• A szklerózis multiplex az immunrendszer átprogramozásával kezelhető

A Bristoli Egyetem kutatóinak reményei szerint kifejleszthető olyan gyógyszer, amely átprogramozva az immunrendszert kikapcsolja a szklerózis multiplex kialakulásához vezető autoimmun folyamatokat. A kutatásokról a Nature Communications folyóiratban jelent meg tanulmány.

Immunrendszerünk működése és zavarai

A szervezet legfontosabb védőbástyája az immunrendszer. Ez a roppantul bonyolult és rendkívül komplex védekezőrendszer felelős a szervezetünkbe kerülő baktériumok és vírusok elleni küzdelemért, és a megfelelő védekezés kiépítésért. Immunrendszerünk működése és zavarai.>>

Autoimmun betegségek esetén az immunrendszer a szervezetben normálisan megtalálható szövetek, struktúrák ellen indít támadást. Megkülönböztetnek szerv-specifikus betegségeket, amikor a kóros folyamat valamilyen szervre, vagy szövetféleségre korlátozódik, valamint szisztémás kórképeket, amelyeknél különböző szervek érintettek.

Az első kategóriába sorolható például az I. típusú diabétesz, amelyet a hasnyálmirigy inzulintermelő sejtjeinek pusztulása vált ki, vagy a pajzsmirigy túlműködését eredményező Graves-Basedow-kór. A szisztémás lupus erythematosus viszont olyan krónikus autoimmun betegség, amely a bőr és az ízületek mellett a vesét, a szívet, a vérképző szerveket is érinti.

A szklerózis multiplex a központi idegrendszert érintő gyulladásos autoimmun betegség, amely károsítja az idegsejtek védőburkát. A velőshüvely (myelin-hüvely) szétesése miatt zavar támad az idegrendszer kommunikációs rendszerében: lelassul, vagy blokkolódik az ingerület-átvitel, látási, mozgási és érzékelési zavarokat okozva. Becslések szerint világszerte 2,5 millió ember szenved szklerózis multiplexben - olvasható a The Daily Telegraph online kiadásában.

Áttörés az autóimmun betegségek kezelésében

Toxinok az autoimmun betegségek kialakulása ellen

Több olyan toxint is felfedeztek a Debreceni Egyetem (DE) Biofizikai és Sejtbiológiai Intézetének kutatói, amelyekkel a szervezetben lévő rendellenes sejteket felismerő és elpusztító sejtek túlműködését, és így az autoimmun betegségek kialakulását lehet megelőzni. A Debreceni Egyetem kutatóinak új felfedezései.>>

A Bristoli Egyetem kutatói bebizonyították, hogy az immunrendszer "átprogramozható", "leszoktatható" arról, hogy a szervezet sejtjeit, szöveteit veszélyes betolakodókként kezelje. A tudósok a szklerózis multiplex kezelésére az allergiás betegségek gyógyításában már bevált, úgynevezett allergén-specifikus terápiát alkalmazták. A velőshüvely szintetikusan előállított fehérjéit növekvő dózisokban intravénásan juttatták be a szervezetbe, mindaddig míg az immunrendszer "rájött" arra, hogy ezek a vegyületek "biztonságosak".

Browen Barton, a tanulmány vezető szerzője áttörésnek nevezte az eljárás alkalmazását az autóimmun betegségek kezelésében.

"Az immunrendszer, amely a fertőzést okozó antigének felismerésére hivatott, az allergia esetében a különböző polleneket, a dióféléket sorolja tévesen az +ellenségek+, közé, s lendül támadásba. Az autoimmun betegségeknél viszont a szervezet a saját szöveteit kezdi támadni.

Vizsgálataink során arra jöttünk rá, hogy a szintetikusan előállított, vízben oldódó fehérjéket növekvő dózisban alkalmazva deszenzibilizálhatjuk az immunrendszert, azaz csökkenthetjük érzékenységét az általa antigénként kezelt szövetek iránt" - magyarázta Browen Barton.

A kutatócsoport reményei szerint a módszer áttörést hozhat nemcsak a szklerózis multiplex, hanem más autoimmun betegségek kezelésében is. A jelenleg alkalmazott immunszupresszív gyógyszereknek ugyanis sok a mellékhatása: csökkentik az immunrendszer aktivitását, növelve ezzel a fertőzés veszélyét, a daganatképződés rizikóját.

Allergéneknek az immunválaszt kiváltó anyagokat nevezik. Az allergén-specifikus immunterápia során a betegek standardizált, nagy tisztaságú specifikus allergén-vakcinát meghatározott dózisban, emelkedő adagban kapják, majd évekig alkalmazzák a fenntartó dózist.

(MTI; Forrás: http://www.telegraph.co.uk)

Kiurgó pulzus

Kardioközpont

Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

Diabétesz, inkontinencia

B. M., szakfordító

Összefüggés van a hólyag működészavara és a cukorbetegség között.

Anamé egy speciális légzéstechnikát fejlesztett ki saját gyógyulására

Balázs Valéria Anamé egy olyan légzés- és mozgástechnikát fejlesztett ki, amivel először saját, majd azóta mások gyógyulását is segíti. Kerekes székből és a szerveit károsító autoimmun betegségből gyógyult meg, azóta pedig elhivatottan mások gyógyulásának szentelte életét. Anamé azt vallja, hogy a betegség az életenergia-áramlás megakadásaiból alakul ki, így a légzéssel és a mozgással ennek az áramlásnak a visszaállítása a cél.

Szklerózis multiplex: ezért érint kevesebb férfit

Amerikai kutatók megtalálták azt a molekulát, amely miatt kevesebb férfi szenved szklerózis multiplexben, mint ahány nő - írta a medicalxpress.com az amerikai tudományos akadémia lapjában megjelent tanulmányra hivatkozva.

A pajzsmirigy-túlműködés és tünetei - A Graves-Basedow-kór

Pajzsmirigy-túlműködés esetén a pajzsmirigy túl sok hormont termel, és a fokozott aktivitással összefüggésben megnagyobbodik. Létezik olyan forma, ahol a mirigyben egy túlműködő göb helyezkedik el, de előfordul olyan eset is, amikor egy autoimmun folyamat eredményeként az egész pajzsmirigy fokozottan működik. Utóbbit nevezzük Basedow-kórnak.

Évekre megállítható a szklerózis multiplex

Legalább öt évre képes lefagyasztani a betegséget és megállítani annak súlyosbodását a szklerózis multiplexszel - SM - élő pácienseknél egy hatékony, de kockázatos kezelés - számoltak be az eredményeikről orvosok a JAMA Neurology című folyóiratban.

Őssejtes kezelés fordíthatja vissza a szklerózis multiplex tüneteit

Őssejtes kezelés fordíthatja vissza a szklerózis multiplex (SM) tüneteit: kerekesszékhez kötött betegek kezdtek újra járni.

Új lehetőség a szklerózis multiplex kezelésére

A szklerózis multiplex (SM) újonnan kipróbált orális kezelése más terápiáknál tapasztalt mellékhatások nélkül csökkentette a pácienseknél a visszaesést és az állapotromlást - közölték brit kutatók a New England Journal of Medicine (NEJM) című szakfolyóirat szerdán megjelent számában.