• Asztma diéta

        Szerző:
        WEBBeteg

        Noha bizonyítottan nincs olyan diéta, mely megszünteti az asztma tüneteit, bizonyos élelmiszerek fogyasztásával csökkenthetők a kellemetlen panaszok.

        Fogyasszon sok gyümölcsöt és zöldséget – kiváló antioxidáns források, béta-karotint, C-és E-vitamint tartalmaznak, melyek segítik csökkenteni a tüdő duzzanatát és irritációját, melyet a sejtkárosító szabad gyökök okoznak.

        Hirdetések

        Szedjen D-vitamint – A súlyos asztmában szenvedőknek általában alacsony a D-vitamin szintjük. A tojás, tej, hal, mind gazdag D-vitamin források. Ha rendszeresen tölt néhány percet a szabad levegőn, az is növeli a szervezet D-vitamin szintjét.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Kerülje a szulfitokat – A szulfitok fokozhatják az asztmás tüneteket, tartósítószerként megtalálhatók a borban, szárított gyümölcsökben, savanyúságokban és egyéb élelmiszerekben is.

        Kerülje az allergiát kiváltó élelmiszereket – Az asztma fokozza az ételallergia kockázatát, és az ételallergiás reakciók is okozhatnak asztmás tüneteket. Az allergiát kiváltó élelmiszerek fogyasztása utáni testedzés asztmás tüneteket okozhat.

        Tartson fenn egészséges testsúlyt – A túlsúly ronthatja az asztmás tüneteket. Már kismértékű fogyás is jelentősen javíthatja a tüneteket. Tanulja meg, hogyan tarthatja fenn hosszú távon az egészséges testsúlyát!

        Ha kevesebb sót, és több Omega-3-ban gazdag ételt fogyaszt, azzal is csökkentheti a tüneteket.

        Természetes gyógymód az asztmára?


        Minden új kutatás, alternatív gyógymód, természetes alapanyagú gyógyhatású készítmény megjelenésekor felmerül bennünk a remény, hogy van természetes gyógymód az asztmára. A valóság azonban sajnos az, hogy jelenleg az asztma nem gyógyítható. Természetes gyógymód az asztmára?>>

        (WEBBeteg - Cs. K. forrás: mayo, Lektorálta: Dr. Osikóczki Orsolya)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Hgb (haemoglobin)

        Dr. Dobi Gyöngyi

        Mennyi a normálértéke? Mi okozhatja azt, ha a szintje eltér a normál tartománytól?

        Kiurgó pulzus

        Kardioközpont

        Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

        Az élelmiszerek már nem tartalmaznak elegendő mennyiségű mikrotápanyagot!

        A mai zöldségek, gyümölcsök a nemesítés következtében már sokkal kevesebb vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, mint 100 évvel ezelőtt. Az egészséges táplálkozáshoz gigantikus mennyiséget kellene fogyasztani belőlük. A táplálékkiegészítők világában sem egyszerű az eligazodás, mivel sok esetben, például a répánál, a zöldség nem csupán a béta-karotint tartalmazza, hanem alfa-, gamma-, epszilon-karotint is. Ezeknek az együttes hatása adja meg a tökéletes támogatást a szervezet számára. De ugyanígy elmondható ez az E- vagy más vitaminokról is.

        Az izolált C-vitamin fogyasztása gyorsíthatja a szürke hályog kialakulását!

        A Karolinska Intézetben pár évvel ezelőtt bebizonyították, hogy a menopauza utáni hölgyeknél az izolált C-vitamin fogyasztása gyorsíthatja a szürke hályog kialakulását. Továbbra is fontos a C-vitamin fogyasztása, de gyümölcsök és zöldségek formájában. A szervezet ugyanis természetes formában máshogy dolgozza fel a vitaminokat.

        Az Európai Bizottság iskolai programot indít az egészséges táplálkozásért

        Az Európai Bizottság az egészséges táplálkozás népszerűsítése és minél szélesebb elterjedése, továbbá az európai zöldség-, gyümölcs- és tejtermelők támogatása érdekében augusztus 1-jén új uniós iskolagyümölcs-, iskolazöldség- és iskolatej programot indít, amelyet már az ősszel induló tanév első napjától kezdve minden uniós tagállamban bevezethetnek. Magyarország közel 6 millió euró támogatást kap a programokra.

        A reflux tüneteit enyhítő ételek

        Refluxbetegségről vagy gastrooesophagealis refluxról (GERD) akkor beszélünk, ha a nyelőcső alsó záróizma nem megfelelően zár, így a gyomor savtartalma visszaáramlik a nyelőcsőbe. Ennek egyik legfőbb tünete az égető érzés, illetve az emésztési zavarok. Bizonyos élelmiszerekkel, megfelelő étrenddel enyhíthetők a tünetek.

        Zöldséglevekkel az egészségért!

        A gyümölcs- és zöldséglevek fogyasztásával a többszörösét tudjuk a szervezetbe juttatni annak a mennyiségnek, amit mennyiségileg képesek lennénk elfogyasztani. A növényi rostok, ásványi anyagok, vitaminok segítik a szervezet vitalitását, erősítik az immunrendszert és a méregtelenítő szerveink működését is segítik.

        Ételízesítés mellet még mire használhatóak a fűszerek!

        Sok fűszernek van gyulladáscsökkentő hatása. A zöldségek, gyümölcsök egyik jelentős hatóanyaga az apigenin. A hagymaféléknek jelentős az antibiotikus hatása. Az erős paprikának köztudott az immunerősítő hatása, de anyagcsere-gyorsító, így fogyasztó hatása is van egyben.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA