlen okból - terjed, főleg az európai származásúak körében.
A 2-es típusú diabétesz felnőttkorban alakul ki, az egészségtelen táplálkozástól és életmódtól. A gazdag és a gyorsan fejlődő országokban újabban járványszerű gyorsasággal terjed.
(FH)
Puffadás, emésztési zavarok? Pattanások, kiütések? Visszatérő fejfájás? Migrén? (x)
Dr. Csuth Ágnes
Orvos tanácsadó
Regisztráljon és kérdezzen!
Regisztráció Kérdés feltevés Válaszaim megtekintése Összes orvos válaszol kérdésGyakori kérdések Cukorbetegség (diabétesz) témában:
Inzulinos vagy nem inzulinos? Tanácstalan új cukorbeteg Ingadozó vércukorértékek diéta mellett