Azoknál az embereknél, akik naponta három-négy kávét vagy teát fogyasztottak, 25 százalékkal kisebb volt a kettes típusú, felnőttkorinak is nevezett cukorbetegség megjelenésének valószínűsége, mint azoknál, akik egyáltalán nem vagy csak keveset teáztak, kávéztak.
Lényegesen csökkent a diabétesz kialakulásának kockázata azoknál, akik sok kávét és teát ittak, akár koffeinmentes változatban - közölték hétfőn ausztrál kutatók.
Cikkünk a hirdetés után folytatódik
A legjellemzőbb tünetek cukorbetegség esetén |
| Becslések szerint minden cukorbetegre legalább egy ember jut, akinél már kialakult a betegség, de nincsenek tünetei, ezért nem is tud róla. A legjellemzőbb tünetek cukorbetegség esetén>> |
Az Archives of Internal Medicine című szaklapban megjelent tanulmány nem ad magyarázatot az okokra, de megerősíti számos korábbi vizsgálat eredményét.
Azoknál az embereknél, akik naponta három-négy kávét vagy teát fogyasztottak, 25 százalékkal kisebb volt a kettes típusú, felnőttkorinak is nevezett cukorbetegség megjelenésének valószínűsége, mint azoknál, akik egyáltalán nem vagy csak keveset teáztak, kávéztak.
Rachel Huxley, a Sydneyi Egyetem munkatársa összesen 450 ezer emberre kiterjedt, 18 korábbi vizsgálat eredményeit elemezte.
Tíz tipp diabétesszel előknek |
| A 2-es típusú cukorbetegség komoly betegség, kezelése az egész napra kiterjedő elkötelezettséget igényel, az erőfeszítés azonban megtérül. A 2-es típusú cukorbetegség megfelelő kezelése csökkentheti a súlyos, életet veszélyeztető szövődmények kialakulását. Tíz tipp diabétesszel előknek >> |
A metaelemzésbe vont tanulmányok nem tértek ki arra, hogy a vizsgálatban részt vevő emberek milyen egyéb italokat és ételeket fogyasztottak, így az okokat nem tudta megállapítani Huxley csoportja.
Feltételezik, hogy az italok antioxidáns összetevői járulnak hozzá az előnyös hatáshoz, mert védik a sejteket a károsodástól.
(MTI)
Egészség? Betegség?
Nézze meg a WEBBetegen!
Robottechnika Svédországból, a legprecízebb fogpótlásért: Procera szkenner. (x)
Az orvosi mezoterápia helyreállítja bőrünk feszességét és segít a sejtmegújító anyagokat...
Dr. Csuth Ágnes
Orvos tanácsadó
Regisztráljon és kérdezzen!
Regisztráció Kérdés feltevés Válaszaim megtekintése Összes orvos válaszol kérdésGyakori kérdések Cukorbetegség (diabétesz) témában:
Inzulinos vagy nem inzulinos? Ingadozó vércukorértékek diéta mellett Mit tegyek, hogy ne legyek cukorbeteg?