• A zöld tea tudományos vizsgálatok szerint is erősíti a csontokat

A zöld teát évezredek óta nem csupán kellemes italként, hanem gyógyítási célból is fogyasztják. A legújabb tudományos vizsgálatok azt jelzik, hogy a zöld tea a csontok erősítésére is alkalmas - írták hongkongi kutatók.

Ping Csung Leung és munkacsoportja a csontképződés, csontlebomlás tanulmányozása során észlelte a zöld tea néhány hatóanyagának figyelemre méltó tulajdonságait.

A csontritkulásról

Harmincöt éves korát követően szinte mindenki szervezete több csontot bont le, mint amennyit képez. A csontritkulás kockázata főleg attól függ, hogy mekkora csonttömegre tett addig szert az egyén és milyen gyorsan kezdi el a csonttömeget veszíteni.
        Részletesen a csontritkulás okairól és rizikófaktorairól>>

Az életkor előrehaladásának szinte elkerülhetetlen következménye a csontok mésztartalmának csökkenése. Az öregek között mind gyakoribb a törés: elesés következtében hol a felkart kell begipszelni, hol a combcsont megszögelésére van szükség.

A csontrendszer nem a felnőttkorra kialakuló, merev váz, hanem élő szövet, melyben a csontfejlődés és a lebomlás finom egyensúlya dönti el a pillanatnyi helyzetet. Vannak sejtek, melyek új csontot hoznak létre és vannak, melyek lebontják a csontszövet bizonyos részeit.

A Kínai Orvostudomány Intézetének munkatársai szövettenyészetben vizsgálták a csontot építő sejtek viselkedését a zöld tea háromféle hatóanyagával történő kezelés során.

Az epigallokatechin lehet a kulcs

A teában a katechin kémiai csoport többféle változata megtalálható. Ezek közül az epigallokatechin, nemzetközi rövidítéssel EGC, gyógyhatása tűnt a legígéretesebbnek. A csontépítő sejtek kezelése EGC adásával, néhány nap alatt 79 százalékkal növelte az új csontszövet keletkezését.

A kutatók azt is megfigyelték, hogy az így kifejlődő csontszövetben, EGC hatására a mész beépülése is fokozódik, ami erősebb vázszerkezetet jelent. A kedvező eredményt még tovább növelte, hogy a csontot lebontó sejtek működése viszont lassult, ezért az egyensúly a csontok lebontása helyett a jobb minőségű, új csont épülése irányába mozdult el.

Az utóbbi évek vizsgálatai egyértelműen igazolták, hogy az öregedés a csontok erősségének, biztonságának fokozatos romlásával, az oszteoporózis előrehaladásával jár. A kínai kutatók szerint ezt a kedvezőtlen folyamatot a zöld tea rendszeres fogyasztásával talán mérsékelni lehet.

A tanulmány a Journal of Agricultural and Food Chemistry legújabb számában jelent meg.

Fiatalkori mellrák

Tóth András

Szűcs Adriána modellel beszélgettünk, aki 16 kemoterápián van túl.

Mi az a divertikulózis?

Dr. Mármarosi István

Mi utalhat a vastagbél falán kitüremkedő képletek jelenlétére?

Az égető lábfájdalom okai

Lábfájdalom esetében annak jellegéből, valamint kisugárzásából adódóan lehet következteti az okokra. Orvosi szempontból fontos megkülönböztetni a szomatikus (szervi eredetű) és neuropátiás fájdalmat. Az elkülönítés azért fontos, mert a két fájdalomtípus kezelése is eltérő.

Csontkovácsolás - Súlyos árat fizethetünk a rossz választásért

Egy viszonylag friss felmérés (1) szerint minden második magyar ember küzd mozgásszervi betegséggel, s bár nem létezik hivatalos statisztika, mozgásterapeutaként személyes tapasztalataim azt mutatják, hogy tízből hét-nyolc páciensem rendszeresen jár csontkovácshoz, mielőtt nálam köt ki.

A csontritkulás okai és rizikófaktorai

Öregedés - Magyar kutatók fontos felfedezést tettek

Az öregedés folyamatában szerepet játszó emberi fehérjéket azonosítottak magyar kutatók matematikai elemzéssel. Az ELTE genetika tanszéke és az MTA SZTAKI kutatói gépi tanulásos algoritmussal jellemezték az ember 24 ezer fehérjéjét, és meghatározták, hogy közülük melyek játszhatnak szerepet az öregedési folyamatokban - olvasható a Magyar Nemzet oldalán.

Idiopáthiás juvenilis osteoporosis (IJO) - a gyermekkori csontritkulás

A betegség primer osteoporosis, vagyis hátterében nem diagnosztizálható más betegség, kialakulásának oka ismeretlen.

K2-vitamin hatása a csontritkulás kezelésében

Csontrendszerünk épségének megőrzésében számos biológiai anyag, köztük hormonok, ásványi anyagok vesznek részt. Mindezen bonyolult rendszer működése ellenére az osteoporozis az egyik leggyakoribb oka a főként idősebb korban bekövetkező csonttöréseknek. Mit tehetünk ellene? A K2-vitaminnal megelőzhető a csontritkulás?