• Ekcéma és probiotikum - Kutatás

A megválogatott probiotikus baktériumoknak jelentős megelőző hatása van a magas allergia-kockázattal rendelkező gyerekeknél, ami az első 2 évben fenntarthatónak tűnik.

Az allergia megelőzésének egyik eszköze lehet, ha sikerül meghatározni a probiotikus baktériumok pontos hatását a bélrendszer mikroorganizmusaira.

A bélflóra számokban

• gyomor: kevesebb mint 103/ml,
        • vékonybél: jejunum 103-104/ml, ileum 105-106/ml (bacteroides, bifidobacteroides, fusobact., clostridiumok)
        • vastagbél: 1011-1012/ml (eddigiek+ enterococcus, peptococcus, enterobacteriaceae)

Az utrechti egyetemen folyó kutatások célja az volt, hogy tanulmányozzák az egyes probiotikus baktériumok preventív hatását a magzatkorban lévő és a már megszületett, magas allergia-kockázattal rendelkező gyermekeknél.

Egy duplavak, véletlenszerű, és placebo-kontrollált vizsgálatsorozat kapcsán in-vitro kísérletekben kiválasztott probiotikus baktérium-mixtúrát adtak (Bifidobacterium bifidum, Bifidobacterium lactis, Lactococcus lactis) a magas rizikócsoportba tartozó magzatokkal terhes nőknek.

Rizikócsoport - A családban halmozódó allergiás megbetegedések

Probiotikumok

Probiotikumnak nevezzük azokat a baktériumok, gombákat, melyek szájon keresztül bejutva, élve elérik a vastagbelet, majd ott megtapadva (colonisatio) a gazdaszervezet számára hasznos funkciót töltenek be. Másként megfogalmazva olyan élő microbialis táplálék-kiegészítők, melyek a bélflóra egyensúlyának pozitív irányú megváltoztatásával a szervezet állapotát javítják. Probiotikumokról részletesen>>

Magas rizikócsoportnak a családban halmozódó allergiás betegségeket tekintették. A babák a megszületésük után még 12 hónapig kapták ezt a kiegészítést.

Eredményképpen a szülők beszámolóiból kiderült, hogy az első 3 hónap során jóval kevesebb ekcémás megbetegedés történt a kezelt, mint a placebót kapott csoportnál. A szülők által jelzett ekcéma összesített előfordulása egy- és kétéves korban is alacsonyabb volt a probiotikumokat fogyasztó gyerekeknél.

Összefoglalva elmondható, hogy a megválogatott probiotikus baktériumoknak jelentős megelőző hatása van a magas allergia-kockázattal rendelkező gyerekeknél, ami az első 2 évben fenntarthatónak tűnik.

És mint előzetes tanulmányokból kiderül, az első három hónap során megszerzett védelem megalapozza az egész életre szóló preventív hatást.

(Forrás: Allergy, European Journal of Allergy and Clinical Immunology www.allergiakozpont.hu)

Rett-szindróma

Dr. Debreczeni Anikó

Általában a szokottnak megfelelő a fejlődés 1 éves korig, de ekkor megreked.

Kiurgó pulzus

Kardioközpont

Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

Pollenallergia: szem- és bőrtüneteket is okozhat

A szénanátha mellett az allergia más tünetek formájában is megmutatkozhat. Pollenszezonban súlyosbodhat az ekcéma, kötőhártya-gyulladás, szemhéj- és arcduzzanat is jelentkezhet.

A probiotikumok egészségügyi előnyei - Tények és kutatási eredmények

A probiotikumok olyan jótékony mikroorganizmusok, amelyek védőhatást biztosítanak bizonyos kórokozókkal szemben, és amelyek számos élelmiszerben is megtalálhatóak. A probiotikumokról úgy tartják, hogy a bélflóra kiegyensúlyozása által igen fontos szerepet játszanak a megfelelő bélműködés és emésztés fenntartásában.

Táplálkozási tippek az immunrendszer egészséges működésének megőrzéséhez

Az immunrendszer működését helyes táplálkozással, megfelelő folyadékbevitellel, rendszeres testmozgással edzhetjük, erősíthetjük.

A pollenek miatt erősödnek az ekcémás tünetek

Pollenszezonban a tüsszögéssel, köhögéssel, orrfolyással és szemviszketéssel járó szénanátha mellett gyakori panasz a bőrtünetek megjelenése vagy rosszabbodása. Dr. Garaczi Edina bőrgyógyász-allergológus elmondta, hogy a légúti panaszok mellett a pollenek fokozhatják az ekcémás tüneteket is.

Népi bölcsesség vagy tudomány?

Ősz közeledtével nap, mint nap egyre gyakrabban hangzik el olyan „bölcsesség”, ami a betegségek elkerülésére, a táplálkozás fontosságára mutat rá. Kisgyermekes családokban ez még gyakrabban ismétlődik, hiszen az ősz a picik, nagyok számára a közösségbe kerülés időszaka is.

Az ekcéma kialakulásának egyik rizikófaktora - Kutatás

Nagyobb az ekcéma kialakulásának kockázata azoknál a gyerekeknél, akik korán kerülnek közösségbe azokhoz képest, akik ezeket az éveket még otthoni környezetben töltik - állapították meg német kutatók.